"כשראינו שאורן עמיאל מכניס את אנתוני בנט חמש דקות לפני סיום המשחק במינוס 18 הפרש, אחרי שהוא לא שיחק בכלל, לא האמנו. היו שחקנים שהחזיקו את הראש ואמרו אחד לשני 'לא יכול להיות'". על המשפט הזה חתום גורם בהפועל ירושלים, שמסביר בדיוק את המצב שהקבוצה נמצאת בו אחרי ההפסד 76:65 אתמול (רביעי) לסטאל אוסטרוב הפולנית, שהוריד את האדומים למאזן 3:0 בליגת האלופות. במחזור הבא, בעוד שבועיים, תארח ירושלים את אותה יריבה, הפסד נוסף עלול לחסל סופית את הסיכוי שלה להעפיל שלב. בהנהלה הבינו סוף סוף את המצב והחליטו לערוך שיחה עם עמיאל הערב, בסיומה עשוי המאמן לסיים את תפקידו.
בדומה למה שהיה עם דאיניוס אדומייטיס בעונה הקודמת, כאשר זומן לשיחת הבהרה בה אמר כי הוא לא יכול להושיע את הקבוצה, נראה כי במידה שעמיאל יגיד דברים דומים לגיא הראל ואייל חומסקי, הוא יסיים את תפקידו.
4 צפייה בגלריה
אורן עמיאל תופס את הראש
אורן עמיאל תופס את הראש
אורן עמיאל תופס את הראש
(צילום: אורן אהרוני)
כזכור, בסיום ההפסד למכבי ת״א גיא הראל פילס את דרכו בשקט לחדר המאמנים בהיכל מנורה, טפח לאורן עמיאל על השכם ואמר לו "נקסט, מסתכלים קדימה על יום רביעי". באותו רגע אפשר היה להגיד שמעמדו של עמיאל יציב, אבל לאור המצב העגום באירופה, ושני המשחקים האחרונים בהם שחקניו התפרקו לחלוטין על הפרקט, נראה שההנהלה עומדת לשקול מחדש את המצב, בטח בזמן שיש כבר מחליף פוטנציאלי ומוכר בדמותו של עודד קטש, שנמצא בארץ ופנוי להצעות אחרי שלא המשיך לעונה נוספת עם פנאתינייקוס.
יש לציין שהמצב עם קטש קצת בעייתי. בעונה שעברה הוא אמנם קיבל את ברכת הדרך מהנהלת המועדון לעזוב ליוון, אבל אפשר להגיד שמאחורי הקלעים לא אהבו את החלטתו, ובזמן שהיו שמועות הקיץ שהוא לא ימשיך לעונה נוספת בפאו, בירושלים פסלו את חזרתו עם האמירה "זה מוקדם מדי, הכל טרי", מה שגם לא בטוח שכל מאמן יסכים להגיע במצב של הקבוצה כעת, בטח אם לא יעשו שינויים בסגל השחקנים בהקדם.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)

ניהול משחק לוקה

י-ם הגיעה למשחק עם הגב לקיר, אחרי שכבר ספגה תבוסה בסוף השבוע האחרון ממכבי תל אביב והפסידה קודם לכן פעמיים באירופה. בקבוצה דיברו על כך שהמשחק הכי חשוב הוא מול הפולנים, וקיוו להראות יכולת אחרת לחלוטין, מה שלא קרה.
צריך לשים את הדברים על השולחן כפי שהם: כבר תקופה ארוכה שהקבוצה מחפשת סנטר במקומו של ת'ון מייקר. נכון, בהתחלה היו שמועות על עזיבה של אנתוני בנט, אבל אחרי שרשם משחק שיא מול קרשיאקה עם 22 נקודות ו-8 ריבאונדים, החליטו בי-ם לממש את האופציה עליו ולהחתימו עד לתום העונה. מייקר לא מספק את הסחורה ובנט יצא לגמרי מהשטף אחרי שלא שיחק במשך שבועיים. אגב, במשחק האחרון מול מכבי ת"א, בנט חזר לסגל במטרה להכשירו לאירופה, אבל עמיאל כאמור בחר לספסל אותו במשך 35 דקות אתמול מול הפולנים.
4 צפייה בגלריה
אנתוני בנט מעכל את ההפסד
אנתוני בנט מעכל את ההפסד
אנתוני בנט מעכל את ההפסד
(צילום: אורן אהרוני)
חוץ מהסנטר שהאדומים צריכים, יש גם נחיתות בעמדת הרכז. כבר מהקיץ ההחלטה להחתים את יובל שניידרמן (שנפצע ויחזור בעוד כשבועיים) כרכז הישראלי המוביל של הקבוצה הייתה נראית מוזרה מאוד, ועם רכז אחד זר (רטין אובסוהאן) קצת קשה להסתדר, מה שהצריך להזיז את עמית גרשון לעמדת הרכז, תפקיד שהוא לא אמור לעשות.
חוץ מסגל השחקנים שצריך שינוי בדחיפות, אפשר לראות שהקבוצה פשוט לא מאומנת מספיק, בכל פעם שחקן אחר בולט והשאר נעלמים, ואם צריך להתמקד בפרט סטטיסטי אחד מהמשחק נגד הפולנים, אפשר לקחת את הנתון של 7 מ-43 זריקות מחוץ לקשת (16.3 אחוז), שמסביר שהשחקנים ניסו פשוט להציל את המשחק בלי שום שיטה ברורה.
4 צפייה בגלריה
אדם אריאל עצוב
אדם אריאל עצוב
אדם אריאל
(צילום: אורן אהרוני)
בהקשר של בנט, זאת לא הפעם הראשונה שעמיאל מגיע עם החלטות מהבית לגבי רוטציה מקוצרת, או שהוא מקבל החלטות תוך כדי משחק לגבי שחקן כזה או אחר שעשה טעות התקפית או הגנתית במהלך האימון, או במהלך המשחק - וזוכה לסיפסול. אפשר היה לראות את זה במשחקי האימון בטרום העונה, וגם במקרה הצורם יותר של שון קילפטריק שסופסל ברבע האחרון במשחק מול מנרסה אחרי טעות הגנתית, כשהיה ברור שהוא חייב להיות על הפרקט. הפעם ה"קורבן" היה אדם אריאל, ששיחק דקות בודדות עד אמצע הרבע האחרון, כמו גם מייקר. זה נכון שהשניים לא ממש מספקים את הסחורה, אבל אם הם כבר נמצאים בסגל אז עדיף להשתמש בהם מאשר לשחוק שישה שחקנים במשך 40 דקות.