רגע האמת הגיע. קצת מתחת לסיקור של קבוצת הכדורגל של מונאקו, הדרמה בגזרת לאו מסי, מרוץ הפורמולה המתקרב והשאלה האם אפשר עדיין לקנות כרטיסים לאולימפיאדת 2024, ומדרגה אחת מעל אליפות קבוצת ההוקי של קאן, העיתונות המקומית סוף כל סוף נזכרה שיש הערב (רביעי, 21:00) את משחק מספר 5 ברבע גמר היורוליג בין מונאקו למכבי ת"א. המנצחת, כידוע, תזכה בכרטיס המיוחל לפיינל-פור בקובנה, בין ה-19 ל-21 במאי.
האווירה, גם בתקשורת המקומית, אצל האוהדים וכל מי שמקורב לקבוצה הצרפתית הייתה פחות קשורה לצד המקצועי בשעות לפני המשחק, אלא יותר מהחשש של מה שיכול לקרות מחוץ לאולם וביציעים בתוכו, ומהעובדה שהמתח הזה יכול לזלוג גם לפרקט המיוזע בשעות הערב.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א בכניסה לאולם
(צילום: זאב אברהמי)
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א שנדרש להראות דרכון בכניסה למגרש
(צילום: זאב אברהמי)
למרות שמונאקו העבירה רק 150 כרטיסים למכבי, לאחר החלטה שהתקבלה בעקבות פגישה של הרשויות אחרי שני המשחקים הראשונים, הרבה יותר אוהדים ישראלים הגיעו לנסיכות, נחושים להשיג כרטיסים בכל דרך, ויותר מכך, להציג נוכחות. האוהדים שהגיעו למשחק התקבלו על-ידי אבטחה כבדה. בכניסה שוטרים עם כלבי גישוש בודקים את אוהדי מכבי ת"א בלבד. "הם מנסים להתיש אותנו, אנחנו ננצח על המגרש בצורה ספורטיבית", אמר אחד מאוהדי מכבי ת"א. כל אחד מאותם אוהדים התבקש להציג דרכון לפני קבלת הכרטיס. "זה היה משפיל", הוסיף אחד אחר.
"ממילא, המשטרה המקומית נמצאת בלחץ עצום מביקור של קבוצה ישראלית והגעה של מאות ישראלים", אומר פרנסואה אטנדו, עיתונאי בעיתון המקומי 'ניס מאטין', שהקדיש למשחק היום דף שלם, "תוסיף לזה שיש מתח עצום ממה שקרה פה במשחקים הקודמים ובתל אביב ותבין שיש פה מתח עצום, מקום מאוד טעון. למשטרה לא תהיה סובלנות לשום דבר. כל שבר קטן יוביל למעצר. כולנו מקווים שזה לא ייכנס לאולם, שגם החום ששורר בתוכו לא מוסיף לכלום, וכולנו מקווים שזה לא ישפיע על משחק שגם ככה הוא מאוד טעון".
"אני חושב שמכבי המועדון, השחקנים והעיקר האוהדים הם אנשים לא ספורטיביים. אין להם שום קלאס וכבוד, רק הרבה אגרסיביות. לא מגיע לכם לנצח", הוסיף אטנדו.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מתאמנים באולמה של מונאקו לקראת משחק מספר 5 בסדרה
שחקני מכבי ת"א מתאמנים באולמה של מונאקו לקראת משחק מספר 5 בסדרה
מתכוננים למשחק הקריטי. שחקני מכבי ת"א באימון
(צילום: זאב אברהמי)
"היו אוהדים של מונאקו שבאו בשני המשחקים הראשונים ליציע של מכבי לשיר איתם ולהראות להם שהם נותנים להם כבוד ושזה רק ספורט והם התקבלו בצורה מאוד לא מכבדת. ביד אליהו זרקו על הספסל שלנו כל מיני דברים. שום קלאס. אם אתה שואל אותי גם ה-150 כרטיסים שהקצו להם זה יותר מדי".
"האמת היא שהבעיה לא היתה עם אוהדי מכבי ת"א שבאו מישראל כי היה להם מקום מיוחד", אומר ז׳אן פיליפ קאמו, מנהל הקבוצה, "הבעיה הייתה שהגיעו הרבה אוהדי מכבי מכל אירופה והם עשו הרבה בלאגן ונכנסו להמון עימותים ביציע. העונש לאוהדי מכבי הוא לא פייר, אבל לא הייתה ברירה".
ועוד הערה: אולם המתנ"סים הלא ממוזג שבו ייערך המשחק היום הוא חלק מקומפלקס ענק שכולל שני מגרשי כדורגל, ועוד אולמות ספורט לכל ענף שאתם יכולים לחשוב עליו. כולם לילדים מגיל אפס. ניס היא לא מעצמת ספורט וגם לא מונאקו אבל מי שמחפש להבין למה הצרפתים טובים כל כך בספורט ובספורט כדור במיוחד, אז התשובה היא גם בתשתיות הללו.

אבי אבן: "כמה המעמד חשוב עבור המדינה? הגוף שלי מצטמרר"

"אנחנו מאוד דרוכים ובאים עם המון אמונה", אמר המנהל המקצועי של מכבי ת"א, אבי אבן. "אנחנו מאמינים, בכל מי שפה היום. יחסי הכוחות? זה משחק של 50:50 על עלייה, אני מאוד מאמין בסגל ובצוות המאמנים. הם נחושים, הסתכלתי להם בעיניים ונעשה את זה".
"כמה המעמד חשוב עבור המדינה? הגוף שלי מצטמרר, אנחנו בימים לא פשוטים", המשיך אבן. "אנחנו כאן בשביל מכבי ת''א, אבל אנחנו בכובע של כל מי שנמצא במדינה, זה ממלא אותנו גאווה להיות פה, בטח בימים כאלה".
פורסם לראשונה: 13:37, 10.05.23