סימן שאלה גדול בנוגע להשתתפות קבוצות הכדורסל במפעלים האירופיים השונים בעונה הבאה. למרות שמכבי תל אביב (יורוליג), הפועל ירושלים, הפועל חולון, הפועל תל אביב (ליגת האלופות של פיב"א), מכבי ראשון לציון (יורוקאפ) ועירוני נס ציונה (יורופקאפ) נרשמו לאירופה, ספק גדול מאוד שחלקן, אם לא רובן, יוכלו לעמוד בנטל הכלכלי הכבד שצפוי להן בעקבות הדרישות של משרד הבריאות לאור מגפת הקורונה.
כפי שפורסם השבוע ב-ynet בנוגע לנבחרת ישראל בכדורגל, שתצטרך לטוס בעקבות המצב למשחק מול סקוטלנד בטיסה פרטית ולשהות בבידוד מוחלט, כך גם יאלצו קבוצות הכדורסל לעשות כשהן ישחקו במשחקי החוץ שלהן באירופה.
2 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
האנטר. מכבי בבעיה
(צילום: עוז מועלם)
כל טיסה פרטית לאירופה (חכירת מטוס) עולה בין 60 אלף דולר ליעד קרוב כמו יוון ועד ל-120 אלף דולר יעד רחוק ביבשת. תכפילו את זה לצורך העניין ב-17 משחקי החוץ של מכבי ת"א בעונה הסדירה ביורוליג בממוצע של 100 אלף דולר לטיסה, ותקבלו 1.7 מיליון דולר, כמעט שישה מיליון שקל לעונה, סכום שאולי פעם מכבי כן הייתה יכולה לעמוד בו, אבל עכשיו בעקבות ההפסדים הגדולים של הקבוצה, יהיה לה מאוד קשה להתמודד איתו. אם ניקח בחשבון שהצהובים אולי יקבלו סיוע מהיורוליג בנושא, כולל מהספונסרית הראשית של המפעל, חברת התעופה טורקיש איירליינס, אז אולי, הם איכשהו יוכלו לעבור את העונה הזאת, אבל הספק הוא גדול.
הבעיה הגדולה יותר היא של שאר הקבוצות, להן תקציבים קטנים, כאשר המענק של המינהלת (עד 650 אלף שקלים) יכול לסייע במקרה הטוב לטיסות פרטיות לשני משחקי חוץ. אם בעבר קבוצות שאכן חכרו מטוס פרטי היו מנסות למלא אותו באוהדים כדי להוזיל את העלות, אז לאור מגפת הקורונה זה לא יכול לקרות. אם המצב הזה יישאר, רוב הסיכויים שבעונה הבאה רוב הקבוצות הישראליות ינשרו מאירופה אחת אחרי השנייה. "זה פשוט מצב לא הגיוני", אמר גורם בכיר באחת מהקבוצות. "אנחנו נאבקים על כל שקל כדי להביא עוד זר או ישראלי איכותי, אז בטח שאין לנו כסף עכשיו לממן טיסות פרטיות למשחקי חוץ בחו"ל".
2 צפייה בגלריה
גיא הראל
גיא הראל
הראל. גם י-ם בבעיה
(צילום: אורן אהרוני)
מנכ"ל חברת התעופה ישראייר, אורי סירקיס, קרא על המצוקה של הקבוצות ב-ynet, ואמר: "אני מתחייב שנטיס את כל הקבוצות לכל היעדים במחירים זולים מהמחירים אותם שילמו בשנה שעברה. ישראייר היא חברת התעופה היחידה בישראל שפעילה בימים אלו, ורואה בהטסת השחקנים למפעלים האירופיים - משימה מבצעית לכל דבר"