"אם מאמן זר היה עושה לשחקנים הישראלים את מה שעודד קטש עושה להם, הוא היה חוטף הרבה יותר ריקושטים. אם זה מאמן ישראלי, אז זה כאילו בסדר". כך אמרו אתמול (ראשון) בסביבת השחקנים בכחול-לבן אחרי ההפסד הביתי 80:75 ליריבה המושבעת הפועל ירושלים, בקלאסיקו הראשון של העונה בכדורסל הישראלי.
אחת הבעיות הכי גדולות של מכבי ת"א הייתה ההחלטה של עודד קטש להוציא בבת אחת מהסגל את אלכס פוית'רס, לורנזו בראון ובונזי קולסון. נכון שמכבי סובלת מעומס בתקופה האחרונה (משחק חמישי בתשעה ימים), אבל גם כל דבר צריך להיעשות בהדרגה. במכבי לא הבינו איך פתאום רוב השחקנים הישראלים, שחלקם קיבלו פירורים במשחק האחרון בליגה ובכלל לא שיחקו ביורוליג (ועל כך הביקורת), נשלחו לפרקט לדקות משמעותיות בניסיון להציל את המולדת. זאת כשברור לכולם שחלקם כבר חסר ביטחון, חסר תיאום קבוצתי ובעיקר יצא מהשטף הכללי.
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם שופט הכדורסל ספי שמש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם שופט הכדורסל ספי שמש
"היה לנו מאוד קשה למצוא את האנרגיות שלנו". קטש
(צילום: יאיר שגיא)
"היה לנו מאוד קשה למצוא את האנרגיות שלנו", אמר קטש בסיום במסיבת העיתונאים "החצי הראשון היה מאוד אנמי, אפשר לייחס את זה לעייפות מסוימת. זה הפסד לא נעים במשחק גדול, משחק שכולם מחכים לו, והגענו אליו עם הלשון בחוץ".
"כששחקן יושב בחוץ, זה לא אומר שיש ואקום", התייחס קטש לאי רישומו בסגל של בראון. "יש שחקנים אחרים שמשחקים. זה לא מעביר מסר שהמשחק לא היה חשוב, הייתה עייפות כללית מאוד מובנת, זה לא רק בגוף, אלא גם עניין מנטלי".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו מול שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית', זאק הנקינס
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו מול שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית', זאק הנקינס
הישראלים נשלחו למערכה ברבע האחרון. מנקו
(צילום: יאיר שגיא)

הקאמבק של סים-סנדר ונה: "מרכיב מנצח"

מהצד השני, בהפועל ירושלים היו מאושרים כצפוי עד הגג. אחרי שבמועדון מהבירה התחילו את העונה עם לא מעט תהיות על הסגל שנבנה, כולל עם שני הפסדים רצופים בזירה המקומית, כל הספקות הוסרו בשבועות האחרונים. האדומים השלימו אתמול את הניצחון החמישי ברציפות בליגה והשישי בשתי המסגרות (ליגת האלופות של פיב"א).
אחת ההפתעות הכי גדולות של ירושלים העונה הוא ספידי סמית'. הגארד פתח את העונה עם יכולת מגומגמת וכבר עלתה המחשבה להחליפו. אבל במחזורים האחרונים הוא נהיה חלק בלתי נפרד כמעט מכל התקפה של האדומים. אם זה בניהול משחק נהדר, שיתוף פעולה עם הגבוהים ושלשות חשובות שמוציאות את כל האוויר מהמפרשים של היריבה. הפעם הוא סיים את הערב עם 14 נקודות, 6 ריבאונדים ו-10 אסיסטים.
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים
הפועל ירושלים
משחק חשוב בליגת האלופות כבר ברביעי. שחקני הפועל ירושלים
(צילום: יאיר שגיא)
אבל דווקא מי שקיבל את רוב המחמאות אתמול היה זה סים-סנדר ונה. הפורוורד שלקח חלק בשני ההפסדים הראשונים בליגה מול הפועל חולון ובני הרצליה, לא נרשם בעצם לליגת העל מאז, ומי שהועדף במקומו על-ידי הצוות המקצועי היה מארקס מייריס. ההחלטה להלבישו הפעם אחרי תקופה כל-כך ארוכה הרימה לא מעט גבות בסביבת המועדון, אבל כנראה שהמאמן, אלכסנדר דז'יקיץ', ראה דברים מסוימים באימונים האחרונים. לטענת אנשי המועדון, דז'יקיץ' אהב את הגישה שלו, כשתמיד שמר על רמת מחויבות גדולה ולא עשה פרצופים על כך שהוא לא משחק. האמון הזה השתלם כשוונה סיים את הערב עם 11 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-30 דקות.
"לא הרבה אנשים תמכו בהחלטה שלי לרשום את ונה, וזה בסדר", הודה דז'יקיץ' בסיום. "הוא עשה את מה שביקשנו ממנו לעשות. העובדה שהוא ומארקס שחקנים שונים בתפקיד דומה, נמצא את הדרך להשתמש בשניהם ביחד יום אחד. זה לא היה מהלך חכם, אבל זה השתלם".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'יילן אדאמס מול שחקן הפועל ירושלים אור קורנליוס
שחקן מכבי ת"א ג'יילן אדאמס מול שחקן הפועל ירושלים אור קורנליוס
גם הוא הופתע. קורנליוס
(צילום: יאיר שגיא)
חברו לקבוצה, אור קורנליוס, הוסיף: "אמרתי בחדר הלבשה שכל מי שעלה מהספסל וכל מי שפתח תרם את חלקו. זה מדהים בעיני, מרכיב מנצח. אין הרבה שחקנים שיכולים לא לשחק חודש שלם, ואז בא המאמן ואומר לו אתה מתלבש מחר, והוא פשוט מוכן. אני מאוד שמח בשבילו, מגיע לו".
לשתי הקבוצות אין הרבה זמן להתעסק במשחק שהיה. להפועל ירושלים מחכה משחק חשוב ומשמעותי ביום רביעי הקרוב בפיס ארנה שבירושלים מול באקן ברס במסגרת המחזור הרביעי בליגת האלופות. לצהובים מחכה משחק חוץ ביום שישי הקרוב מול באיירן מינכן, בתקווה קודם כל לחזור למסלול הניצחונות.