נאום קריסת הכדורסל הישראלי של פיני גרשון, שפורסם אתמול בלעדית ב"ידיעות אחרונות", עורר הדים רבים הן בענף והן במעטפת שלו. המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות חשף כי אין תקציב לחלק סנדוויצ'ים לשחקנים הצעירים אחרי אימונים, שהוא צריך לשלם בעצמו למאמני כושר ושיגר נבואת זעם שלפיה בשל תקצוב הזרים, בתוך חמש שנים כבר לא נראה כדורסלנים ישראלים.
"לא יכול להיות שייתנו פה מיליוני שקלים לזרים שלא ישנו כלום, ולדור הבא אין כסף לאוכל", אמר מאמן בכיר בליגת העל, שהעדיף לא להזדהות. "כל אחד מדבר מפוזיציה, ולכן אני לא רוצה להזדהות, אבל אין ספק שההחלטה של משרד התרבות והספורט לתקצב קבוצות מקצועניות, זה תמרוץ שלא להצליח עם ישראלים, לתת כמה שיותר לזרים, וזה הדבר שיפגע בישראלים יותר מכל דבר אחר".
1 צפייה בגלריה
גרשון
גרשון
הנאום שלו עורר הדים רבים. גרשון
(צילום: גבריאל בהרליה)
במשרד התרבות והספורט, שהיו מופתעים מהתמונה העגומה שהציג גרשון, הודיעו אתמול: "התקבלה הוראה לבדוק את הנתונים המביכים הללו. לא יקרה יותר דבר כזה, זה יתוקצב, ותהיה פה חשיבה נוספת. מבחינת השר מיקי זוהר, הנבחרות הן הדבר החשוב ביותר, זה חלון הראווה של הספורט. הוא היה המום כשהבין ששחקני העתיד של הכדורסל הישראלי לא מקבלים אוכל, סנדוויצ'ים, שזה הדבר הכי בסיסי, כמו גם יתר הטענות של גרשון".
גם הורי השחקנים זועמים נוכח הממצאים החדשים, ופנו לאיגוד הכדורסל בדרישה שילדיהם, שמגיעים מכל הארץ לטובת אימוני הנבחרות, יזכו לתזונה נאותה. "לא יכול להיות שהילד שלי מגיע מהגליל לאימוני הנבחרות, הוא מסיים אימון ולפעמים שניים ביום, ואין לאיגוד הכדורסל כסף להעניק לו אפילו סנדוויץ' בסיסי", אמרה מ', אמו של אחד השחקנים המרכזיים בנבחרות הצעירות.
בשיחות עם ארגון השחקנים נטען כי הפגיעה של מתווה הזרים החדש, שהציע שר הספורט זוהר, תהיה כפולה: מצד אחד מספר הישראלים האיכותיים יפחת והם, במקרה הטוב, ייצאו לשחק בחו"ל; מנגד, אלו שישרדו ידרשו שכר גבוה בהרבה בשל צמצום שוק הישראלים והעלייה בשכר הזרים.
יו"ר הפועל ת"א, רמי כהן: "יש עלייה של זרים באופן גורף ברוב המדינות באירופה. אנחנו בעד השחקן הישראלי. פיני צודק, אם יש לשר כסף, בואו נחלק לכל קבוצה מענקים לפי דקות ישראלים, גם בליגת העל".