הפועל ירושלים ניצחה אתמול (שבת) במשחק על המקום השלישי את הפועל חולון 66:75. זו הייתה הפעם הרביעית מאז פברואר שמחזיקת הגביע גוברת על האלופה, ונראה כי הקבוצה מהבירה שמה מאחוריה את האירוע הקשה באתונה בשבוע שעבר.
כעת מתכוננים בירושלים למשחק השלישי והמכריע נגד א.א.ק אתונה ביום רביעי (19:00) בארנה, שיקבע מי תעלה לחצי גמר ליגת האלופות של פיב"א - והניצחון על חולון היה בשבילם מעין חזרה ל"שיטת דז'יקיץ'", הכוללת בין היתר תוצאה נמוכה. בירושלים גם שמחים מכך שזאק הנקינס חזר לעניינים עם 9 נקודות ו-11 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
ש"אני לא מרוצה מהדרך בה שיחקנו". דז'יקיץ'
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
אלכסנדר דז'יקיץ' הוסיף: "המשחק הזה היה מה שציפינו. ידענו עם מי אנחנו משחקים, וזה הזמן שלהם השנה. רוטציה קצרה, שחקנים מנוסים, קלעים נהדרים. נרגענו קצת, והם חזרו. נרגענו קצת, והם קלעו שלשה. אם אתה לא עושה דברים בדרך הנכונה - חולון מענישה אותך. ושוב, הם האלופים עד שמישהו אחר ינצח. מצטער, אבל זו העובדה. התואר עדיין שלהם, הם זכו בו. בעיניי הם קבוצה טובה. אני לא מרוצה מהדרך בה שיחקנו, ואנחנו צריכים לעשות דברים טוב יותר".
ספידי סמית', שהוביל את קלעי ירושלים עם 18 נקודות, אמר: "הצלחנו להשיג עצירות ברבע הרביעי, זה היה טוב לראות את זאק מתעורר לחיים, הוא התחיל את הריצה עבורנו. זה היה טוב לראות את נועם יעקוב פותח את הרבע הרביעי, הוא בחור צעיר ויש עליו הרבה לחץ אבל אני מאוד אוהב את האנרגיה שלו והוא מנסה להוביל את הקבוצה באופן טוב יותר".
3 צפייה בגלריה
"הצלחנו להשיג עצירות ברבע הרביעי". סמית' מול רגלנד
"הצלחנו להשיג עצירות ברבע הרביעי". סמית' מול רגלנד
"הצלחנו להשיג עצירות ברבע הרביעי". סמית' מול רגלנד
(אורן בן חקון, one)

אנחנו עדיין האלופים

חולוניה סופגת עוד הפסד, הרביעי שלה ברציפות. היא הייתה בתמונה במשך שלושה רבעים ואף הובילה לרגעים, אבל ברבע האחרון קלעה רק עשר נקודות לעומת 21 של ירושלים. ג'ו רגלנד שסיים כקלע המוביל עם 20 נקודות פתח את המשחק בקצב של תשע נקודות ברבע, מה שהזכיר לפרקים את הופעת שיא הנקודות שלו - 40 - נגד ירושלים אשתקד בפלייאוף, אבל נעצר בהמשך. הגארד, שאיכשהו סוחב את חולון כולה על הכתפיים שלו העונה, עדיין לא נהנה מהשילוב עם מני האריס, שקלע שבע נקודות ב-12 דקות בלבד בהן שיחק.
3 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
סוחב את חולון. רגלנד
(צילום: יאיר שגיא)
המאפיין הגדול ביותר במשחקים החשובים של חולון העונה הם ניסיונות הקאמבק, וגם כאמור הפעם היה אחד כזה. יחד עם זאת, הסגל קצר של גיא גודס לא מסוגל להמשיך לרוץ. התקופה האחרונה מזכירה את חולון של עונת הקורונה, שכזכור הפסידה את כל משחקיה בבית העליון. המשחק הבא אמנם יהיה בבית, אך יהיה נגד הפועל ת"א שמגיעה במומנטום מצוין.
גודס אמר על המשחק: "אנחנו עושים את אותן הטעויות וחושבים שתהיה תוצאה שונה. זה כבר פעם שלישית או רביעית נגדם ונגד מכבי (ת"א) שאנחנו מתחילים לא טוב. זו מוכנות מנטלית למשחק עצמו, ודיברנו על זה לפני המשחק וגם בתדרוך. אנחנו קבוצה עם הרבה אופי שחוזרת למשחק, אבל רבע רביעי לא טוב שלנו הגנתית והתקפית, שם קיבלנו את השלשות של אור קורנליוס. כל מה שאנחנו עושים עכשיו זו הכנה לפלייאוף, שם זה המאני טיים. עכשיו צריך לנצח משחק אחד בשביל יתרון הביתיות".
פרדריק בורדיון, שחזר לשחק אחרי חודשיים וחצי בחוץ והסתפק ב-2 נקודות, אמר: "ידעתי שזה יהיה לי קשה באופן אישי כי לא התאמנתי עם הקבוצה, אבל הרגשתי ממש טוב, לא הייתי עייף במיוחד. אנחנו מכירים את ירושלים שכרגע הם די יותר טובים מאיתנו, אבל אני רק רוצה לומר דבר אחד: אני לא אשכח איך חלק מהשחקנים שלהם דיברו מלוכלך. אני מאחל להם הרבה הצלחה ביום רביעי ואני מקווה לראות אותם בפלייאוף, אנחנו נזכיר שאנחנו עדיין האלופים ונראה מה יעשו בסוף העונה".