מכבי ת"א תפתח את עונת היורוליג שלה ב-5 באוקטובר, כשתארח ביד אליהו את פרטיזן בלגרד. היום (רביעי) ערכה אלופת ישראל בכדורסל את מסיבת העיתונאים המסורתית שלה לפתיחת העונה בהשתתפות המאמן עודד קטש, היו"ר שמעון מזרחי והמנהל הספורטיבי אבי אבן.
אם בקיץ שעבר מכבי ת"א הלכה על מהפכה בסגל, השנה זה היה שיפוץ נקודתי. שמונה שחקנים מהעונה שעברה המשיכו במועדון, בראשם הכוכבים ווייד בולדווין, לורנזו בראון ובונזי קולסון. בניגוד לקיץ שעבר, אז הוחתמו לא פחות משמונה זרים חדשים, הפעם צורפו רק שלושה - אנטוניוס קליבלנד, חסיאל ריברו וג'יימס ווב - בתקווה שבכך יצטמצמו זמן ההתאקלמות ויצירת החיבור והכימיה. ויש גם רכש ישראלי שימשוך תשומת לב: תמיר בלאט, לו מערכת יחסים נהדרת עם קטש, שנכנס לעונתו השנייה בצהוב.
6 צפייה בגלריה
קטש, אבן ומזרחי
קטש, אבן ומזרחי
מכבי ת"א פתחה עונה. קטש, אבן ומזרחי
(צילום: יובל חן)
6 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מודל 2023/24
מכבי ת"א מודל 2023/24
מכבי ת"א מודל 2023/24
(צילום: יובל חן)
עם השלד היציב שהתגבש, השחקנים החדשים ומאמן שמכיר היטב את החבורה, במכבי ת"א יעלו העונה את רף הציפיות באירופה. עם כל הכבוד לעלייה לפלייאוף ביורוליג, במועדון רוצים לחזור לפיינל-פור.
יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי פתח את המסע"ת: "נראה לי נכון לומר שמה שמייחד את העונה הוא שהצלחנו לשמר על שמונה שחקנים מהעונה החולפת, ואל סתם, אלא הבולטים בקבוצה. מאז הקבוצה הנהדרת בהשתתפותו של אנטוני פארקר לא הייתה המשכיות כזו. אציין שגם בצוות האימון יש המשכיות בהנהגתו של עודד קטש, עם חילוף אחד: גיא פניני, שחגג שלשום 40, מחליף את דורון פרקינס. אם פניני יתמיד בנושא האימון הוא יגיע לגדולות. כהרגלי עקבתי אחר אימוני הקבוצה מהיום הראשון שהתחילו וניתן לחוש את הרעב והרצון בעבודה קשה. נקווה לעונה מוצלחת לא פחות מקודמותה".
6 צפייה בגלריה
פניני
פניני
עוזר המאמן החדש. פניני
(צילום: יובל חן)
אבי אבן, שפותח את עונתו ה-18 בקבוצה והראשונה כמנהל הטכני, אמר: "אני עדיין מתרגש לראות את מה שהמועדון נותן לאוהדים, וזה סימן שאני במקום הנכון. אני רוצה להודות לבעלים על האמון, להחליף את ניקולה וויצ'יץ' אחרי עשור זו זכות. כל שנה אנחנו מנסים לבנות את הסגל עם ה-DNA הכי טוב של המועדון ואני שמח שהצלחנו להשאיר את רוב הסגל ולהביא שחקנים שישאירו הכל על המגרש. אני שמח שצוות האימון שלנו נשאר, רואים בזה חלק חשוב, בבניית שושלת שתרוץ איתנו מספר שנים".
המאמן עודד קטש אמר: "כמו בכל שנה אנחנו מתרגשים, שמחים ובעיקר גאים לפתוח עונה. פרפרים בבטן והרבה התרגשות. לא מובן מאליו שהצלחנו לשמור על מרבית מהחלקים, שחקנים שנשארו לעונה שנייה, כמעט כל הצוות. זה נותן תקווה כי הצלחנו לייצר משהו מיוחד בזכות האופי שיש לשחקנים. התרכזנו בדרך וזה הבסיס לאופטימיות לעונה הקרובה. היורוליג הופכת משנה לשנה לתחרות יותר מאתגרת, והחובה שלנו היא להפוך להיות יותר טובים. העונה האחרונה הייתה מלאת זכרונות מדהימים בהיכל. המחשבה הראשונה היא הקהל, איך לרגש אותם שוב".
6 צפייה בגלריה
קטש, אבן ומזרחי
קטש, אבן ומזרחי
מזרחי: "מקווה שהעונה תהיה לא פחות מוצלחת מהעונה שעברה"
(צילום: יובל חן)
לאחר מכן עברו השלושה ושחקני הסגל לענות על שאלות העיתונאים. קטש על סורקין: "עוד לפני שהגעתי למכבי התרשמתי מהדרך שהוא עושה. אני גאה בו על ההתקדמות, על הדרך שהוא עושה, מחוץ למגרש ועליו. רומן הוא מסוג השחקנים שנותנים תקווה, שדרוג, הרבה אחריות עליו. הוא מיתג את עצמו כאחד הגבוהים הדומיננטים ביורוליג ואני מקווה שנראה את זה השנה".
אבן על הסגל: "זרים מול מקומיים קיבל טוויסט באירופה, אני חושב שצריך להסתכל על זה כשחקני יורוליג. יש פה שחקנים שהם ראויים ויותר להיות במכבי. לצוות פחות חשוב הישראלים או הזרים, אלא האיכות בסגל".
בולדווין על המטרות: "בכל רמות הספורט אתה רוצה לזכות בכל התארים: גביע, אליפות מקומית ויורוליג. אם אתה לא שואף לזה - אין טעם לעלות על הפרקט. אלה שלוש המטרות לעונה הזו, יש לנו מאמנים שלא ישנים בלילה, שחקנים שבמשך 12 חודשים מתעסקים בזה, ונעשה מה שצריך לעשות". לורנזו בראון הוסיף: "לא הייתי אומר שזה כישלון אם לא נגיע לפיינל פור, אבל זו המטרה שלנו".
6 צפייה בגלריה
קטש, אבן ומזרחי
קטש, אבן ומזרחי
קטש: "בשנה שעברה בנינו קבוצה מאפס, הקיץ 80 אחוז מהקבוצה נשארה"
(צילום: יובל חן)
קטש על הציפייה להחתמות גדולות הקיץ: "יכול להבין את הציפייה, אבל הבסיס לתשובה תהיה בזה שכמועדון הצלחנו להחתים את השמות הגדולים שלנו בצורת המשכיות מהעונה שעברה. שנה שעברה בנינו קבוצה מאפס. הקיץ 80 אחוז מהקבוצה נשארה".
על ההתחמשות של הפועל ירושלים והפועל ת"א: "השינוי, המבנה הארגוני, מה שקרה בהפועל ירושלים והפועל ת"א מאוד משמעותי. זה יעשה רק טוב לליגה, התחרותיות. אני מברך על זה, זה מאתגר במובן הטוב, וזה לא משנה את המטרות שלנו".
מזרחי חתם את המסע"ת: "מה שמנע מאיתנו להגיע לפיינל פור זה המשחק השני במונאקו, ומתנהלות חקירות על השיפוט במשחק הזה. האכזבה הייתה גדולה, אחרי שניצחנו בהיכל את הקבוצות הגדולות. אני מקווה שהעונה תהיה לא פחות מוצלחת מהעונה שעברה".
6 צפייה בגלריה
בלאט
בלאט
רכש ישראלי שימשוך תשומת לב. בלאט
(צילום: יובל חן)
הסגל המלא של מכבי ת"א: תמיר בלאט, לורנזו בראון, ג'ון דיברתולומיאו, ווייד בולדווין, אנטוניוס קליבלנד, רפי מנקו, בונזי קולסון, ג'יימס ווב, ג'ייק כהן, חסיאל ריברו, רומן סורקין, ג'וש ניבו ועומר מאייר.