צפו בקטש מדבר אחרי הניצחון על ריאל: "מקום חמישי זה יותר ממה שחלמתי"
(צילום: ONE)
לאחר הניצחון הביתי על ריאל מדריד והפסדה של פנרבחצ'ה, מכבי ת"א תפסה את המקום החמישי בתום העונה הסדירה של היורוליג, מה שסידר לה מפגש עם מונאקו בסדרת רבע גמר הפלייאוף (מאזן 1:1 בין השתיים במהלך העונה הסדירה). על פניו, נראה כי מדובר ביריבה הפחות קשה מבין רביעיית הצמרת, אך בהחלט לא מדובר במשוכה פשוטה.
הקבוצה מהנסיכות הצרפתית צועדת בגאון בראש טבלת הליגה הצרפתית, עם הפרש סלים של 268+ ו-24 ניצחונות מתוך 29 משחקים. מדובר בקבוצה עם סגל איכותי מאוד, גם אם לא עתיר ניסיון במעמדים המכריעים של היורוליג. לטובת אלה מכם שפחות בקיאים, הנה תעודת זהות ליריבה שעומדת בין החבורה של עודד קטש לבין הופעה בפיינל פור.
3 צפייה בגלריה
שחקן מונאקו מייק ג'יימס עם אלפה דיאלו, אלי אוקובו
שחקן מונאקו מייק ג'יימס עם אלפה דיאלו, אלי אוקובו
הצהובים יצטרכו להצר את צעדיהם. מייק ג'יימס עם אלפה דיאלו, אלי אוקובו
(AFP)

קו אחורי קטלני

לקראת עונת 2021/22 החתימה מונאקו את מייק ג'יימס, במהלך שהיווה הצהרת כוונות ברורה. הגארד המוכשר, אך לעיתים גם סורר, הוא הקלע המוביל של הצרפתים העונה (16.6 נקודות בממוצע למשחק - רביעי בטבלת הקלעים של היורוליג) וכשהוא מגיע מרוכז - הוא כמעט בלתי ניתן לעצירה, לפחות באירופה.
מעבר לג'יימס, הקו האחורי של הקבוצה כולל את אלי אוקובו (12.6 נקודות בממוצע למשחק) ואקס הפועל אילת ג'ורדן לויד (12.1). מדובר בגארדים גבוהים ואתלטיים שבהחלט יכולים להפעיל לחץ על הצמד לורנזו בראון את ווייד בולדווין, ובכך לאתגר משמעותית את משחק ההתקפה של מכבי ת"א.

ריבוי פורוורדים

משחק הפנים של מונאקו הוא לא מהאימתניים ביורוליג, כאשר דונטה הול (8 נקודות ו-5.2 ריבאונדים למשחק) ודונטאס מוטייונאס הליטאי (9 ו-3.6) הם לא בדיוק ספקי הנקודות המרכזיים בקבוצה. עם זאת, לצרפתים יש מספר רב של פורוורדים שמאפשרים משחק ריצה, הגנה חזקה וגם איום מעבר לקשת.
3 צפייה בגלריה
שחקן מונאקו דונטה הול עם חבריו
שחקן מונאקו דונטה הול עם חבריו
מונאקו לא בדיוק מציגה את משחק הפנים האימתני ביורוליג. דונטה הול עם חבריו
(EPA)
במכבי ת"א צריכים בעיקר לשים לב לאלפה דיאלו בעל ידי התמנון, שעלול לגרום לא מעט צרות להתקפה הצהובה. הפורוורד האמריקאי סיים את העונה ביורוליג במקום השלישי בקטגוריית החטיפות (1.4 למשחק) כשגם בהתקפה הוא יכול לגרום נזק לא קטן (קלע 11 נקודות בממוצע).
גם ג'ון בראון, שנבחר כבר לשחקן ההגנה של היורוליג במדי קאזאן, עלול לעשות צרות לחבורה של עודד קטש. בנוסף אליו, משחק במונאקו אקס נוסף של ליגת העל הישראלית - ג'רום בלוסומגיים, שירד ליגה עם עירוני נהריה בעונת 2020/21.

המאמן

סשה אוברדוביץ' הוא לא בדיוק המאמן השגרתי. ביבשת בה יש לא מעט מאמנים שעונים להגדרה זו, הוא עדיין מצליח להתבלט. עוד כשחקן הוא נקלע לעימותים פיזיים עם חבריו לקבוצה, וגם כמאמן היה חלק ממספר עימותים חזיתיים עם שחקניו, ואי אפשר להגיד שהוא "נקלע" לאותן סיטואציות - אלא היה חלק פעיל, ואפילו היוזם.
3 צפייה בגלריה
מאמן מונאקו סשה אוברדוביץ'
מאמן מונאקו סשה אוברדוביץ'
סשה אוברדוביץ'
(AFP)
עם זאת, לאחר תקופה מוצלחת באלבה ברלין (2012-2016), נראה היה כי הסרבי נרגע מעט, ואף פירט בריאיון כי הוא הבין כי הוא לא יכול להמשיך להתעמת עם כל העולם. זו הקדנציה השנייה שלו במונאקו, לאחר שאימן בקבוצה בעונת 2019/20.
אוברדוביץ' מאפשר חופש פעולה לשחקני מונאקו (בעיקר לגארדים המוכשרים), ובניגוד ללא מעט מאמני יורוליג, לאו דווקא מגיע עם החלטות "מהבית". סגנון זה דווקא עשוי לשחק לטובת הקבוצה של עודד קטש, בהנחה שזו תדע להצר את צעדיהם של השלישייה ג'יימס-לויד-אוקובו.
פורסם לראשונה: 23:41, 13.04.23