"אני רוצה להפוך את הפועל ת"א לקבוצה הטובה באירופה". כך מצהיר הבעלים של הפועל ת"א עופר ינאי, בראיון ראשון ובלעדי מאז רכש את המועדון האדום, שיתפרסם מחר במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".
כימני-דתי, הכניסה של איש העסקים לקבוצה המזוהה עם השמאל לא הייתה פשוטה. ינאי מספר על החשדנות של הקהל, ההנחיה שלו לא להופיע לדרבי, על הרגע המביך שבו אוהדים ביזו טקס לזכר שוטרים, וגם על הבונוס השמן שמחכה לשחקנים במקרה של אליפות העונה.
3 צפייה בגלריה
ינאי
ינאי
"הפועל כבר לא יכולה להתייחס לעצמה כאנדרדוג". ינאי
(צילום: יונתן בלום)
הפועל ת"א לא זכתה באליפות מאז 1969 ולא הניפה גביע מאז 1993. לא רצת קצת קדימה עם השיח השאפתני? "הפועל כבר לא יכולה להתייחס לעצמה כאנדרדוג, יש לנו מספיק כדי לנצח. ב-1969 הפיקו את 'תעלת בלאומילך', זה עד כדי כך רחוק, אבל אני מאמין שהתקופה הזו תסתיים השנה ונזכה באליפות".
לא מעט בעלים בספורט הישראלי איבדו עניין ועזבו אחרי מספר שנים. איך אתה יכול להבטיח שלך זה לא יקרה? "השאיפות שלי הרבה יותר עמוקות, והן להפוך את הפועל ת"א לקבוצה הטובה באירופה. אני לא חושב שזה הישג לשחק ביורוליג עונה אחת. צריך לקבל במפעל מקום קבוע ולרוץ קדימה עם תקציב של 20 מיליון יורו ומעלה".

מכוון שעון

עד כמה הבעלים רציני בכוונות שלו ללכת העונה עד הסוף? קבלו את הסיפור הבא: מוקדם יותר העונה, ינאי נכנס לחנות שעונים מהסוג שבה מוכרים רק למי שמכירים. הוא הצביע על אחד השעונים ושאל את המוכר "כמה זה?", והמוכר ענה לו "40 אלף יורו". ינאי לא היסס, ואמר שהוא רוצה 20 שעונים כאלה, עם רצועה אדומה כמובן, לשחקנים, למאמנים ולהנהלת הפועל ת"א לרגל זכייתם באליפות. "זכיתם?" תהה המוכר. "זה מוכרע ביוני", השיב ינאי. כדי להראות עד כמה הוא בטוח בהישג הזה, הבעלים לא הסתפק רק בקניית השעונים, אלא גם ביקש לחרוט על כל אחד מהם את השם של השחקן יחד עם צמד המילים "אליפות 2024".
3 צפייה בגלריה
ינאי
ינאי
"בחרתי נכון". ינאי
(צילום: יונתן בלום)
"אני לא הולך עם שעונים כאלה", מסביר ינאי. "מספיק לי אפל ווטש. אבל רציתי לתת מוטיבציית שיא לשחקנים, שיידעו שאני מאמין בהם ושמחכה להם משהו שהם לא יכולים לקנות".
אוהדי הפועל ת"א חשדו בהתחלה שאתה מכביסט, אחרי שראו ברשתות צילומים שלך מחובק עם שמעון מזרחי. "החרדה שאני אולי אוהד מכבי הייתה אמיתית אצל הרבה מאוד אנשים. לא הייתי אוהד מכבי, אני אוהב כדורסל אז יצא לי להיות ביציעים שלהם. באירוע שבו צולמתי עם שמעון לבשתי מעיל אדום, והוא לא הסכים להצטלם איתי בגללו. אני די בטוח שאוהדי מכבי היו מאוד שמחים אם הייתי קונה את הקבוצה שלהם, ולא את הפועל. בחרתי נכון".
3 צפייה בגלריה
גינת וזלמנסון
גינת וזלמנסון
"אני מציל את הליגה". שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בדרבי ב-28 בספטמבר סירבת שקבוצתך תעלה לשחק מאחר שהמשטרה דרשה תעודות זהות מכל אוהד. מה קרה שם? "בדרבי הכדורגל באותו שבוע ראיתי התנגשויות בחוץ ואמרתי לעצמי 'מה זה, ספורט או שדה קרב?' בזמן הדרבי שלנו הייתי בלונדון, ורמי כהן אמר לי שבודקים תעודות בהפתעה. הגיעו אלפי אנשים, בהם ילדים, ולמי יש תעודה בהפתעה? אז מה, שבע שעות תבדקו להם תעודות? אמרתי לו שאם לא נעצור את זה, זה עלול להיגמר בפציעות ובאבידות בנפש. שאלתי מה הקנס, אמר לי חצי מיליון שקל. אמרתי לו: תודיע שאנחנו לא משחקים. אחרי זה ארי שטיינברג, יו"ר מינהלת הליגה, התקשר אליי והתחיל לצעוק שאני הורס לו את הליגה. אמרתי לו: אני מציל לך אותה, כי אם היה נהרג עכשיו אוהד לא הייתה לך ליגה".
ינאי היה צריך להתמודד עם רגע שערורייתי ומביך – חלק מאוהדי הקבוצה ביזו טקס הוקרה לזכר שוטרים שנפלו ב-7 באוקטובר, כששרו שירי נאצה לעיני משפחות ההרוגים ההמומות לפני משחק בבאר-שבע. "זה היה כמו אגרוף בבטן", הוא מסביר. "אירוע שלא יכול לעבור".
  • הראיון הבלעדי המלא ביום שישי במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות"
פורסם לראשונה: 01:30, 01.02.24