הקיץ החלומי של הנבחרות הצעירות בכחול-לבן לא רוצה להסתיים. אחרי ההישגים המרשימים במונדיאליטו וביורו הצעירות בכדורגל והמקום השני הנהדר של נבחרת העתודה בכדורסל, המומנטום הישראלי לא רוצה להיפסק.
נבחרת הנוער היא זו שהפעם בכותרות אחרי שהערב (רביעי) העפילה לרבע גמר אליפות אירופה, הנערכת בסרביה. ישראל גברה 66:84 על קרואטיה והבטיחה מלבד מקום בין שמונה האחרונות בטורניר גם כרטיס לדרג א' האירופי בשנה הבאה.
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער ישראל
נבחרת הנוער ישראל
אפשר לחגוג. נבחרת הנוער ישראל
(צילום: FIBA PHOTOS)
4 צפייה בגלריה
עופרי נווה
עופרי נווה
ישראל ברבע הגמר. נווה
(צילום: FIBA PHOTOS)
זה לא הלך פשוט, אבל ישראל, יש לציין, הוליכה לאורך רוב דקות המשחק. כולל 22:31 ברבע השני ו-48:55 ברבע השלישי. עומר מאייר, אורי כהן ושחר דורון היו המוציאים לפועל בהתקפה, ושוב הכדורסל היפה לעין - שהוצג לאורך כל האליפות עד כה - נראה על הפרקט.
הקרואטים צימקו עוד ל-57:54, אבל שתי שלשות של מאייר (וריצת 0:8 תוך פחות מדקה) קבעו 54:65 ישראלי, עשר דקות לבאזר. כהן פתח את הרבע הרביעי גם כן עם שלשה, הפער צמח לפלוס 14 ולקרואטים לא היו ממש תשובות לבליץ הישראלי. הפער הדו-ספרתי עוד גדל עד לסיום והחבורה של שרון אברהמי חגגה ניצחון ענק ומפגש מחר (חמישי) מול המארחת סרביה, שהביסה 62:107 את דנמרק.
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער ישראל עומר מאייר
נבחרת הנוער ישראל עומר מאייר
מאייר קולט עוד ריבאונד
(צילום: FIBA PHOTOS)
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער ישראל עופרי נווה
נבחרת הנוער ישראל עופרי נווה
נווה בפעולה, הערב מול קרואטיה
(צילום: FIBA PHOTOS)
קלעו לישראל: עומר מאייר 24, אורי כהן 16, שחר דורון 14, אלון מיכאלי 8, עפרי נווה 7, אילי דולינסקי 6, מקסים פילוננקו 4, רועי אבנרי 3, יואב ויטלם 2.

נבחרת העתודה לנשים יוצאת לליטא

נבחרת העתודה לנשים המריאה לאליפות אירופה שתתקיים בליטא. הנבחרת תשחק בדרג הבכיר של אירופה לראשונה מאז 2007, אז ירדה לדרג ב'. במשחק הפתיחה בשבת (15:30) ישראל תפגוש את סרביה, למחרת (20:30) את צ'כיה וביום שני יסתיים הבית המוקדם (14:30) נגד פורטוגל. משחקי ההצלבה המכריעים יתקיימו ביום שלישי והבית של ישראל יצטלב עם זה של ליטא, פינלנד, צרפת והונגריה.
לקראת היציאה, אמר המאמן טל נתן: "מטרת נבחרת העתודה היא תמיד לייצר שחקניות לנבחרת הנשים הבוגרת ותוך כדי לנצח משחקים ולהגיע למקום הגבוה ביותר שאפשר. אין משחקים קלים לנבחרות ישראל נשים באליפויות הללו".
הסגל: הדר כהן, נגה אטינגר, דוריאן דהן, הילה קארש, ליהי עזורי, דניאלה גיל, עמית טרנר, תמר זינגר, רותם שוסטר, אליס חתוקאי, נעמה הלוי, אמי רינת. הצוות: מאמן טל נתן, עוזר עמרי צירלין, מאמן כושר אלון הראל, פיזיוטרפיסטית יונת עסיס, מנהלת נבחרת נועה רקנטי, ראש משלחת מנחם ויידהורן.