מכבי ת"א אומנם הפסידה אתמול (חמישי) לראשונה העונה בהיכל מנורה מבטחים, 86:79 לברצלונה של שרונאס יאסיקביצ'יוס, וירדה למאזן 4:3 ביורוליג. עם זאת, מי שגנב את כל ההצגה היה ללא ספק המנהל הספורטיבי, ניקולה וויציץ' שהודיע על עזיבת המועדון לאחר עשר שנים בתפקיד.
בקבוצה שמרו על זה בסוד גמור. אחרי מסיבת העיתונאים הקבועה בסיום, בה עודד קטש ושאראס דיברו על המשחק עצמו, הודיעו במועדון לכל העיתונאים והצלמים שעדיף להם להישאר בחדר לכמה דקות נוספות. לאט לאט התחילו להיכנס לתוך החדר אנשי המועדון, ביניהם דיוויד ודני פדרמן, שי ואודי רקנאטי, שמעון מזרחי ועובדי מועדון שליוו את וויצ'יץ' כל השנים - כולל שאראס עצמו.
4 צפייה בגלריה
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ' עם עמי ביטון
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ' עם עמי ביטון
במכבי ת"א שמרו על כך בסוד. ניקולה וויצ'יץ' נפרד
(צילום: טל שחר)
וויצ'יץ', שהיה לבוש בטי-שירט רגילה מיהר לשים חליפה, עלה על הבמה עם המיקרופונים, הוציא את הפלאפון שלו וישר צילם את כל האנשים שהגיעו כדי להיפרד ממנו. בו זמנית הוא היה עם פרצוף מרוגש עד מאוד ואפילו בשניות הראשונות התקשה לדבר.
"כבר 30 שנה הכדורסל זה החיים שלי", אמר וויצ'יץ' בפתיחת דבריו. "לא היה לי יום אחד להיות עם המשפחה, מתוך 16 השנים האחרונות מכבי היא החיים שלי. בחודשים האחרונים הרגשתי שהגיע הזמן לקחת פסק זמן מכדורסל ולא להמשיך בתפקיד אחרי סוף העונה הנוכחית".
4 צפייה בגלריה
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ'
מנהל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ'
"כבר 30 שנה הכדורסל זה החיים שלי". ניקולה וויצ'יץ' במסיבת העיתונאים
(צילום: טל שחר)
עד השנה הנוכחית לוויצ'יץ' אומנם היה לוח זמנים עמוס, אם זה בניית הקבוצה בקיץ, ניהול מקצועי שוטף במהלך העונה ונסיעות למשחקי יורוליג או משחקי חוץ בליגה, אבל מה שהיה שונה לעומת המצב הנוכחי הוא שאשתו ושני ילדיו חיו איתו כאן בישראל. מתוך החלטה מקצועית הוחלט שבנו, מארין בן ה-13 שמושך את העין של לא מעט אנשי כדורסל, ושיחק עד השנה שעברה בקבוצת הילדים של מכבי ת"א, יעבור לשחק בקרואטיה על מנת לקבל את מעטפת המאמנים שאימנו בעבר את וויצ'יץ' עצמו וגם חלקם את דני אבדיה לפני שהגיע ל-NBA. בעקבות כך כל המשפחה לנסוע בחזרה ולהשאיר את המנהל המקצועי מאחור בארץ, ועם הזמן הדבר נהיה לו מאוד קשה עד בלתי אפשרי.
במועדון התעקשו על כך שוויצ'יץ' יודיע כבר עכשיו על עזיבה מאחר והם לא רצו שעזיבתו תיקשר להפסד כזה או אחר. אלא שאנשים מסביב למועדון יבינו שמדובר אך ורק בהחלטה של המנהל הקרואטי. בנוסף, רצו במועדון להודיע על העזיבה בצורה מסודרת ואחידה לכל כלי התקשורת כך שזה יעשה בצורה הכי מכבדת שאפשר בלי ספוקולציות.
4 צפייה בגלריה
בלאט
בלאט
יקבל יותר סמכויות. בלאט
(צילום: שאול גולן)
וויצ'יץ' נחשב לדמות הכי דומיננטית בכל מה שקשור לניהול המקצועי של המועדון, אם זה במהלך כל העונה בחיפוש אחר שחקנים שמתאימים לחזון של המועדון, מציאת הצוות המקצועי הנכון ובניית הקבוצה בקיץ מה שכולל את כל השיחות עם השחקנים וסוכניהם, כולל המו"מים הארוכים, וקישור בין ההנהלה לצוות המקצועי בכל הנוגע לרצונות מקצועיים או כלכליים, חלל שיהיה מאוד קשה למלא.
בהנהלת הצהובים החליטו כבר מעכשיו שלא ימונה מנהל מקצועי חדש למועדון, וסמכויותיו של וויצ'יץ' יחולקו בין מספר בעלי תפקידים קיימים שיעברו חפיפה בחודשים הקרובים. בין האנשים האלה נמצאים ראש מערך הסקאוטינג אבי אבן, שלאורך השנים האחרונות נחשב ליד ימינו של וויצ'יץ', הסקאוט יאיר שבח, וכמובן יו'ר הוועדה המקצועית, דיוויד בלאט, שיקבל הרבה יותר סמכויות.
4 צפייה בגלריה
אלכס פוית'רס
אלכס פוית'רס
הגנה נוראית של הצהובים אמש. אלכס פוית'רס
(צילום: טל שחר)

"אין משחק קל ביורוליג"

אגב, היה גם משחק. במועדון מאוד רצו להשכיח ולשכוח בעצמם מהתבוסה במשחק האחרון לבאסקוניה, אבל במקום זאת המשיכו להציג הגנה מחפירה בתוספת למשחק מאוד אמוציונאלי מצד השחקנים. כבר באמצע הרבע השני נשרקה לחובתו של וויד בולדווין עבירה שלישית, בנוסף לשתי טכניות בהמשך המשחק ששלחו אותו הביתה. "היה חוסר שקט", אמר עודד קטש בסיום. "זה היה משחק מאוד אינטנסיבי. אין משחק קל ביורוליג, בטח לא מול ברצלונה. כשבאנו למשחק הזה רצינו לנצח, אז זה מאכזה להפסיד, אבל אני אוהב את הגישה שלנו במשחק הזה, נלחמנו חזק, אהבתי את המאמץ".
פגרת הנבחרת הגיעה למכבי ת״א בדיוק בזמן. בשבוע הבא מחכה להם כבר שתי יריבות לא פשוטות, האחת היא פרטיזן בלגרד בחוץ ביום שישי ה-18 בנובמבר, והשנייה היא היריבה העירונית, הפועל ת"א שתגיע להיכל מנורה מבטחים יומיים לאחר מכן.