עידן חדש בכדורסל הישראלי. קבוצת השקעות בבעלות איש העסקים מתן אדלסון תרכוש את הפועל ירושלים לאחר שהגיעה היום (חמישי) להסכמות עם מייקל דייויס - מנכ"ל קבוצת JSM, ומי שמחזיק ברוב המניות של מחזיקת הגביע.
מדובר בהפתעה גדולה, כאשר המשא ומתן בין הצדדים נשאר בשקט ולא יצא לתקשורת עד לרגע ההודעה. מתן אדלסון, שכאמור עומד בראש קבוצת ההשקעות ועתיד להיות הבעלים - הוא איש עסקים מתחום הנדל"ן ובנו של שלדון אדלסון ז"ל. הוא בן 27 בלבד, ועלה לישראל לפני שנתיים מארה"ב.
2 צפייה בגלריה
מתן אדלסון הבעלים החדש של הפועל ירושלים
מתן אדלסון הבעלים החדש של הפועל ירושלים
עידן חדש בבירה. מתן אדלסון הבעלים החדש של הפועל ירושלים
(צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
כוונתו של אדלסון - שרכש 70 אחוז ממניות המועדון - היא לרכוש גם את חלקו של אייל חומסקי (30 אחוז) ולהפוך לבעלים הבלעדי. אדלסון צפוי לקיים מסיבת עיתונאים רשמית בימים הקרובים ולשפוך אור על העסקה עצמה והתוכניות הכלכליות. חומסקי מסר: "מדובר בבשורה מצוינת עבור הפועל ירושלים". הרוכשים מסרו כי המטרה היא להשקיע סכומים משמעותיים ולהפוך את הקבוצה מהבירה לפנים של הכדורסל הישראלי.
מתן אדלסון, הבעלים המיועד: "שתי התשוקות הגדולות ביותר שלי בחיים היו תמיד ישראל וכדורסל. אני מצפה לשלב כוחות עם האוהדים, השחקנים, המאמנים והצוות כדי להפוך את הפועל ירושלים לקבוצה הגדולה בישראל ולפנים של הכדורסל הישראלי. גביע המדינה בו זכתה הקבוצה השנה הוא רק ההתחלה, ואין לי ספק שזו תהיה רק אחת מתוך הצלחות רבות בהן תזכה הקבוצה בשנים הקרובות".
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים, איתי שגב
שחקני הפועל ירושלים חוגגים, איתי שגב
המטרה: להפוך את הקבוצה מהבירה לפנים של הכדורסל הישראלי
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
מייקל דייויס: "העסקה הזו היא הישג גדול מאד עבור כל המעורבים, שכן מתן מביא עימו את ההתלהבות, הידע והמשאבים כדי לקחת את מסלול הניצחונות הנוכחי של הפועל ירושלים ולמנף אותו לגבהים חדשים. העסקה הזו היא ניצחון לקבוצה, לאוהדים שלנו וניצחון גדול לעיר ירושלים".
עוד מסר דייויס: "השותפים שלי בהפועל, אורי אלון ומשה גרינברג, הסכימו לתרום את כל הכנסותיהם מהמכירה לצדקה, לעמותות וקרנות פילנתרופיות ולמטרות של עיריית ירושלים, לרבות לבניית מרכז חדש לרפואה חישובית ביוזמת האוניברסיטה העברית בבית החולים הדסה. אני מודה לשותף המנהל אייל חומסקי על תרומתו הנלהבת והבלתי נלאית להצלחה הגדולה של הקבוצה".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "זו בשורה נהדרת עבור ירושלים ועבור הקבוצה. אין מתאים מכך שמשפחת אדלסון, שעשתה כל כך הרבה למען ירושלים והעם היהודי, תתמוך בקבוצה האהובה של ירושלים. אני מתרגש ומצפה לעבוד עם מתן ואמשיך לעזור לקבוצה בכל דרך אפשרית".