אנטה ז׳יז'יץ׳ כבר היה בדרכו לריאל מדריד, אבל התפנית הגיעה והוא בדרך למכבי תל אביב בעקבות פעולה מהירה של המנהל המקצועי, ניקולה וויצ׳יץ׳.  
כל הדיווחים בשבועות האחרונים בספרד היו על כך שהמעבר של ז'יז'יץ׳ לריאל אחרי שלוש שנים בקליבלנד כבר סגור. היא הציעה לו חוזה מפתה שמוערך ב-1.5 מיליון דולר, התנאים סוכמו וכל מה שהיה חסר זו החתימה הרשמית.
3 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
"היה ברור שיחזור לאירופה, השאלה באיזו קבוצה". ז'יז'יץ'
(צילום: AP)
בדיוק בנקודה הזו החלו הבלאנקוס להתמהמה, מאחר שרק לאחרונה הוציאו על אלברטו אלבלדה מוולנסיה סכום של 1.5 מיליון דולר ועתידו של פאקונדו קמפאסו עדיין לא ברור (אמור לעזוב ל-NBA, מה שיכניס כסף רב לריאל).  
 "זה כבר היה סגור", סיפרו בסביבתו של השחקן. "הסוכנים שלו דיברו עם ריאל על כל פרט וסגרו את התנאים הכספיים, אבל איך אומרים? עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. ברגע שראו שיש התמהמהות, אז התחילו לבדוק אופציות אחרות כדי לא להישאר בלי כלום. בכל זאת, זה לא עוד שחקן לסגל, זה שחקן יקר שרוצה דקות משחק. אי אפשר סתם להכניס אותו לכל קבוצה באירופה בדקה ה-90".  
3 צפייה בגלריה
ניקולה וויצ'יץ'
ניקולה וויצ'יץ'
חיכה בפינה. ניקולה וויצ'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
מכבי תל אביב ציפתה לעדכונים בנוגע לסנטר לכל אורך התקופה. היא חיכתה בפינה ובשקט, וכשהחלו להבין במועדון שיש הזדמנות, הם הכינו את השטח וקיצצו במשכורות לשחקנים השונים לקראת העונה הבאה, כך שיוכלו להוסיף לכסף הזמין שמיועד למחליפו של טאריק בלאק, והגישו הצעה לסוכנו של ז׳יז'יץ׳ על סך 800 אלף דולר לעונה הראשונה ומיליון דולר לעונה השנייה.
הדבר הפתיע את מקורביו של השחקן, מאחר שמכבי ת״א חטפה מהלומה קשה בכל תקופת הקורונה בשל היעדר הקהל שמהווה כ-50 אחוז מהתקציב (מינויים ומכירת כרטיסים), ורשת הביטחון הדלה יחסית שהעניק משרד האוצר שעומדת על סכום של כ-13 מיליון שקל לצהובים משאירה אותם בגירעון של כמעט 20 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יהפוך את ז'יז'יץ' לסנטר הבכיר. ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
שתי סיבות נוספות שטרפו את הקלפים הן העובדה שוויצ׳יץ׳ מכיר היטב את אחיו של הסנטר, אנדריאה ז׳יז'יץ׳, ששיחק ב-2014 במדי מכבי ת״א ושמר על יחסים טובים עם המנהל המקצועי. דבר נוסף היה ההבטחות המפתות שוויצ׳יץ׳ והמאמן יאניס ספרופולוס נתנו לז'יז'יץ', שיקבל מעמד של סנטר פותח ודקות משמעותיות, זאת בניגוד לריאל בה אמור היה לשמש כסנטר שני, אחרי אדי טבארס. "הוא רוצה לשחק", הוסיפו גורמים המעורים בפרטי העסקה. "הוא לא הצליח להיות פקטור בשלוש השנים האחרונות שלו. נכון שהוא רק בן 23, אבל אם עכשיו הוא לא יקבל את הדקות האלה ויתחיל לצבור ניסיון אז מתי? אנטה הבין מזמן שהיציאה לאירופה זו האופציה הכי טובה עבורו, השאלה הייתה רק באיזו קבוצה הוא ישחק".
כעת מנסים במכבי תל אביב להשתיק את כל הדיווחים השונים, ומקווים שכבר בשבוע הקרוב ז׳יז'יץ׳ ישלים את המעבר למדים הצהוביםיש לציין שבספרד מאוד מופתעים מהמהלך, בטח אם השחקן יחליט לחתום באלופת ישראל עוד לפני שריאל קיבלה החלטה סופית.