זה היה קרוב, הכי קרוב שיש, אבל נבחרת העתודה של ישראל הפסידה הערב (ראשון) 89:79 בכרתים בהארכה לצרפת בגמר אליפות אירופה. ועדיין, למרות הטעם החמוץ, החבורה של אלעד חסין נעלה טורניר מופלא מבחינתה עם המקום השני ומדליית הכסף.
ישראל אמנם כשלה בנסיונה להניף את הגביע הפעם השלישית בתולדותיה (והראשונה מאז 2019), אבל יכולה להתהדר במדליית כסף רביעית. בכלל, מדובר בהישג נהדר. בתחילת האליפות עוד דובר על כך שהמטרה של חסין ושחקניו היא להישאר בדרג א', אף אחד - גם לא בחלומות הוורדים ביותר - דמיין על הגעה עד מרחק נגיעה מהתואר.
6 צפייה בגלריה
וולף
וולף
וולף חוסם את טראורה
(צילום: FIBA PHOTOS)
6 צפייה בגלריה
וולף
וולף
ריינו מעל כל היער הישראלי
(צילום: FIBA PHOTOS)
6 צפייה בגלריה
חסין
חסין
חסין על הקווים
(צילום: FIBA PHOTOS)
ועדיין, אחרי ההישגים הבלתי נתפסים של נבחרות הנוער (במונדיאליטו) והצעירה (באליפות אירופה עד גיל 21) - גם הכדורסל בכחול-לבן המשיך במומנטום. ישראל סיימה את האליפות עם מאזן 3:4, כששני ההפסדים הנוספים (מלבד זה בגמר) הגיעו עוד בשלב הבתים, בו סיימה הנבחרת אחרונה.
נועם יעקב סיפק משחק חלומי של 31 נקודות (11 מ-16 מהשדה), דניאל וולף הוסיף דאבל-דאבל של 17 נקודות ו-16 ריבאונדים. עוד קלעו לישראל: רון ציפר 15, יובל לוין 9, אריאל אייזיק 3, דניאל גואטה ויואב ברמן 2 כ"א. הצרפתים נהנו מ-26 נקודות של מקסים רנו ו-23 נקודות של איליאס קמארדין.

מהלך המשחק

נועם יעקב ורון ציפר פתחו את המשחק עם ארבע נקודות כ"א שהעלו את ישראל ליתרון 5:8. שלשה של יובל לוין ועוד סל נהדר של יעקב גרמו לצרפתים לקחת פסק זמן מוקדם. הכחולים-לבנים המשיכו בפתיחה הסוערת בהובלת יעקב, בעוד מקסים רנו, הסנטר הענק (2.16), השאיר את את נבחרתו במשחק עם ארבע נקודות. שלשה של נת'ן דה סוסה צימקה ל-16:12, אך נעתה בשלשה של ציפר. יעקב הגיע ל-10 נקודות ברבע עם 5 מ-5 מהשדה, אך עוד שלשה של דה סוסה ציננה את ההתלהבות. רבע פשוט אדיר של יעקב נחתם בשלשה שלו שקבעה 17:26 לישראל אחרי 10 דקות.
6 צפייה בגלריה
גביע
גביע
הגביע מוכן ומזומן
(צילום: FIBA PHOTOS)
6 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
יעקב מלהטט
(צילום: FIBA PHOTOS)
אלעד חסין העלה את המחליפים בפתיחת הרבע השני, וצרפת יצאה לריצת 0:7 שגרמה למאמן הישראלי לקחת פסק זמן בהול. סל יפה של יואב ברמן קטע את הריצה של היריבה, אך הוא נענה בעוד שלשה של צרפת. ציפר קלע שלשה שקבעה 27:32 והגיע גם הוא ל-10 נקודות במשחק. אחרי רבע וחצי, הקלע המוביל של צרפת איליאס קאמרדין סוף-סוף עלה על הלוח עם סל ועוד נקודה מהעונשין. סל של ארמל טראואה העניק לצרפת יתרון ראשון מאז תחילת ההתמודדות. הצרפתים יצאו לריצת 2:10 בסיום שהעניקה להם ניצחון 18:30 ברבע השני ו-44:47 במחצית.
המומנטום הצרפתי נמשך גם בפתיחת הרבע השלישי. ריצת 0:8 מהירה הוציאה לא מעט רוח מהמפרשים של ישראל. הפער צמח לדו-ספרתי והחבורה של חסין התקשתה מול האתלטיות והפיזיות של היריבה שממול. יעקב ירד לנוח, אבל וולף - אולי ה-MVP של הנבחרת בטורניר - היה שם כשצריך ועם הבאזר צימק בלייאפ ל-61:57 (30).
6 צפייה בגלריה
צפרת
צפרת
הצרפתים בטירוף
(צילום: FIBA PHOTOS)
יעקב המשיך במשחק הנהדר שלו, הגיע ל-24 נקודות אישיות והנבחרת המשיכה למזער נזקים. הצרפתים פתאום איבדו את הראש, ציפר, לוין ו-וולף עשו את העבודה במאני-טיים. 11 שניות לסיום, בפיגור שתיים, וולף קלע שתיים וגם סחט עבירה. לצערה של הנבחרת, הוא החטיא. הצרפתים לקחו את הריבאונד, אבל לא הצליחו לקלוע בזמן שנותר. 72:72. הולכים להארכה.
ההארכה הייתה כבר סיפור אחר. הצרפתים צלפו מחוץ לקשת באחוזים מצוינים, הפער גדל ולישראל העייפה לא היה כבר כוח לחזור. בסיום: 79:89 לצרפת. אלעד חסין ושחקניו הם סגני אלופי אירופה.
פורסם לראשונה: 20:55, 16.07.23