בנבחרת ישראל התאכזבו, כצפוי, מההפסד 75:62 אתמול (שישי) לסלובניה בהיכל קבוצת שלמה במסגרת החלון החמישי במוקדמות גביע העולם. תוצאה שלמעשה הפכה את הסיכויים של ישראל להעפיל לטורניר לתאורטיים בלבד, לפני משחקה ביום שני (20:30) בשבדיה.
סלובניה אמנם נחתה עם סגל חסר ונטול בכוכבים, אך אותו דבר ניתן גם להגיד על ישראל שהגיעה ללא ים מדר, תמיר בלאט, יובל זוסמן (לא שוחררו), דני אבדיה (ב-NBA), רומן סורקין הפצוע וג'ייק כהן, וכמובן בלי גיא פניני וגל מקל שפרשו מהמדים הלאומיים ממש לאחרונה. מדובר בנבחרת חדשה שמורכבת משחקנים שלא הופיעו ביחד באליפות אירופה האחרונה, וקשה להפנות אצבע מאשימה למישהו מהם על כך שאין עדיין כימיה.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל רפי מנקו
שחקן נבחרת ישראל רפי מנקו
נבחרת חדשה. מנקו
(צילום: עוז מועלם)
חוסר התיאום התבטא בעיקר ביכולת התקפית ירודה. הכחולים-לבנים קלעו 62 נקודות בלבד במשחק ביתי לעיני אולם מלא באוהדים תומכים, ורשמו לא פחות מ-24 איבודי כדור. "אני חושב שכולם רצו מאוד לנצח את המשחק הזה, נתנו את הכי טוב שלנו", אמר הקפטן החדש תומר גינת, שסיים את המשחק עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים. "לא היינו מספיק טובים, קשה לנצח כשקולעים 62 נקודות בבית. איבדנו יותר מדי כדורים, הם היו יותר אגרסיביים מאיתנו, כשמשחקים ככה בבית קשה. זה מתסכל כמו כל הפסד".
גינת המשיך: "אני משמש כקפטן, אבל יש הרבה חבר'ה שעוזרים לי בתפקיד הזה. אנשים שאני רץ איתם הרבה שנים. אנשים פה היו נפלו על הפרקט, רבו עם שחקנים בצבע, שאלת המחויבות מעליבה ולא במקום. אנשים מקריבים פה הכל בכל זמן שקוראים להם, אולי לא שיחקנו כדורסל מספיק טוב, אבל מחויבות זה הדבר האחרון שחסר בנבחרת הזאת".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל תומר גינת
שחקן נבחרת ישראל תומר גינת
"שאלת המחויבות מעליבה ולא במקום". גינת
(צילום: עוז מועלם)
בר טימור, שקלע 9 נקודות, הוסיף: "היו לנו המון איבודי כדור ושילמנו על זה לפחות ב-17 נקודות. זה יותר מדי. כל אחד פה עושה הכל, כולם עולים לפרקט לעשות את הכול ונלחמים. אין פה אחד שעולה ולא נותן את כל כולו. לא הרגיש לי שאנשים פה סוחבים משהו על הגב מאליפות אירופה. נכון, הייתה אליפות פחות טובה, ומן הסתם שאנשים מבואסים מזה, גם לי זה קרה בעבר. אבל אנחנו ממשיכים קדימה, ממשיכים לייצג את המדינה ועושים את הכי טוב שאנחנו יכולים".
כאמור, הסיכויים להעפיל לגביע העולם נמצאים על הנייר בלבד והפכו אחרי ההפסד הזה לכמעט ובלתי אפשריים. נבחרת ישראל צריכה לנצח בכל המשחקים שנותרו לה - שבדיה בחלון הנוכחי, ושני משחקים נוספים מול נבחרת פינלנד בבית וסלובניה בחוץ בחלון האחרון בסוף פברואר. בנוסף, צריכים הכחולים-לבנים גם ששבדיה תפסיד לפחות בשניים מארבעת המשחקים שנותרו, ושסלובניה תפסיד בלפחות שלושה משחקים.