אליפות מספר 56 למכבי ת״א או שהפועל ת״א תצליח לכפות משחק שלישי? הערב (21:15) יתקיים בהיכל קבוצת שלמה המשחק השני בסדרת גמר הפלייאוף אחרי שהצהובים הצליחו לשמור על הבית באולמם הביתי ורשמו ניצחון במשחק הראשון.
עוד לפני אפילו שהפועל ת״א סיימה את הסיפור מול הפועל ירושלים בחצי הגמר, במכבי כבר חלמו לגזור את רשתות הסלים באולם של היריבה העירונית, כסוג של נקמה מתוקה. אבל כעת מסתמן כי בשל המתיחות שנוצרה בין המועדונים לפני הסדרה וגם בעקבות המתיחות הרגילה והידועה, המשטרה עלולה לא לאפשר לצהובים לקיים את אירוע ההנפה באולם במקרה של ניצחון. גם אם המשטרה תאשר בסופו של דבר, במכבי ככל הנראה ימנעו מכך ויעבירו את ההנפה למקום אחר.
1 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין מול ההגנה האדומה
(צילום: עוז מועלם)
בצד הצהוב רואים מטרה אחת לנגד העיניים - לסיים את המשחק עם צלחת האליפות ולא לגרור את הסדרה למשחק שלישי, שיעלה את מד הלחץ מבחינתם. בקבוצה מאוד אהבו את האנרגיות שהשחקנים הציגו במשחק הראשון ובעיקר את העבודה הקבוצתית, אבל מבינים שלמרות שהם שלטו בקצב המשחק לכל אורכו, הפעם מדובר בסיפור אחר לחלוטין, בטח באולם הביתי של הפועל, מול הקהל האדום, והם יצטרכו להציג יכולת מקצועית טובה יותר ולקבל תפוקה רחבה יותר משאר שחקני הסגל, ולא רק להתבסס על הכוכבים.
בצד האדום רוצים לנטרל לחלוטין את המשחק הראשון ובעיקר את היכולת המקצועית והמנטאלית שהציגו השחקנים על הפרקט. כל הטעויות שבקבוצה דיברו עליהן פעם אחר פעם במהלך העונה התעוררו שוב ובענק - עבירות שטותיות ויכולת הגנתית שאפשרה לצהובים להוציא לפועל את תוכנית המשחק שלהם, בצורה מושלמת. גם בצד ההתקפי הפועל ת״א לא הייתה שם - המנהיג של הקבוצה ומי שבדרך כלל לוקח את המושכות בידיים שלו, ג׳ייקובן בראון, פשוט לא הופיע כשקלע רק 8 נקודות (6 מהן מהעונשין). בלעדיו להפועל ת"א אין הרבה סיכוי.
בהפועל ת״א הוסיפו דגש נוסף לקראת החזית הערב - היכולת של הישראלים. אם הם רוצים לשמור על הסיכוי לצאת מהמשחק הזה עם הניצחון הם יצטרכו תפוקה גדולה יותר מתומר גינת וחבריו. בר טימור סיים את המשחק הראשון עם 2 נקודות בלבד ב-27 דקות. עידן זלמנסון נכנס טוב למשחק אבל נשכח על הספסל, מה שלא יכול לקרות במשחק השני. גינת אומנם סיים עם 10 נקודות אבל דווקא בפן החזק שלו - ריבאונד ההתקפה, הוא נעלם לחלוטין עם ריבאונד אחד ו-2 ריבאונדים בכללי, מה שלא מספיק מול סוללת הגבוהים של הצהובים.