חגיגות גדולות בהפועל ירושלים, ובעיקר אנחת רווחה, אחרי הניצחון הענק 84:104 על הפועל חולון אתמול (ראשון) בפיס ארנה, במשחקו הראשון של יותם הלפרין על הקווים, שלושה ימים בלבד אחרי פיטוריו של אורן עמיאל.
האוהדים הגיעו פסימיים מאוד למפגש נגד חולון, שעד אתמול הייתה במאזן מושלם בליגה ושיחקה כדורסל נהדר. גם חלק מאנשי המועדון היו מופתעים בסיום מהיכולת של השחקנים, שלא הזכירה בכלל את זו מפתיחת העונה, כולל בשתי התבוסות למכבי ת"א וסטאל אוסטרוב בהן התפרקו לחלוטין.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אבל כמו בלא מעט מקרים בספורט, כשעושים זעזוע הוא עובד, לשם כך הוא נוצר. מצד שני, זה לא רק הזעזוע והאנרגיות שהגיעו בזכותו, אלא העובדה שהפועל י-ם נראתה סוף סוף כמו קבוצת כדורסל. שיתוף הפעולה בין השחקנים, השמחה, ההגנה הטובה בעיקר במחצית השנייה וכמובן 17 השלשות שקלעה הקבוצה עשו את ההבדל.
השינוי הכי בולט שהלפרין עשה היה שיתופו של אנתוני בנט. הסיפור עם הבחירה מספר 1 בדראפט ה-NBA היה מורכב מתחילת העונה. במשחקי ההכנה הוא בקושי קיבל קרדיט, אחר כך הגיעו השמועות על אי מימוש האופציה שלו בחוזה, ובנט הגיב עם משחק מצוין מול קרשיאקה, אבל אז שוב המצב התדרדר, חוסר האמון של אורן עמיאל בו בלט וצרם, וזה הגיע לשיא במשחק האחרון של המאמן על הקווים מול אוסטרוב, שבמשך 35 הדקות הראשונות סיפסל את בנט, והעלה אותו לפרקט רק כשהפולנים הוליכו ב-18 נקודות.
הכול השתנה, כאמור, אתמול. ת'ון מייקר לא נרשם למשחק, ובנט עלה במקומו בחמישייה והחזיר עם 14 נקודות ו-6 ריבאונדים. מצד שני, לבנט יש עוד הרבה עבודה מכיוון שבכל פעם שירד לספסל ולאחר מכן שב לפרקט לקח לו זמן להיכנס לקצב.
3 צפייה בגלריה
בנט עוצר את אוגדן
בנט עוצר את אוגדן
בנט עוצר את אוגדן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כוכב הניצחון אתמול היה ללא ספק רטין אובסוהן עם 30 נקודות ו-8 אסיסטים. זה לא היה משחק קל עבור הרכז, שהיה בקשר מצוין עם עמיאל אחרי ששיחק אצלו בעונה שעברה בנימברוק הצ'כית. בצוות המקצועי ערכו שיחות עם אובסוהן במהלך הימים האחרונים, ובקבוצה מאוד שמחים על כך שהוא ידע להתעלות על הקושי. "לפני הכול, אורן מאמן מדהים", אמר אובסוהן בסיום המשחק. "אני יודע שהוא רואה את המשחק, אז אני רק רוצה להגיד לו שאני אוהב אותו. בלעדיו לא הייתי מגיע לכאן".
איתי שגב, שעלה גם כן בחמישייה, סיים עם 10 נקודות והראה המון נוכחות בצבע, הוסיף: "בסופו של דבר הקבוצה הזאת היא קבוצה טובה. זה אף פעם לא פשוט הסיטואציה הזאת של פיטורי מאמן, אבל זה חלק מהמקצוע. אתה לא יכול להתעסק במה שההנהלה מחליטה, אלא רק במה שאתה עושה כשחקן. זה מצער וזה לא נעים, אבל ממשיכים קדימה".
לצד הניצחון והמחמאות לשחקנים, מי שעמד אתמול במוקד היה ללא ספק יותם הלפרין, שהוקפץ מעמדת המנהל המקצועי למאמן הזמני. בניגוד לעמיאל, ש"זכה" לשריקות בוז צורמות במשחקו האחרון בארנה, הלפרין התקבל על ידי האוהדים במחיאות כפיים ושירים, זכר לתקופתו כשחקן במועדון.
3 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
יותם הלפרין
(צילום: אלכס קולומיסקי)
אפשר היה לראות על הלפרין את הלחץ וההתרגשות. לפני הצגת השחקנים הוא צעד הלוך ושוב, והיה נראה מאוד מהוסס בזמן שהמחשבות לא הפסיקו לרוץ לו בראש. לפני תחילת המשחק הוא קיבל החלטה שהוא לא רוצה לעמוד בגבורה בתפקיד לבדו, בטח לא בסיטואציה הלא פשוטה הזו, וישר לקח לשיחה את צמד העוזרים שלו, ובכל הזדמנות במהלך המשחק התייעץ איתם. כל פסק זמן התחיל קודם בשיחה עם השניים ורק לאחר מכן הוא התיישב על הכיסא והסביר לשחקנים מה הוא רוצה בדיוק. הייתה גם פעם אחת לקראת הסיום שגוני יזרעאלי קיבל את המושכות והוביל את פסק הזמן, אחרי שהלפרין סמך עליו מאוד לאור הרעיון לתרגיל שהעלה – שהסתיים בסופו של דבר גם בסל.
יש סיכוי שאם הפועל ירושלים הייתה מפסידה אתמול אז המצב היה אחרת לחלוטין וכבר היו מודיעים על מאמן חדש, אבל לאור ההצלחה הגדולה והיכולת הטובה בקבוצה לא מתכוונים למהר עם הסיטואציה. עדיין לא ברור מתי באמת יגיע מאמן שיסיים את העונה על הקווים, אם בכלל, אבל נראה שלבינתיים הרצון של ההנהלה הוא להשאיר את הלפרין בתפקיד לפחות עד אחרי המשחק מול סטאל אוסטרוב ביום רביעי הבא, משחק קריטי עבורם בליגת האלופות שעלול לחרוץ את גורלם באירופה. כך אולי תהיה פרספקטיבה טובה יותר מה המטרות של הקבוצה להמשך העונה, ויהיה יותר קל להחליט איזה מאמן מתאים.