אחרי לא מעט התלבטויות - הפועל ירושלים הודיעה היום (שישי) כי תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות של פיב"א - שנה שישית ברציפות.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, בירושלים החלו לשקול ברצינות את מעבר ליורוקאפ כבר לפני מספר חודשים, אולם לבסוף החליטו להישאר במפעל בו הגיעו אשתקד עד לגמר.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים עוז בלייזר עם זאק הנקינס, גלעד לוי
שחקן הפועל ירושלים עוז בלייזר עם זאק הנקינס, גלעד לוי
ירושלים תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעלי הקבוצה, מתן אדלסון, אמר: "שקלנו את שתי האופציות שהיו מונחות בפנינו - ליגת האלופות והיורוקאפ. לאור ההערכה שהסיטואציה במפת הכדורסל האירופי צפויה להשתנות בשנים הקרובות, החלטנו להישאר בליגת האלופות לעונה אחת נוספת. היורוליג עדיין תישאר מטרה עיקרית שלנו, ואנחנו רק בתחילת דרך ארוכה".
"בחרנו להישאר במפעל שלא מפסיק לצמוח ולהעלות את רמתו מדי שנה, ואנחנו גאים להיות חלק מהצמיחה הזאת. ה-BCL הראו לנו המון כבוד ותשוקה אדירה ברצון להשאיר אותנו לעונה נוספת, ואנחנו שמחים להמשיך במפעל שבו הגענו עד הגמר בעונה שעברה".
2 צפייה בגלריה
בלייזר ו-ונה בעננים
בלייזר ו-ונה בעננים
בלייזר ו-ונה בעננים, אחרי העלייה לגמר ליגת האלופות בעונה החולפת
(צילום: FIBA PHOTOS)

פותחים את הכיס

בינתיים, ירושלים כבר עושה מאמצים לשדרג את הסגל, ומוכנה לפתוח את הכיס לצורך כך. כמו בימי אורי אלון, גם הפעם ההתמקדות היא בסגל הישראלי (עוז בלייזר ונועם דוברת חתומים), מתוך הבנה שכדי להצליח בזירה המקומית צריך שרשרת ארוכה של כדורסלנים כחול־לבן, שבנוסף לפן המקצועי יוכלו לייצר יותר הזדהות עם האוהדים הירושלמים.
בזירה הזו אפשר לראות את המאמצים בצירופו של שחקן באמברג, גבי צ'אצ'אשוילי, שנמצא במו"מ מתקדם עם המועדון על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, כמו גם יובל זוסמן מאלבה ברלין שמחזיק בהצעה של 1.2 מיליון דולר לשלוש עונות. החוזה השמן שהוצע לזוסמן מלמד שכסף לא אמור להיות בעיה בעידן החדש תחת הבעלים החדש. דוגמה נוספת אפשר לראות בהצעה שהוגשה לקאדין קרינגטון בסך של יותר מ-1.1 מיליון דולר לשנתיים, השקעה שבמועדון רואים כמושכלת לאור העובדה שהשחקן מועמד לקבל אזרחות ולשחק בנבחרת ישראל.
ומה בנוגע לגזרת הזרים? הבסיס יישאר – ליוואי רנדולף וזאק הנקינס – חתמו לשנתיים נוספות, והמאמן אלכסנדר דז'יקיץ' רוצה מאוד שגם ספידי סמית' ימשיך, אבל השמות הבאים שיוחתמו אמורים להיות בפרופיל גבוה יותר. אם בשנים האחרונות בירושלים הסתפקו בזרים עם חוזים בסביבות 200 עד 250 אלף דולר לעונה, הקיץ התקציב מאפשר להם להמריא לסכומים גבוהים יותר, כשבשוק מספרים על סדרי גודל של 400 עד 500 אלף דולר לזר. הכוונה ברורה והיעד סומן: ירושלים רוצה זרים איכותיים עם ניסיון כדי להתמודד על תארים גם בליגה הישראלית וגם באירופה.
פורסם לראשונה: 14:40, 22.06.23