ככל שהעונה מתקדמת אפשר לראות שהתלות של מכבי ת״א בלורנזו בראון הופכת לגדולה וגדולה יותר, בטח אחרי הפציעה של ווייד בולדווין. הערב (21:05) הצהובים יארחו את אלופת היורוליג אנאדולו אפס במסגרת המחזור ה-16 כשהם במקום השמיני בטבלה עם מאזן 7:8. רגע לפני, נבחן מקרוב את הסיטואציה שנוצרה לכוכב של מכבי ת"א שכמעט לא יורד מהפרקט במשחקי היורוליג ובקושי משחק נכון לעכשיו בזירה המקומית.
צריך לזכור שלעומת רוב השחקנים, בראון לא קיבל מנוחה כלל בקיץ האחרון אחרי ששיחק עם נבחרת ספרד עד הזכייה באליפות אירופה ב-18 בספטמבר. מיד לאחר מכן הצטרף לאימוני מכבי ת"א, כך שגם ככה הגוף שלו לא קיבל מנוחה, מה שיוצר מצב לא אידיאלי. זה נכון שהיה ידוע מראש שבראון מגיע כשחקן בכיר, כזה שמקבל את מרבית הדקות, אבל נראה שעם הפציעה של בולדווין, וגם בלעדיה, הצהובים פיתחו תלות רבה בבראון ואפשר לראות את זה בסטטיסטיקה בצורה מובהקת. בזמן שבולדווין שיחק, בראון קיבל 31.5 דקות בממוצע למשחק ובלעדיו עלה ל-34.5 דקות. זה מקום רביעי ביורוליג מבחינת דקות, כשלפניו וויל קלייברן ו-וסילי מיציץ' מאנאדולו אפס עם ממוצע של 34 דקות ודוויין בייקון מפנאתינייקוס עם 33 דקות למשחק.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)
העומס הזה נחשב לבלתי רגיל על שחקן, מה שמצריך את מכבי ת"א להוריד ממנו עומסים כמה שרק אפשר, מה שמתבטא בעיקר בזירה המקומית. מתוך עשרה משחקים בליגה הוא שותף רק בשבעה, בהם קיבל בממוצע רק 21 דקות ורשם 6.4 נקודות, 2.3 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק לעומת ממוצעים של 17.8 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים במעט פחות מ-33 דקות ביורוליג.
מלבד הרצון לשמור על בראון, חלק מההסבר לכך שהוא לא משחק דקות רבות בליגה נובע גם מכך שיש בסגל שחקנים שחלקם מקבלים פירורים באירופה ולעומת זאת כן מקבלים דקות בליגה מה שמאפשר את הפריבילגיה הזאת בכלל. אין ספק שעם ההחלטה הזאת לגבי חלוקת הדקות השבועית של בראון הצוות המקצועי בעצם בחר בו כשחקן דומיננטי באירופה, לפחות לבינתיים, עד הרגעים המכריעים של העונה.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין שחקן פנרבחצ'ה מול נאז מיטרו לונג שחקן מילאנו
סקוטי ווילבקין שחקן פנרבחצ'ה מול נאז מיטרו לונג שחקן מילאנו
לא רק עליו היה עומס. ווילבקין במדי פנרבחצ'ה
(צילום: EPA)
אבל לא רק העומס עליו הוא מה שמדליק נורה אדומה, אלא בעיקר התלות הזאת של הצהובים בו. בשנים הקודמות כל האחריות הייתה על סקוטי ווילבקין וזה לא הסתדר בצורה טובה. אז הפעם, למרות שניסו לבנות סגל מחדש מאפס כדי ליצור איזשהו תלכיד שיהיה עם מספר שחקנים דומיננטיים, אז שוב הקבוצה חזרה למושיע אחד ויחיד. כזה שמשחקים ביורוליג קמים ונופלים על היכולת שלו או על ההברקות שלו במאני טיים בזמן מותחנים.
במשחק מול באיירן מינכן, שהסתיים בהפסד, היה אפשר לראות שהתלות הזאת, אפילו כשהוא מתעלה למשחק שיא, לא תמיד מיתרגמת לניצחונות. באותו ערב הוא קלע 36 נקודות והוסיף 7 אסיסטים, אבל הקבוצה הפסידה. בסופו של דבר התלות הזאת תהפוך משמעותית ביותר בשלבים המכריעים יותר של העונה ובמכבי ת"א יצטרכו לבחון אם העומס הזה עליו לא גורם לו נזקים כאלה ואחרים מבחינה גופנית ואם העומס הזה גם לא גורם לו ליפול מהרגליים ופוגע בו גם מבחינה מקצועית.