במכבי תל אביב לא אהבו את היכולת שהשחקנים הציגו אמש (ראשון) במחצית הראשונה בניצחון 77:80 על הפועל ת"א לקראת השבוע החשוב של הצהובים, שעוד מאמינים שהם יכולים להעפיל לפלייאוף ביורוליג – ובחמישי יתארחו אצל פנאתינייקוס ועודד קטש.
הצהובים מאוד מודאגים ממצבו של סקוטי ווילבקין. במשחק האחרון מול ולנסיה הוא שיחק רק 12 דקות בהן לא קלע אפילו נקודה אחת, וגם בדרבי יאניס ספרופולוס העדיף את כריס ג'ונס על פניו לפרקים ארוכים, אחרי שראה את הכוכב שלו מאבד שישה כדורים.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין וגייב יורק
סקוטי ווילבקין וגייב יורק
ווילבקין. מה עובר עליו?
(צילום: עוז מועלם)
"יש לו עליות וירידות כמו לכל שחקן", הסביר ספרופולוס בסיום המשחק. סקוטי לא בתקופה הכי טובה שלו, אבל זה הגיוני. אנחנו צריכים לתת לו מנוחה, הוא עוד יחזור לעצמו, זה עניין של זמן".
מי שקיבל את רוב התשבוחות היה ג'ונס, שסיים את הערב עם 26 נקודות (20 במחצית השנייה) ו-5 אסיסטים ב-32 דקות. הרכז נקלע לסיטואציה לא פשוטה. ברוב שלבי העונה עד עכשיו הוא תמיד צפה מהצד בזמן שווילבקין וטיילר דורסי קיבלו את הקדימות בחמישייה, ובכלל, אבל בכל פעם שעלה לפרקט נתן 100 אחוז, מה שגרם לצוות המקצועי לא לשכוח אותו לגמרי, ובזמן ששחקנים אחרים לא מציגים את אותה היכולת הרגילה שלהם בתקופה האחרונה הוא התחיל לקבל את הקרדיט הראוי לו בליגה וביורוליג.
3 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס מודה לקהל
כריס ג'ונס מודה לקהל
ג'ונס. הג'וקר של יאניס
(צילום: עוז מועלם)
"לא פתחנו טוב ובחצי הראשון לא היינו בעניינים", אמר עוז בלייזר, שהגיע בפעם השנייה העונה למסיבת העיתונאים בסיום המשחק עם תחבושות באף כדי לעצור את הדימום אחרי שקיבל מכה במהלך הדרבי. "העיקר זה הניצחון, זה לא היה המשחק הכי טוב שלנו אבל את הדרבי צריך לנצח".
בלייזר התייחס לסיטואציה של ג'ונס: "מה שקורה עם כריס מעיד על האופי שלו. הוא נכנס לקצב ישר ולא מוריד את הראש אפילו לרגע, ממשיך לעבוד כל הזמן. אנחנו רואים כמה הוא חשוב בשבילנו, הוא מריץ את הקבוצה וגם קולע כשצריך".
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס והשחקנים מודים לקהל
יאניס ספרופולוס והשחקנים מודים לקהל
ספרופולוס. פחות מודאג מווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
על היכולת של ווילבקין לאחרונה אמר הפורוורד: "לחשיבות של סקוטי למועדון אין צורך להרחיב. קורה שלשחקן יש תקופות פחות טובות. יש מיליון ואחת סיבות, קשה מאוד לאורך עונה ארוכה לשמור על יציבות. למזלנו יש לנו קבוצה מספיק מוכשרת וגדולה כדי לכפות על משחקים פחות טובים של שחקן כזה או אחר, אני בטוח שסקוטי עוד יחזור לעצמו".