כשלושה שבועות לאחר שהופסקה הפעילות בליגות הכדורסל בישראל, בשל מתקפת הטרור על עוטף עזה, הודיעו היום (חמישי) מינהלת הליגה ואיגוד הכדורסל על חידוש הליגות השונות, בכפוף "להנחיות פיקוד העורף ומשרד הספורט".
כזכור, משחקי ליגת העל בכדורסל יצאו לדרך כיממה לפני מתקפת הפתע של חמאס, ביום שישי ה-6 באוקטובר, אז התקיים משחק הפתיחה בין עירוני נס ציונה להפועל עפולה. יתר המשחקים נדחו.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ירושלים
מכבי ת"א הפועל ירושלים
הסוגיה הבוערת: הזרים
(צילום: עוז מועלם)
יו״ר מנהלת הליגה, ארי שטינברג הוציא היום מכתב לאוהדי ואוהדות הכדורסל בישראל ובו סימן לאופטימיות לגבי התחדשות הפעילות של הענף בישראל. "בימים אלו אנחנו מצויים בתקופה לא פשוטה במדינתנו", כתב שטינברג. "המלחמה שפרצה לפתע עצרה את שגרת החיים של כולנו והמציאות השתנתה מאז אותה שבת נוראית ובלתי נסלחת.
"התקופה הנוכחית מייצרת המון אי ודאות ובין היתר גם בענף האהוב שלנו. חיכינו וציפינו לפתיחת העונה, אבל הליגה נעצרה לאחר משחק אחד בלבד. נכון שכרגע הכדורסל הוא עניין פעוט ושולי בימים מורכבים אלו אבל יחד עם זאת, אני קשוב לשיח מסביב ומבין שיש לא מעט אוהדים ואוהדות שנצורים בבתים והיו שמחים לקבל קצת רגעי נחת ובריחה מהקושי היומיומי על ידי חזרה הדרגתית לשגרת החיים והכדורסל. כולי תקווה שבקרוב מאוד נוכל להיפגש שוב ולראות את כולכם חזרה באולמות הכדורסל".
2 צפייה בגלריה
בארון מול כהן
בארון מול כהן
ליגת הנשים צפויה לחזור ב-3 בדצמבר
(צילום: עודד קרני, מינהלת ליגת העל לנשים)
במנהלת הליגה הודיעו באותו מכתב שהם נמצאים בקשר רציף עם משרד הספורט ופיקוד העורף ושהשאיפה היא לחזור לשחק ב-24 בנובמבר.
באיגוד הכדורסל הוציאו הודעה נוספת ובה צוין כי משחקי הליגה הלאומית, ליגות הנשים והנוער יחודשו ב-3 בדצמבר. במידה ופיקוד העורף אכן יאשר לחזור לפעילות, סימן השאלה הגדול יהיה בכל הנוגע לפעילותם של השחקנים הזרים, בליגת העל ובלאומית. נכון לעכשיו חלק חושש לחזור לישראל ובשיחות עם ראשי הקבוצות אומרים שחקנים כי אין בכוונתם לחזור כל עוד המצב הבטחוני אינו יציב.