השמחה הגדולה של שחקני, אנשי ואוהדי הפועל ת"א אחרי הניצחון אתמול (ראשון) 95:96 בדרבי התפרצה החוצה כמו לבה מהר געש בשניות שאחרי הסיום. חלק מהאוהדים ירדו לפרקט ורקדו עם השחקנים, ואלה שנותרו ביציעים לא עזבו במשך שעה שלמה אחרי הסיום והמשיכו לעודד כאילו המשחק רק התחיל.
הפועל ת"א אמנם חסרה את ג'ורדן מקריי שנמצא בכושר מצוין, אבל יש לה את ג'ייקובן בראון שסיפק הצגה ענקית - 32 נקודות, 6 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. זאת לא ממש הייתה התקופה שלו בשבועות האחרונים: בראון היה מתוח וכעס מאוד על החלפתו של כריס הורטון בצי'נאנו אונואקו. אתמול הוא שם הכל בצד. אפשר היה לראות כמה אכפת לו מהמועדון, ושהוא מבין את המשמעות של דרבי עבור הקבוצה והאוהדים.
4 צפייה בגלריה
קסאבייר מנפורד שחקן הפועל ת"א
קסאבייר מנפורד שחקן הפועל ת"א
שמחה ענקית התפרצה בסיום. מנפורד חוגג עם הקהל
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
נשארו לחגוג עם השחקנים. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"זו העבודה שלי, להוביל את הקבוצה", הצהיר בראון בסיום. "כשיש שחקנים בכושר טוב - זה קל לי. יש לנו שחקנים מוכשרים. כשאני רואה שצ'יף (אונואקו) חם, למה לא להכניס לו את הכדורים? הביאו אותו לפה בשביל זה. קיבלנו בעיטה בתחת מירושלים בגביע ורצינו להראות שאנחנו עדיין אחת מהקבוצות הטובות בארץ, שמשחק אחד לא יבלבל אתכם. אנחנו צריכים לזכות בשתי אליפויות, של היורוקאפ ושל הליגה בישראל. הגביע מאחורינו, לא נוכל להחזיר את זה".
על המתיחות בחדר ההלבשה בעקבות צירופו של אונואקו אמר בראון: "כשמביאים לשחקן לקבוצה והקבוצה רצה, ברור שכולם צריכים להתאים את עצמם מחדש. אמרתי לצ'יף שיהיה עצמו, שלא ירגיש לא בנוח, ואם צריך להגיד משהו, שיגיד. היו לנו אי הבנות, אבל מסדרים את זה באימונים ובמשחקים".
4 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ת"א
ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ת"א
"הגביע מאחורינו". בראון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו שחקן הפועל ת"א
צ'ינאנו אונואקו שחקן הפועל ת"א
"עשיתי הכל". צ'ינאנו אונואקו
(צילום: עוז מועלם)
אונואקו עצמו, שסיים את הערב עם 16 נקודות ו-6 ריבאונדים, אמר: "עשיתי כל מה שאני יכול כדי שהקבוצה תנצח. אני חושב שהדבר היחיד שיוכל לפצות על ההפסד בגביע זה זכייה באליפות".
מי שקיבל לא מעט מחמאות מצד הצוות המקצועי הוא גיל בני. העונה, לאור סגל השחקנים הרחב, לבני אין הרבה הזדמנויות, ובליגה הוא משחק בממוצע 12 דקות במשחק. אתמול, בעקבות יציאתו של בר טימור בחמש עבירות כבר בשלהי הרבע השלישי, בני קיבל 17 דקות שבהן קלע 5 נקודות, כולל שלשה קריטית, וסיפק עבודת הגנה מעולה.
מצד אחד, בני מחובר מאוד להפועל ת"א (בלטה תנועת ההשתקה שלו לעבר ספסל מכבי ת"א אחרי השלשה שקלע), נחשב לאהוב האוהדים ורוצה להישאר, אבל בשל מיעוט הדקות מופעל עליו הרבה לחץ לעבור לקבוצה אחרת. "הוא הנשמה של הקבוצה הזאת", פירגן בראון לבני בסיום. "כשאנחנו בפיגור, צריך לשים אותו במשחק והוא מביא משהו אחר. צריך לתת לו קרדיט, הוא קלע זריקה גדולה בשבילנו. אני אוהב אותו".
להפועל ת"א אין יותר מדי זמן לחגיגות או למנוחה: כבר מחר (שלישי, 20:00) היא תארח את המדורגת שנייה בטבלת היורוקאפ, טורק טלקום הטורקית, במחזור ה-12 של המפעל. האדומים רוצים להמשיך את המומנטום החיובי גם באירופה, אחרי שבשבוע שעבר השיגו ניצחון משכנע על פריז באסקט שקידם אותם למקום השלישי.