בהפועל ת"א הגיבו היום (שני) בזעם להחלטת מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר, שחתם מוקד יותר על צו סגירה למשך 30 ימים להיכל קבוצת שלמה, האולם הביתי של האדומים. ההחלטה הגיעה בעקבות האירוע האלים שבו אוהדי הפועל חיפה הותקפו בצורה ברוטאלית על-ידי אלו מהפועל ת"א בתום המשחק בין הקבוצות ביום שני.
בהודעת המועדון נכתב: "כפי שהחליט הדירקטוריון וכפי שהודענו, הפועל ת"א לקחה אחריות ותנקוט בכל האמצעים כדי להתמודד עם אירוע האלימות החמור שהתרחש באולם היכל שלמה לאחר המשחק נגד הפועל חיפה, ובכלל זאת שורה של צעדים חריפים כנגד כל המעורבים באירוע. עם זאת, אנו סבורים כי החלטת המשטרה לסגור את האולם למשחקי ואימוני הקבוצה אינה סבירה ונגועה במניעים פוליטיים".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א לפני משחק מספר 2 בגמר הפלייאוף
אוהדי הפועל ת"א לפני משחק מספר 2 בגמר הפלייאוף
אוהדי הפועל ת"א מחוץ להיכל קבוצת שלמה
(צילום: יאיר שגיא)
"לכל בר דעת ברור שאין שום סכנה בקיום אימונים של הפועל ת"א ובכללם אימוני מחלקת הנוער", המשיכו האדומים, "מדובר בהחלטה שבינה לבין מאבק באלימות אין כלום, ובעיקר תפגע בשחקנים, במאמנים ובהכנות המקצועיות של הקבוצה למשחקים. אנו מצפים משר הספורט להתערב בנושא באופן מיידי, וביקשנו פגישה דחופה עם היועצת המשפטית של המשטרה בטרם הגשת ערר.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה להודעה: "מוטב לו מנהלי קבוצת הפועל ת"א, שבמקום להכפיש את המשטרה שפועלת למיגור האלימות במגרשי הספורט, היו עוסקים בלהוקיע ולסייע למשטרה באיתור פורעי החוק שנהגו באלימות".
עוד לפני כתב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על ההחלטה ב-X: "החלטת ממ"ז ת"א ניצב פרץ עמר, על מתן צו סגירה לאצטדיון היכל שלמה כפי שהנחתי לבחון בעקבות אירועי האלימות של אוהדי הפועל ת"א — חשובה מאוד ומעבירה מסר ברור: מי שיהיה אלים במגרשים ימצא משטרה נחושה נגדו.
"הגיע הזמן לטיפול שורש בתופעת האלימות בספורט, אין ספק שהחלטת ממ"ז ת"א היום, היא החלטה נכונה, שמסמנת קו אדום לאותם פורעים, כאשר במקביל המשטרה ממשיכה בחקירה מאומצת. אני סמוך ובטוח על גורמי המשטרה שיתפסו את כל אותם עבריינים שכמעט ורצחו אוהד רק בגלל שאוהד קבוצה אחרת.
2 צפייה בגלריה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
התקרית האלימה בהיכל קבוצת שלמה, שלשום

הבעלים של הפועל ת"א עופר ינאי הגיב לו: "הצו מונע אימונים של קבוצה תחרותית בשלבים המכריעים של העונה, אני כבר מעדכן את תומר גינת ובריאן אנגולה על המסר החשוב שלך. אה כן וגם את עשרות נערי נוער הפועל שמתאמנים שם". סמנכ"ל המועדון מתן קפלן הגיב: "החלטות פוליטיות שמבוססות על שנאת הפועל הן לא תכנית למלחמה באלימות".

ארבעה חשודים נעצרו עד כה

המשטרה הודיעה הערב כי היא עצרה עד כה ארבעה חשודים במעורבות באירוע. שניים מתוך ארבעת החשודים הוארך מעצרם ע"י בימש, ושניים נוספים שנעצרו ונחקרים כעת יובאו מחר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. בהודעת המשטרה נכתב כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את אירועי האלימות במגרשי הספורט ופועלת באפס סובלנות כלפי פורעי החוק".