נבחרת העתודה בכדורסל נתנה את כל מה שהיה לה הערב (ראשון) בגמר אליפות אירופה עד גיל 20, ואפילו לקחה את צרפת המאיימת להארכה, אבל לבסוף נכנעה 89:79 ונאלצה להסתפק במדליית הכסף.
צמד הכוכבים נועם יעקב (31 נקודות) ודניאל וולף (17 נקודות ו-16 ריבאונדים), התפרקו בסיום, וגם העובדה ששניהם נבחרו לחמישיית הטורניר לא גרמה להם לעצור את הדמעות. הסנטר סיים עם ממוצעים של 17.8 נקודות ו-11.3 ריבאונדים, בעוד רכז uילרבאן העמיד ממוצעים של 16.1 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו-7.6 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
וולף ויעקב
וולף ויעקב
וולף ויעקב
(צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)
3 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
31 נקודות הערב. יעקב מתפרק
(צילום: אפרת עמורבן)
"יש אכזבה כי היינו ממש קרובים", אמר המאמן אלעד חסין בסיום. "רק קליעת עונשין אחת הייתה חסרה בסיום הזמן החוקי. יש גם גאווה, לקחנו את הצרפתים להארכה. השחקנים שלנו שימחו מדינה שלמה. אמרתי להם את זה אחד-אחד. הם שיחקו מול נבחרת הרבה יותר גדולה, הרבה יותר אתלטית. אני גאה בהם מאוד".
על ההארכה, בה הפסידה ישראל 17:7, אמר המאמן: "נפלנו מהרגליים. זה היה מאוד מאוד קשה. היה חסר לנו גרוש ללירה. זה הספורט, זה הכדורסל. אנשים לא האמינו שנגיע למעמד הזה".
על איך הוא הצליח לקחת את צרפת למשחק צמוד: "עשינו התאמות טקטיות בהגנה ובהתקפה. שיחקנו קצת אחר ממה שהם רגילים. הם שחקנים שיהיו בטופ יורוליג ו-NBA, וזה נגמר על פוזשן אחד".
3 צפייה בגלריה
חסין
חסין
"הם שימחו מדינה שלמה". חסין
(צילום: FIBA PHOTOS)
על צמד הכוכבים וולף ויעקב, אמר חסין: "מדהימים, שניהם. גם מקצוענים, גם רוצים ללמוד את המשחק ולהתקדם. וולף הוא שחקן מיוחד, מה שהוא עשה פה זה מדהים. הוא בכה כאילו הוא בנבחרות ישראל 15 שנה וכל השחקנים רצו אליו. נועם יעקב משחק כמו מקצוען. יש עתיד גדול לכדורסל שלנו".
על עתידו: "אני רוצה לחזור לעוד אליפות אירופה כמאמן, נהניתי. כולם גאים, כואב לי רק על השחקנים שממש רצו. הנבחרת הזו הוכיחה שרק יחד אפשר להצליח, את זה במדינה צריכים ללמוד".