"בצורה הזאת הם חשבו לנצח?", תהה גורם במכבי ת"א אחרי ההפסד הצורם 67:61 בגמר גביע המדינה בהפועל ירושלים, הפסד שהותיר את כל אנשי המועדון הצהוב המומים ומאוכזבים.
הצהובים כבר פיגרו ב-12 הפרש, אבל ברבע האחרון התחילו לעשות קולות רציניים של חזרה כשכבר צימקו ל-3, אבל אז הקאמבק נעצר. צריך לציין שמלבד הקאמבק, שחקניו של עודד קטש פתחו את המשחק ביכולת מאוד אנמית, היו חסרי אנרגיות ושפת גוף לא שידרה שמדובר במשחק חשוב על תואר.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א רפי מנקו, גיא פניני, ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו
שחקני מכבי ת"א רפי מנקו, גיא פניני, ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
מלבד הביקורת שנשמעה על השחקנים מאנשים במועדון על כך שלא ידעו להתעלות במשחק גמר חשוב ומשמעות, את עיקר הביקורת ספג המאמן עודד קטש, ביקורת שנפרשה למספר תחומים. ראשית, בקבוצה טענו כי קטש לא הכין את השחקנים מקצועית ומנטלית למשחק. שנית, קטש ספג ביקורת על הקיבעון שלו ברוטציה. שחקנים שלא נכנסו לעניינים המשיכו לקבל דקות, בזמן ששחקנים שמכירים היטב את הפועל ירושלים ויודעים מה המשמעות של גביע המדינה כמו יפתח זיו וג'ייק כהן לא שותפו. הביקורת השלישית הייתה על כך שקטש לא רשם למשחק את שני האקסים של ירושלים, ג'יילן אדאמס שהיה יכול לתרום בהתקפה וסולימאן בריימו שהיה יכול לתרום בהגנה בזמן שרומן סורקין לא סיפק את הסחורה ושיחק רק תשע דקות.
"אחרי כל משחק אני הראשון שמבקר את ההחלטות שלי", אמר קטש בסיום, "בטח אחרי הפסד שאפשר היה לעשות דברים אחרת ויכול להיות שהייתי פועל בצורה שונה. בתור מאמן אתה מקבל את ההחלטות, יכול להיות שהייתי צריך להרחיב את הרוטציה".
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם שופט הכדורסל עומר אסתרון
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם שופט הכדורסל עומר אסתרון
"האחריות היא עליי". עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
קטש המשיך: ״האחריות היא עליי. השחקנים השקיעו מאמץ יוצא דופן, אני צריך לבדוק איך אני יכול לעשות את הדברים טוב יותר, אפס אכזבה מהשחקנים, האחריות היא עליי".
אחת הבעיות הבולטות בצד הצהוב הייתה היכות החלשה של לורנזו בראון לשחק. כבר ידוע שהוא המנהיג והמוח של הקבוצה הזאת, וברגע שהוא לא נכנס טוב למשחק כל הקבוצה דועכת. כל הקבוצה יכולה לדעוך. תוכנית המשחק של ירושלים הייתה קודם כל לנטרל אותו, וכך קרה. בכל פעם שחקן אחר שמר עליו וניסה להוציא אותו משלוותו, בעיקר ספידי סמית׳ שפשוט אימלל אותו בהגנה והוציא לו הרבה אוויר מהמפרשים. בסופו של דבר בראון סיים את הערב עם 16 נקודות ו-9 אסיסטים אבל כל נקודה הייתה אחרי הרבה מאוד מאמץ.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א מול ליוואי רנדולף שחקן הפועל ירושלים
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א מול ליוואי רנדולף שחקן הפועל ירושלים
לורנזו בראון. לא נכנס למשחק
(צילום: עוז מועלם)
בדיוק בנקודה הזאת בעונה שעברה החליטה הנהלת הצהובים לפטר את יאניס ספרופולוס, אבל הסיטואציה הייתה טיפה שונה. זה כבר היה אחרי ההפסד הרביעי להפועל ת"א ועם הדחה מוקדמת בחצי גמר גביע המדינה מול היריבה העירונית.
נכון לעכשיו לא נשמעים קולות בהנהלה שקוראים לפטר את עודד קטש משתי סיבות. קודם כל הקבוצה הגיעה הפעם למעמד הגמר, והסיבה השנייה והרלוונטית יותר היא החלופה שיש בשוק המאמנים הפנויים, כשכרגע אף שם לא מספיק רלוונטי.