לראשי הפועל ת"א נדרש יותר משבועיים למצוא מחליף לדני פרנקו, מאמן הקבוצה בשלוש העונות האחרונות, לפני שהחתימו אתמול (רביעי) את סטפנוס דדאס לחוזה עד סיום העונה.
המאמן היווני ואקס הפועל חולון, שעל מועמדותו פורסם לראשונה ב-ynet, אומנם לא היה האופציה הראשונה של האדומים אבל בקבוצה מאמינים שהוא יהיה זה שיביא יציבות למערכת אחרי התקופה המטלטלת שליוותה אותה בשבועות האחרונים.
3 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
חזיר את היציבות למערכת? דדאס
(צילום: עוז מועלם)
כבר בתחילת החיפושים הביעו בקבוצה רצון להחתים מאמן זר, כאשר הראשונים שנערכו עמם ראיון מקוון היו ארדם ג'אן, חואן פלאסה וחואן פניארויה. בשלב הראשון של הגישושים, הבינו בהפועל ת"א שהם יתקשו להחתים מאמן משתי סיבות עיקריות: המצב הביטחוני והקושי לבוא לקבוצה שכבר נבנתה (מלבד רכז זר שצפוי לחתום במקומו של ג'ייקובן בראון הפצוע).
שם נוסף שעלה כבר בשלבים המוקדמים היה של דדאס, שכבר לפני כשבועיים קיים שיחת זום עם הנהלת המועדון והביע את הרצון שלו לחתום בקבוצה מיידית, גם אם מדובר בחוזה לחודשיים בלבד – עד לתום העונה הנוכחית. בתווך עלו קולות שתמכו ברעיון שברק לדרר ימשיך כממלא מקום עד לתום העונה, מאחר שמדובר ב"איש של המערכת, שמכיר הכי טוב את סגל השחקנים ולמה הוא מסוגל".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
יחזיר את החיים לקבוצה? אוהדי הפועל ת"א
(צילום: טל שחר)

ההפסד שטרף את הקלפים

אחרי הניצחון הראשון שלו על הקווים מול הפועל גליל עליון (ב-36 הפרד) התמיכה רק התחזקה ואכן היה נראה שהוא יישאר על הקווים בזמן שבקבוצה התעסקו בעיקר במציאת רכז מחליף. אבל אז הגיע ההפסד 94:81 למכבי ר"ג, שהגדיל את הפער ממכבי ת"א לשלושה הפסדים – והלחץ התחיל לדבר. עד כמה הלחץ היה גדול? הפרסום על החתמתו של דדאס ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) יצא חמש שעות בלבד לאחר שבאותו עמוד איחלו ללדרר מזל לרגל יום הולדתו.
3 צפייה בגלריה
עופר ינאי
עופר ינאי
התמהמה. ינאי
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין שמי שרצה את דדאס מתחילת החיפושים היה אבי זידנברג, שמחזיק ב-30 אחוז ממניות המועדון, אבל הבעלים שמחזיק ברוב של 51 אחוז עופר ינאי מעט התמהמה עם ההחלטה ולכן הוחלט לשמור את דדאס על "אש קטנה" עד שתתקבל החלטה סופית. בזמן הזה המאמן היווני כבר הודיע להפועל ת"א שהוא בוחן הצעות נוספות וכנראה שלא יגיע - עד שכאמור הגיע ההפסד לר"ג שטרף את כל הקלפים.
הפנייה השנייה לדאדס, שכבר כללה הצעה רשמית, הגיעה אתמול (רביעי) בבוקר, ומהר מאוד היא הבשילה לחתימה. המשימה הראשונה של המאמן היווני תהיה להחזיר את המערכת ליציבות שאפיינה אותה בתחילת העונה הנוכחית ובעיקר להחזיר את שמחת החיים של השחקנים אחרי שבמשחק האחרון היו נראים כבויים מתמיד.
דדאס יצטרך להסתדר ללא דז וולס, שעזב הבוקר את ישראל ולא יהיה יותר חלק מהקבוצה העונה. "בימים הקרובים, עם כניסתו של דדאס לתפקיד המאמן ולקראת שלבי ההכרעה בליגה, סגל השחקנים יחוזק ונמשיך לעשות כל מה שניתן כדי לעמוד במטרות שעוד נותרו לנו העונה", נאמר בהודעת האדומים.