בהחלטה משותפת לשגיב יחזקאל, רמזי ספורי וקבוצתם אנטליהספור הטורקית, שני הישראלים לא יהיו חלק מסגל הקבוצה במשחק החוץ מול גזיאנטפ מחר (שבת, 16:00). זאת לאחר שהתאחדות הכדורגל הטורקית החליטה לקיים דקות דומייה בכל האצטדיונים "לזכר קורבנות המתקפה של צה"ל בפלסטין", כפי שהגדירו זאת בהודעה הרשמית, ללא אזכור של ישראל והטבח שביצע חמאס בעוטף עזה.
שגיב יחזקאל ורמזי ספורי מסרו: "הבשורות הקשות מהארץ הפכו את מה שהוא שגרה עבורנו, לשחק כדורגל, למשימה כמעט בלתי אפשרית. הקבוצה מכבדת את בקשתנו ומעניקה לנו תמיכה מלאה ועל כך תודתנו".
1 צפייה בגלריה
יחזקאל וספורי
יחזקאל וספורי
"לבנו ומחשבותינו בישראל". יחזקאל וספורי
(צילום: עוז מועלם )
"הובא לידיעתנו כי במשחק מחר יתקיים טקס שתכליתו לגנות את מדינת ישראל וכמי שגאים כל כך להיות שחקני הנבחרת הלאומית אין לנו כוונה לקחת בו חלק או להיות אפילו באצטדיון", הוסיפו השניים. "הבהרנו זאת לראשי המועדון והם מכבדים את החלטתנו. היחס כאן כלפינו חם מאוד ונמשיך להיות בין אלה שיבנו גשרים חדשים בימים הטובים שעוד יבואו. לבנו ומחשבותינו עם האחים והאחיות שלנו בישראל".
כזכור, במהלך השבוע פורסמה אזהרה מטעם המטה ללוחמה בטרור על כך שישראלים צריכים לעזוב את טורקיה במהרה, אך יחזקאל וספורי נשארים כרגע בטורקיה.
מי שמיהר לתקוף את ההתאחדות הטורקית הוא שחקן העבר חיים רביבו, ששיחק במדי פנרבחצ'ה וגלאטסראיי וזכה לאהדה עצומה. "תתביישו לכם, ההתאחדות הטורקית", כתב רביבו בפוסט באינסטגרם באנגלית ובטורקית. "דקת דומייה וסרטים שחורים בשביל תושבי עזה, ולא בשביל היהודים שנרצחו ע"י טרוריסטים? חמאס זה דאעש. אני בטח שהאקט הזה לא מייצג את רוב העם הטורקי. אל תדאגו, ההיסטוריה תשפוט אתכם על הצעד הזה". מדי יום מפרסם רביבו עשרות התייחסויות למלחמה בעזה ומכוון לקהל בספרד ובטורקיה.
פורסם לראשונה: 13:34, 20.10.23