נבחרת העתודה של ישראל ערכה אימון קליעות מסכם לקראת ההתמודדות בגמר אליפות אירופה עד גיל 20 הערב (ראשון, 21:00) מול צרפת. לאחר שהדהימו את ספרד בשמינית הגמר, והרשימו מול גרמניה ובלגיה בשלבים שלאחר מכן, הכחולים-לבנים יקוו להשלים את העבודה מול צרפת האימתנית, שניצחה עד כה את משחקיה בטורניר בהפרש ממוצע של 31.8 נקודות.
בנבחרת מאמינים בכך שאם הם יצליחו להגיע עם יכולת מנטלית טובה, ימשיכו להוציא לפועל את תוכנית המשחק ההתקפית ובעיקר ההגנתית שלהם, יביאו את רוח הלחימה שאפיינה אותם עד עכשיו - המשימה הזאת אפשרית לחלוטין. מלבד ההגנה הטובה, מה שמאפיין את הנבחרת הזאת זה השקט התעשייתי שהיה לפני היציאה לאליפות אירופה וגם במהלכה, מה שהתבטא על הפרקט בצורה בולטת והעניק הרבה רוגע לשחקנים, שלא התעסקו ברעשי רקע.
3 צפייה בגלריה
אלעד חסין
אלעד חסין
החמיא לשחקניו. אלעד חסין
(צילום: אתר פיב"א)
מאמן הנבחרת אלעד חסין אמר לשחקנים: "אפילו כשהייתי כעוס ועצבני וצעקתי על כולם, אבל אני יכול להגיד להם שזה היה פשוט מדהים לאמן אותכם. אני מאחל לעצמי לאורך כל הקריירה לקבל שחקנים כמוכם. איפשרתם לנו להראות מדהים כנבחרת וכקבוצה. הצלחנו להשיג מה שתיכננו וזה לא קל. ואתם עשיתם את זה. אז תהנו מהאימון האחרון". בסוף האימון הוסיף חסין לשחקנים: "עבודה טובה. תזכרו שכל המדינה מאחוריכם".
ליאור אליהו, שזכה במדליית הכסף עם נבחרת העתודה ב-2005 ופרש מנבחרת ישראל ב-2018 לאחר 160 משחקים בהם קלע 1,686 נקודות, מסביר: "יש בנבחרת רוח לחימה. נבחרות ישראל לדורותיהם זה כמו דוד וגוליית. באים כאנדרדוג ורוצים לבוא לנצח וגם הרבה פעמים זה מצליח. בשנים האחרונות בנבחרות הצעירות זה כבר לא חד-פעמי, השנים האחרונות מוכיחות שהכדורסל מבחינת הנבחרות הצעירות היא מהמובילות באירופה".

"כל האליפות השתנתה מאז הניצחון על ספרד"

על הפן ההגנתי אמר אליהו: "יש מן תחושה כזאת שנבחרות העתודה שלנו בשנים האחרונות עושות התאמה טקטית ברמה גבוהה יותר משאר הנבחרות בגילאים האלה. החלפות של הגנות כאלה ואחרות, התאמות שלאו דווקא שחקנים בגיל הזה יודעים לעשות. זה משרת אותנו ברמה ההישגית אבל לא ברמת הפיתוח".
שחקן העבר שלח גם מסר לעתיד: "ההישג הכי גדול מבחינתי, כשאתה מסתכל על נבחרת כזו, זה כמה שחקנים ייצאו הלאה ויתקדמו בבוגרים, זה יהיה ההישג הכי גדול. לזכות במשהו זה היצר התחרותי שלנו אבל צריך למצוא את האיזון בין השחקנים עם הפוטנציאל לבין כאלה שטובים כבר עכשיו. אני לא חושב שיש מישהו בנבחרת הזאת, בחומר השחקנים שלה, שהיה אומר שהם יכלו להגיע לגמר, אז כשאתה מפשט את העניין זה חתיכת הישג. הניצחון הכי גדול לדעתי זה המומנטום של המשחקים האחרונים. כל האליפות הזאת השתנתה מאז הניצחון על ספרד, ואז פשוט נפתח התיאבון. מגיע הרבה כבוד לצוות המקצועי ולשחקנים".
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
"צריך למצוא את האיזון בין השחקנים עם הפוטנציאל לבין כאלה שטובים כבר עכשיו". שחקני העתודה חוגגים
(צילום: אתר פיב"א)
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

היריבה

בגמר כאמור, תפגוש ישראל את צרפת, שתגיע כפייבוריטית לאור הניצחונות הדורסניים שהיא מציגה לאורך הטורניר. בחצי הגמר מחצו הצרפתים את המארחת יוון ב-47 הפרש, וזו אפילו לא התוצאה הגבוהה ביותר שלהם באליפות. במשחק השלישי שלה בשלב הבתים, אז דרסה 45:110 את איסלנד.
בשלב הבתים ניצחו הצרפתים את גרמניה (63:80) וסלובניה (61:81), בשמינית הגמר דרסו את פולין (55:89) וברבע הגמר עברו את סרביה (73:82). ההפרש הממוצע בניצחונותיה של צרפת בששת המשחקים עד כה עומד על 31.8 נקודות. מדובר ללא ספק בנבחרת הכי חזקה בטורניר. עם זאת, לאחר הניצחון של ישראל על ספרד - שנחשבה גם היא למועמדת חזקה לתואר - לשחקנים של אלעד חסין יש בהחלט סיבה להגיע חדורי אמונה לקראת הגמר.
מה שמייחד את הכחולים-לבנים כאמור זה משחק ההגנה. עד עכשיו הם שמרו את היריבות על ממוצע של 61 נקודות ואת נבחרת ספרד שקלעה בממוצע באליפות 85 נקודות על 52 נקודות בלבד. זאת תהיה המטרה המרכזית של שחקניו של אלעד חסין גם מול הצרפתים. המשוכה לא תהיה פשוטה בכלל במיוחד שבסגל הצרפתי יש את שני הענקים: מקסים ריינו (2.16), שרשם בששת המשחקים האחרונים ממוצעים של 12.6 נקודות ו-5.2 ריבאונדים, ולארמל טראורה (2.03), שעד עכשיו רשם ממוצעים של 9.7 נקודות לצד 6 ריבאונדים. צריך לציין גם שבסגל הצרפתי יש לא פחות משבעה שחקנים שחוצים את גובה ה-2 מטר, זאת לעומת נבחרת ישראל שכוללת שני שחקנים משמעותיים בגובה הזה - דניאל וולף ויובל לוין.
פורסם לראשונה: 12:37, 16.07.23