דרמה במכבי ת"א: ראש הוועדה המקצועית של המועדון, דייויד בלאט, הודיע כי הוא עוזב את תפקידו. גורם בכיר במועדון אישר היום (שישי) את הפרטים. בלאט הסביר כי לא יוכל להמשיך בתפקידו מסיבות אישיות. לפני ארבע שנים חשף המאמן לראשונה את ההתמודדות שלו עם מחלת הטרשת הנפוצה וכי בכוונתו להמשיך לאמן, אולם בשלב מסוים פרש מאימון. בנו, תמיר, חתם הקיץ במכבי ת"א על חוזה לשנתיים.
במסגרת חגיגות העצמאות בהר הרצל נבחר בלאט להשיא משואה בטקס המשואות המסורתי. "אני נרגש מעצם המחשבה וכמובן הבחירה בי", אמר אז בלאט, "זה נותן לי את האפשרות לעשות את הדבר שתמיד רציתי לעשות בגאווה ואהבה וזה לייצג את המדינה היפה שלנו, את האנשים המיוחדים שבה ואת היהודים בכל העולם שתומכים במדינת ישראל ובקיומנו".
2 צפייה בגלריה
דיוויד בלאט יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א
דיוויד בלאט יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א
העלה את המודעות למאבק בטרשת הנפוצה. בלאט
(צילום: עוז מועלם)
"יש בי כיום גם תחושת שליחות, לעודד עירנות ואת העלאת המודעות למחלת הטרשת הנפוצה. אני כמובן אייצג את החולים במחלה כשאדליק את המשואה לצד ייצוג של כל קהילת הספורט באשר היא. זו ההזדמנות שלי לתת תקווה למתמודדים עם המחלה, ולעודד את המחקר הכ"כ חשוב וההכרחי בנושא".
ממכבי ת"א נמסר בתגובה לדברים כי "דייויד בלאט ממשיך בפעילותו במועדון. הוא יעשה זאת בהיקף שונה מהעונה החולפת, עקב סיבות רפואיות".
בלאט (64) נולד בבוסטון ולמד באוניברסיטת פרינסטון. ב-1981 שיחק עם נבחרת ארה"ב למכביה עימה זכה בזהב. לאחר מכן החליט לעלות לארץ ושיחק במכבי חיפה, הפועל ירושלים, אליצור נתניה, הפועל גליל עליון, עירוני נהריה ומכבי חדרה. הוא פרש ממשחק ב-1993 ופנה לאימון. ב-1996 מונה למאמן גליל עליון, ואימן אותה בהצלחה במשך ארבע שנים עד שמונה לעוזרו של פיני גרשון במכבי ת"א, יחד איתו הוא זכה עם מכבי ת"א פעמיים באליפות אירופה.
2 צפייה בגלריה
בלאט מקבל כבוד ממזרחי ורקנאטי
בלאט מקבל כבוד ממזרחי ורקנאטי
מקבל כבוד ממזרחי ורקנאטי בטקס "היכל התהילה" של מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם )
בקיץ 2014 הפך בלאט למאמן הישראלי הראשון והיחיד עד כה שאימן ב-NBA, הוא גם המאמן האירופי הראשון שעבר מהיבשת היישר למשרת מאמן ראשי ב-NBA. המאמן הוליך את קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס לגמר ה-NBA בעונת 2014/2015 בו הפסידו לגולדן סטייט. בעונה שלאחר מכן הוא פוטר מקליבלנד בשל יחסים רעועים עם ג'יימס, וקליבלנד המשיכה בלעדיו לזכייה באליפות היסטורית. ב-2013/14 הוביל את מכבי ת"א לזכייה מפתיעה ביורוליג, הוא זכה בישראל בחמש אליפויות וארבעה גביעים כמאמן הצהובים.