שביעות רצון רבה במכבי ת"א לאחר החזרה למסלול הניצחונות ביורוליג בעקבות ה-73:78 על פנרבחצ'ה אתמול (חמישי) במשחק ה"ביתי" שנערך בהיכל אלכסנדר ניקוליץ׳ בבלגרד. הניצחון שהעלה את הצהובים למקום החמישי בטבלה עם מאזן של חמישה ניצחונות לעומת שלושה הפסדים.
הצהובים נשאו עמם את תחושת האכזבה מההפסד לאולימפיאקוס ביום שלישי האחרון, וגם הפעם לא היו רחוקים מלרדת מנוצחים אחרי שניסו לנגוס בהפרש פעם אחר פעם במשך שלושה רבעים והציגו הגנה רופפת. עם זאת, בדקות האחרונות שחקניו של עודד קטש הציגו בדיוק את מה שהיה חסר להם במשחק מול היוונים - כמה דקות של ריכוז בהתקפה והידוק היכולת ההגנתית.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
(EPA/ANDREJ CUKIC)
בונזי קולסון ולורנזו בראון, שמובילים העונה את הקבוצה מבחינה התקפית, הציגו במשחק הקודם יכולת מאוד חלשה, כששניהם קלעו 5 נקודות כל אחד, ובראון סיים את הערב עם 0 מ-7 מחוץ לקשת. הפעם הם העלו את הרמה: בראון קלע 18 נקודות וקולסון אחריו עם דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-14 ריבאונדים.
"זה ניצחון גדול עבורנו", אמר קטש בסיום. "דיברנו על כך שאנחנו רוצים להיות יותר עקביים עם האנרגיה שלנו אחרי המשחק ביום שלישי. אני חושב שהיינו באנרגיות טובות, אבל לא היינו שקטים בהתקפה. בזבזנו יותר מדי כדורים במחצית הראשונה, אבל כשכיוונו את ההתקפה שלנו למקומות שאנחנו רוצים, הצלחנו לקלוע באחוזים יותר טובים. אני שמח מאיך ששיחקנו במחצית השנייה, עם הגנה טובה מאוד. בסוף זה מה שניצח עבורנו את המשחק".
עוד אמר המאמן: "זה לא היה המשחק הכי טוב שלנו בהתקפה, גירדנו את הניצחון הזה, זה לא היה הכי יפה, צריך להודות - אבל ככה זה ביורוליג. הייתה תחושה של פספוס ביום שלישי אבל התאוששנו יפה ואני שמח על כך. היה לנו מאוד חשוב להשיג ניצחון אחד בשבוע כפול".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין שומר על שחקן פנרבחצ'ה נייג'ל הייז-דייויס
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין שומר על שחקן פנרבחצ'ה נייג'ל הייז-דייויס
שביעות רצון מההגנה. רומן סורקין שומר על נייג'ל הייז-דייויס
(EPA/ANDREJ CUKIC)
קולסון הוסיף: "הצלחנו להיצמד לעקרונות שלנו בשני צידי המגרש, במיוחד במחצית השנייה. הצלחנו להשיג עצירות כשהיינו צריכים וזה מראה איזה אופי יש לקבוצה שלנו. אנחנו רק צריכים להמשיך ולהשתפר ולשחק את המשחק שלנו".
מי שהיה נראה חלוד היה ווייד בולדווין. כזכור, מתחילת העונה הוא נעדר יותר מחודש בגלל פציעה בגב, הספיק לחזור למשחק אחד מול באיירן מינכן, שגם בו היה רחוק משיאו, ובמשחק ביום שלישי האחרון לא התלבש בגלל וירוס בבטן. הפעם הוא לקח חלק במשחק וקיבל כמעט 33 דקות: הוא אמנם קלע 12 נקודות, אבל באחוזים נמוכים - 2 מ-10 לשתיים ו-0 מ-4 מחוץ לקשת. מי שעוד לא הצליח לבוא לידי ביטוי הוא תמיר בלאט, שב-17 דקות קלע רק שתי נקודות ומסר אסיסט אחד.
אחרי חודש וחצי של מעבר ממדינה למדינה, מכבי ת"א תמשיך לשהות בבלגרד בשבועיים הקרובים כשצפויים לה שלושה משחקי בית - הראשון ביום חמישי הקרוב מול ברצלונה, ולאחר מכן היא תפגוש בשבוע כפול את ריאל מדריד ואלבה ברלין.