צפו בקטש מדבר אחרי הניצחון על ריאל: "מקום חמישי זה יותר ממה שחלמתי"
(צילום: ONE)
אווירה פשוט מטורפת הייתה אתמול (חמישי) בהיכל מנורה-מבטחים בניצחון הדרמטי במיוחד 96:100 של מכבי ת"א על ריאל מדריד, שסיים את העונה הסדירה עם המקום החמישי בטבלה עם מאזן של 20 ניצחונות לעומת 14 הפסדים. ניצחון שקבע שמכבי ת"א תפגוש ברבע הגמר את מונאקו בסדרה של הטוב מחמישה.
זה לא חדש שהיציעים בהיכל בזמן משחקי יורוליג מלאים לחלוטין, אבל הפעם הייתה אווירה קצת אחרת. האוהדים לא הרשו לעצמם אפילו לרגע להפסיק לעודד, ובכל פעם שהקבוצה קצת התקשתה או הייתה בפיגור, ארגון האוהדים גייט 11 ביקש משאר האוהדים להמשיך לעודד כי הדבר תלוי רק בהם, ובדיוק כך קרה. בסיום כל המתח פשוט התפוצץ. האוהדים קראו לשחקנים בזה אחר זה לחגוג ביציע. גם לעודד קטש, שאפילו נצפה מחייך.
6 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
גם קטש הודה לאוהדים בסיום
(צילום: עוז מועלם)
בחדר ההלבשה הקבוצה הרשתה לעצמה לשמוח בדיוק לדקות ספורות ולאחר מכן כבר הפרצופים הפכו לרציניים יותר, כל זה מתוך הבנה שאומנם הם עשו צעד משמעותי לעומת איך שהעונה הזאת ביורוליג התגלגלה מתחילת העונה אבל כמאמר הקלישאה, עם האוכל בא התאבון.
"מקום חמישי עבורנו כקבוצה שנבנתה מאפס בתחילת העונה זה הרבה יותר ממה שיכולתי לחלום עליו", אמר עודד קטש בסיום, "לא בא לי לסכם עוד, אבל אני מאוד גאה על הדרך שעשינו, אני בעיקר שמח ומתרגש. לא משנה את מי היינו מקבלים, זה עוד שלב ועוד מדרגה שאנחנו צריכים להוכיח שאנחנו שווים את זה, נגיע עם אמונה וביטחון. אני כמו השחקנים שלי, קיבלתי הזדמנות, כמו הרבה מאוד שחקנים מהסגל, להגיד אם הוכחתי את עצמי או לא, זה לא שאלה אלי, אני הרגשתי מגובש והאמנתי בעצמי. הצוות והשחקנים היו איתי גם ברגעים יותר חלשים, האמונה הייתה שם והרעב קיים, אני רוצה להמשיך ולהוכיח". אז עודד קטש לא רוצה לסכם, אבל אנחנו הכנו לכם את סיכום העונה הסדירה של הצהובים ביורוליג.
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

נקודת המפנה

נכון שבמכבי שמים את האצבע על ההפסד בגמר גביע המדינה להפועל ירושלים כתפנית של העונה, אבל בסופו של דבר התפנית האמיתית קרתה בצמד המשחקים והניצחונות על אנדולו אפס ופנרבחצ'ה. ברגעים האלה הקבוצה פחות האמינה בעצמה, והניצחונות הביאו הרבה אוויר ואנרגיה לכל המערכת. אחריהם מכבי יצאה לעוד ארבעה ניצחונות רצופים ואמש הוכיחה שההפסד לז'לגיריס בשבוע שעבר היה פשוט מעידה קטנה בדרך.

המצטיין

אין ספק בכלל שמדובר בכוכב של הקבוצה לורנזו בראון. בקיץ כשהוא חתם בשורות הצהובים זה עורר עניין, שעלה מאוד אחרי ההופעה המצוינת שלו באליפות אירופה עם נבחרת ספרד. כבר אז הבינו במכבי שזאת יכולה להיות עונה מאוד מיוחדת עם שחקן כמוהו. אמנם במכבי עשו את הבדיקות שלהם לגבי היכולת והאופי שלו, אבל הוא הצליח להפתיע אפילו אותם.
עם הזמן התגלה שחקן ואדם הכי לא אנוכי שיש, ההפך מכוכב מפונק, כזה שמפרגן לשחקנים על הפרקט, תמיד רואה את המסירה לפני הזריקה, ואם לפעמים הוא מצטייר קצת כאדיש, זה רק בגלל שהוא פשוט אדם רגוע מטבעו, מה שהשרה הרבה רוגע גם בחדר ההלבשה. דיברו לא מעט פעמים העונה על התלות בו, לטוב ולרע, לאחרונה הקבוצה התחילה להוכיח שמשחקים לא קמים ונופלים על היכולת שלו, אבל במאני טיים הם יצטרכו אותו בשיאו.
6 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן ריאל מדריד גרשון יאבוסלה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן ריאל מדריד גרשון יאבוסלה
לורנזו בראון. הצטיין
(צילום: עוז מועלם)

המאכזב

כשדארון היליארד חתם במכבי, הם ציפו להרבה יותר. הוא הגיע אחרי עונות בבאסקוניה, צסק"א מוסקבה ובאיירן מינכן. עברו העשיר ביורוליג גרם לכך שהצהובים שילמו לו 800 אלף דולר לעונה, אבל מהר מאוד הוא נדחק לקצה הספסל, קיבל פירורי דקות והיה נראה מאוד מתוסכל, את התסכול שלו כזכור הוא הוציא בציוצים בטוויטר שגם גרמו בסופו של דבר להשעייתו, כשגם היו דיבורים ולחשושים על עזיבתו המיידית.
מתוך רגע השפל הזה הדברים התחילו מעט להסתדר, אפילו אתמול בניצחון מול ריאל מדריד הוא קיבל את כל המחמאות אחרי שרשם שלשה גדולה וקריטית והיה מאוד דומיננטי ברגעי ההכרעה, אבל אם מסתכלים על עונה שלמה די בטוח שגם לא מכבי וגם לא היליארד עצמו מרוצים מהתפוקה: ממוצעים של 5 נקודות ו-1.3 ריבאונדים בפחות מ-13 דקות. "להיליארד הייתה עונה לא פשוטה", אמר קטש , "כמו לעוד הרבה שחקנים שעוברים קשיים. הקרדיט הוא על הביחד שלנו. וגם לו, שנשאר שם. בניגוד למה שבדרך חשבו, אני רוצה שיצליח וצריכים אותו. לא תמיד בדרך הדברים מסתדרים בצורה מושלמת. זה חלק ממה שאנחנו, ואני מאוד שמח על הסל המכריע והנקודות שלו מהקו. זה גם היום הולדת שלו".
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
איכזב באופן כללי, אבל אמש הוא נצץ. דארון היליארד עם ג'ייק כהן
(צילום: עוז מועלם)

המשתפר

אין ספק שמי שעשה קפיצת מדרגה משמעותית העונה הוא הסנטר הישראלי רומן סורקין. מממוצעים של 2.9 נקודות ו-1.8 ריבאונדים ב-8 דקות בעונה שעברה ביורוליג הוא קפץ ל-7.3 נקודות ו-3.2 ריבאונדים בקצת פחות מ-17 דקות. הקרדיט שלו גדל, והוא ידע לקחת אותו בשתי הידיים ועשה התאמות מקצועיות ומנטליות.
גם במכבי הבינו מהר מאוד שהם רוצים להמשיך לראות אותו במדים הצהובים וכבר בפברואר האריכו לו את החוזה בשנתיים נוספות עם תנאים משופרים. "אני חושב שהתבגרתי בעונה הזאת", התייחס סורקין, "לקראת סוף העונה שעברה התחלתי לשחק קצת יותר והבנתי מה זה יורוליג, כל המערכת פה מאוד עוזרת לי, אני לומד כל יום".
6 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
סורקין. השתפר מאוד
(צילום: עוז מועלם)

האקס פקטור

מי שהצליח להפתיע העונה הוא בונזי קולסון. ברור שברגע שמכבי מחתימה שחקן הציפיות ממנו הן גבוהות, אבל קולסון התעלה אפילו עליהן. בקבוצה ידעו שמדובר בשחקן שיכול לעשות קפיצת מדרגה, אבל לא לקחו את זה כדבר מובן מאליו, מאחר שהיה מדובר בשחקן שאף פעם לא שיחק ביורוליג, ולא תמיד כל שחקן מצליח לעשות את הקפיצת מדרגה הזאת ולהתאים את עצמו לרמה הזאת.
מעבר ליכולת שהוא הציג עד כה העונה עם ממוצעים של 10.9 נקודות ו-5.7 ריבאונדים ב-26 דקות מה שהכי אוהבים ושמים דגש במכבי זה על האופי שלו, בקבוצה מעידים על כך שמדובר בטיפוס מאוד חיובי, מאוד מחויב לכל המערכת, כזה שמביא הרבה אנרגיות לחדר ההלבשה ובעיקר על הפרקט. "זאת עונה מאוד כיפית עבורי", סיפר קולסון, "אני באמת משתדל לעשות את הכי טוב שאני יכול ומנסה להיות הכי אפקטיבי שאפשר ולהביא את האנרגיות שלי. האמנתי בעצמי מההתחלה, אני מרגיש מבורך".
6 צפייה בגלריה
בונזי קולסון
בונזי קולסון
בונזי קולסון. הפתיע את כולם
(צילום: עוז מועלם)