אכזבה גדולה במכבי ת"א אחרי ההפסד הדרמטי 96:95 בדרבי להפועל ת"א, שגם עלה לצהובים באובדן המקום הראשון בליגה ליריבה העירונית.
לפני הפתיחה התחושה אצל הצהובים הפתיחה הייתה טובה מאוד. הם הגיעו לדרבי במומנטום חיובי אחרי עלייה קלילה לחצי גמר גביע המדינה על חשבון בני הרצליה ואחרי ניצחון משכנע על אלבה ברלין ביורוליג. אתמול הם כבר עלו ליתרון דו-ספרתי ברבע השלישי, אבל בדקות האחרונות איבדו אנרגיה וריכוז בתוך הר הגעש האדום.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי ת"א
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי ת"א
סיפק את הסחורה מהספסל, אך זה לא הספיק. דיברתולומאו שחקן מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
גם היה חסר להם את כוכב הקבוצה לורנזו בראון, אך קשה להגיד שהיעדרותו היא סיבה משמעותית להפסד. שלושת השחקנים בקו האחורי – ווייד בולדווין (29 נקודות) , ג'יילן אדאמס (20) וג'ון דיברתולומאו (18) - נתנו שלושת ערב מצוין. אלא שחוץ משלושתם, היה קשה למצוא שחקן אחר שהגיע מספיק מרוכז, חד ואגרסיבי. ג'רל מרטין סיים עם 5 נקודות בלבד ו-4 ריבאונדים, הישראלים פרט לדיברתולומאו לא השפיעו, בונזי קולסון סיים עם 6 נקודות בלבד וג'וש ניבו הציג משחק פושר (6 נקודות ו-6 ריבאונדים).
3 צפייה בגלריה
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א
לא תרם מספיק התקפית. קולסון מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
"יש לנו הרבה מה ללמוד לקראת ההמשך". קטש
(צילום: עוז מועלם)
ולא פחות מעזרה לגארדים היה חסר לצהובים משחק מסודר ומאורגן יותר בחלקים הקריטיים שלו. לקראת סוף הרבע השלישי מכבי ת"א כבר הובילה ב-13 נקודות, אך איבדה כמעט את כל היתרון עוד לפני סיומו של הרבע - ואיפשרה להפועל לעלות לרבע הרביעי כשהמשחק פתוח לגמרי. גם המהלך האחרון של המשחק, שבו הייתה לה הזדמנות לנצח, היה מבולבל והסתיים באיבוד שלומיאלי של קולסון.
"לא התחלנו מספיק מרוכזים, לא התקפית ולא הגנתית", הסביר קטש. "לא ידענו לשמור על היתרון. יש לנו הרבה מה ללמוד לקראת ההמשך. כשניפגש עם הפועל ת"א, נצטרך לבוא יותר מרוכזים". על חסרונו של בראון אמר: "זאת לא הייתה הבעיה שלנו, אנחנו צריכים לשחק הגנה הרבה יותר טובה עם לורנזו או בלעדיו.
לצהובים יש קצת זמן להתאושש. כשהמשחק הבא שלהם ייערך רק ביום שישי (21:00) מול מוליכת היורוליג אולימפיאקוס ביוון במחזור ה-21 של המפעל. מכבי ת"א מגיעים למשחק הקשה מהמקום השמיני בטבלה עם מאזן 9:11, ותצטרך לעשות הכנה אינטנסיבית בניסיון לחזור משם עם ניצחון.