נבחרת הנוער של ישראל קיוותה לעשות את מה שלא הצליחה לעשות מאז 1972 – לעלות לארבע האחרונות של אליפות אירופה, אך הובסה על ידי נבחרת סרביה, שמארחת את הטורניר.
ישראל הצליחה להישאר צמודה בדקות הראשונות של הרבע הראשון, אך מהר מאוד הסרבים פתחו מבערים וברחו ליתרון דו ספרתי. החבורה של שרון אברהמי ניסתה לחזור, ואף הצליחה לקזז את הפער מעט לקראת סיום הרבע הראשון, אך הבלקנים שוב לחצו על הדוושה וברחו כבר ל-16 הפרש, והוליכו בבטחה במחצית.
1 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער של ישראל נגד סרביה
נבחרת הנוער של ישראל נגד סרביה
הסרבים ברחו לישראל מוקדם
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
ברבע השלישי ביצעה ישראל ריצת 2:10 והצליחה לקזז את הפער לחד ספרתי, וירדה במינוס עשר לקראת הרבע הרביעי. עם זאת, ברבע המכריע סרביה הייתה גדולה על הכחולים-לבנים וברחה ליתרון שיא של 19 הפרש. לישראל לא הייתה תשובה, והיא תשחק במשחקי הדירוג על מקומות 5-8. היריבה הבאה: יוון.
שחר דורון הוליך את קלעי נבחרת ישראל עם 20 נקודות, כאשר עומר מאייר ואלון מיכאלי הוסיפו 10 כ"א. בצד השני, בוגוליוב מרקוביץ' (18 נקודות ו-10 ריבאונדים), פאבל מיסיץ' (14 נקודות) וניקולה טופיץ' (13, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) היו גדולים על הנבחרת של אברהמי.
קלעו לישראל: שחר דורון 20 נקודות, עומר מאייר ואלון מיכאלי 10 כ"א, עופרי נווה 7 נקודות ו-6 ריבאונדים, עיליי דולינסקי ואורי זיו כהן 6 כ"א, אביב קוקוטק ויואב ויטלם 3 כ"א. כן שותפו: מקסים פילוננקו, רועי אבנרי, רני בלגה ורועי בכר.

מהלך המשחק

ישראל הצליחה להישאר קרובה לסרבים בדקות הראשונות, אך היריבה פתחה מבערים, כפתה איבודי כדור על החבורה של שרון אברהמי וברחה ליתרון דו ספרתי לאחר קצת פחות משש דקות - 8:18. הכחולים-לבנים הצליחו למזער נזקים לקראת סיום הרבע, שנגמר ב-15:20 לסרביה.
הסרבים המשיכו לשלוט בעניינים גם ברבע השני, וחזרו ליתרון דו ספרתי בזכות נקודות של הסנטר פאבל מיסיץ', שעשה לא מעט צרות לישראל. בניגוד לרבע הראשון, הפעם הפסק זמן שלקח שרון אברהמי לא עצר את הסחף, וסרביה הגדילה את יתרונה ל-16 הפרש - 19:35. במחצית, 29:43 לסרביה.
סרביה המשיכה במגמה גם במהלך הרבע השלישי, אך ריצת 2:10 של ישראל הורידה את הפער לחד ספרתי, 53:46. הבלקנים הצליחו להחזיר את הפער לדו ספרתי לקראת הרבע המכריע - 46:56 לסרביה בסיום הרבע השלישי.
ברבע הרביעי כבר יצאה הרוח מהמפרשים של שחקני נבחרת ישראל, והסרבים שייטו לעבר הניצחון, תוך כדי שהם פותחים פער גדול, שבשיא הגיע ל-19 הפרש. בסיום, 65:83 לסרביה, שממשיכה לחצי הגמר. ישראל תפגוש את יוון במשחקי הדירוג.
פורסם לראשונה: 21:26, 27.07.23