המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (שישי) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
21:30: לפני משחק הליגה נגד ורדר ברמן, קיימה בורוסיה דורטמונד דקה דומייה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור של חמאס על ישראל, ובמהלכה השמיע הכרוז פנייה לאוהדים: "צופות וצופים יקרים, אנו מבקשים מכם לקום ולעמוד. לפני שבועיים החלה מתקפת הטרור של חמאס על אזרחי ישראל. אנו עדיין מזועזעים מהאירועים ומהתמונות שלעולם לא נוכל לשכוח. אנו תקווה כי כל החטופים והחטופות ישוחררו בהקדם".
4 צפייה בגלריה
שחקני בורוסיה דורטמונד בדקת הדומייה לזכר הנרצחים בישראל
שחקני בורוסיה דורטמונד בדקת הדומייה לזכר הנרצחים בישראל
"הכדורגל מחבר בין העמים". שחקני דורטמונד בדקת הדומייה לזכר הנרצחים בישראל
(CHRISTOPHER NEUNDORF/EPA)
"הכדורגל מחבר בין עמים. כולנו מאמינים בחיים משותפים, בשלום, בכבוד ובסובלנות. היום, אנו זוכרים את הקורבנות החפים מפשע במזרח התיכון ואת קרוביהם ויקיריהם. אנו עומדים בשעה קשה זו לצד כל חברינו בישראל ובאזור ומביעים סולידריות עם אלו שסבלו ושסובלים ממעשי הטרור. מחשבותינו נתונות גם לקורבנות מתקפת הטרור בבריסל, בה נרצחו שני אוהדי כדורגל שבדים. אנו מבקשים מכם לעצור ולחשוב על האירועים למספר רגעים, כסימן לתמיכה בשלום".
19:45: מאמן סלטיק, ברנדן רוג'רס, התייחס לליאל עבדה ולסערה שנוצרה סביבו לאור תמיכת אוהדי הקבוצה בפלסטינים והשלטים שתמכו בטבח של מחבלי חמאס בעוטף עזה. "ליאל יודע שכולנו תומכים בו", אמר רוג'רס ל"סקיי". "הוא דיבר עם ראשי המועדון וגורמים נוספים ויודע שיש לו את התמיכה שלנו - גם של האוהדים. זו תקופה טראומטית, אבל הבהרתי לו שכולנו בסלטיק תומכים בו".
4 צפייה בגלריה
עבדה
עבדה
"תקופה טראומטית". עבדה
(צילום: Steve Welsh/Getty Images)
17:32: נשיא איגוד הכדורסל הקפריסאי, אנדראס מוזורידיס, דיבר בתוכנית רדיו מקומית באי השכן, וטען כי מהאיגוד הישראלי פנו אליו וביקשו ממנו לאפשר לקבוצות הישראליות לארח את משחקיהן בקפריסין עד תום המלחמה. לטענתו, הוא העביר את הבקשה לאנשי הממשלה המקומית, והם נתנו אור ירוק למהלך. "זה נושא הומניטרי", אמר מוזורידיס. "יש לנו יחסי אחווה עם הכדורסל הישראלי. הממשלה שלנו הביעה הסכמה לכך".
16:20: הפועל חולון הגיעה היום לרחוב קפלן בת"א, שם פגשה את אוהד הקבוצה, אביחי ברודץ, שפונה מכפר עזה. אשתו הגר ושלושת ילדיהם, עפרי, יובל ואוריה הם בין החטופים בעזה.
4 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
תמיר בלאט
(צילום: עוז מועלם)
10:20: צמד משחקי נבחרת הנשים של ישראל נגד קזחסטן במסגרת ליגת האומות שיועדו להתקיים בשבוע הבא, נדחו לחודש נובמבר עקב הלחימה בארץ. לפי התאריכים החדשים שנקבעו, קזחסטן תארח את ישראל ב-23 בנובמבר, וישראל תארח את קזחסטן ב-26 בנובמבר.
משחקי נבחרת הנשים עד גיל 17 במסגרת מוקדמות אליפות אירופה נדחו גם כן: המשחקים יתקיימו בסרביה, בין התאריכים 27 בנובמבר עד 3 בדצמבר. משחקי נבחרת הנשים עד גיל 19 במסגרת מוקדמות אליפות אירופה יתקיימו בפינלנד בין התאריכים 29 בנובמבר עד 5 בדצמבר.
9:04: אגדת הפוקר ומי שנחשב בעיני רבים לשחקן הטוב בעולם דניאל נגראנו עומד לצד ישראל: "אתה יכול לדאוג לעם הפלסטיני ולהיות בעל דעות נחרצות לגבי הסכסוך הפלסטיני/ישראלי, אבל אם אתה לא יכול לגנות חד משמעית את חמאס כארגון טרור אז אתה לא אדם הגיוני", צייץ הקנדי. "אם אתה מעודד את חמאס וחושב שזו קריאה פרו-פלסטינית, אתה טועה".
4 צפייה בגלריה
דניאל נגראנו
דניאל נגראנו
תומך בישראל. דניאל נגראנו
(צילום: World Poker Tour)
"אם באמת אכפת לך מהמצוקה של העם הפלסטיני אז אתה צריך לתמוך במאמצים למיגור חמאס. חמאס כובש את עזה והאנשים באזור סובלים בגללה. חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני ואסור להתבלבל. יש אנשים חפים מפשע משני הצדדים שסובלים. זה לא מועיל להיות אנטי-פלסטיני, או אנטי-יהודי, אבל אתה צריך להיות אנטי חמאס. אתה חייב".
7:00: אנטה טומיץ', הסנטר הקרואטי בן ה-36 של חובנטוד בדאלונה, קרא לתרומות לעזה, עם ציוץ שבו כתב: "גנרל, אתה יורה על ילדים".
6:00: באנגליה החליטו שכמו במשחקי הפרמייר-ליג, גם במשחקי הסופר ליג (ליגת הנשים הבכירה) תיאסר הכנסה של דגלים של ישראל ופלסטין למגרשים. "לא מדובר בהחלטה פוליטית, אלא בהחלטה בטיחותית, על מנת למנוע עימותים ביציעים", הבהירו בהתאחדות.
פורסם לראשונה: 18:00, 20.10.23