מספר 1. גיא פניני הפך הערב (ראשון) לשיאן ההופעות בעונה הסדירה בתולדות הכדורסל הישראלי. פורוורד מכבי ת"א בן ה-39 ערך ב-76:99 על בני הרצליה את הופעתו ה-512 - אחת יותר ממאיר טפירו, איתו חלק עד היום את הפסגה.
פניני מדורג במקום ה-32 בקלעי כל הזמנים של ליגת העל עם 4,204 נקודות, ממוצע של 6.7 נקודות למשחק. הוא מדורג במקום ה-11 בהופעות הפלייאוף עם 77 הופעות עד כה, וצפוי להיכנס לעשירייה הראשונה השנה. עוד לפני ההתמודדות נערך טקס לכבודו של פניני, שקיבל תשורה מיוחדת על ההישג.
3 צפייה בגלריה
גיא פניני שחקן מכבי ת"א עם אלדד אקוניס יו"ר בני הרצליה
גיא פניני שחקן מכבי ת"א עם אלדד אקוניס יו"ר בני הרצליה
במקום הראשון. פניני במהלך הטקס לכבודו
(צילום: עוז מועלם)
512 ההופעות שלו עד היום התחלקו בין מכבי ת"א (בה ערך 207 הופעות), הפועל חולון (138), בני השרון (93), הפועל ירושלים (53) ומכבי רעננה (21). אגב, השחקן הפעיל הבא במספר ההופעות הוא עמית שמחון עם 355 משחקי ליגה, שיצטרך לשחק לפחות עוד 7 עונות כדי לנסות, אם וכאשר, לעקוף את פניני.
"זה כיף גדול", הודה בסיום פניני כשדיבר על השיא. "כדורסל זה הדבר שהכי אהבתי לעשות עד היום, אבל לא חלמתי אף פעם להגיע למספר הזה. מאוד טוב לי, כיף לי. אני מרגיש טוב, דואגים לי פה. אני שומר על הגוף. אני נמצא ברשימה מכובדת, מאיר טפירו, למשל, זה חבר לקבוצה, חבר לחיים. היה לי כבוד לשחק איתו, למדתי ממנו הרבה, אבל זה באמת להיכנס לרשימה מאוד גדולה, לא חלמתי להיות ברשימה הזאת. עם יצר התחרותיות של מאיר. אני לא אתפלא אם הוא יחתום שנה הבאה בקבוצה בליגת העל".
3 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
רק בעונה שעברה זכה באליפות עם הפועל חולון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
די בתחילת הדרך - בבני השרון
די בתחילת הדרך - בבני השרון
די בתחילת הדרך - בבני השרון
(צילום: גלעד קוולרציק)
ואם כבר אנחנו בענייני שיאים: בהופעתו ה-200 בעונה הסדירה, ג'ון דיברתולומאו נכנס הערב לרשימת 200 הקלעים הגדולים. הוא גם עקף את מאמנו עודד קטש בדירוג קלעי מכבי בזירה המקומית.