יממה אחרי ההפסד של ישראל לסרביה ו-24 שעות לפני המשחק מול צ'כיה, זופר אבדיה, כדורסלן העבר ואביו של דני, התראיין היום (רביעי) בסרביה. אבדיה האב התייחס למצב של נבחרת ישראל ובנו, העביר ביקורת על המאמן ושאר השחקנים בנבחרת ואמר שהיה מייעץ לדני לשחק בנבחרת סרביה.
זופר דיבר על הניצחון של סרביה מול ישראל ואמר: "סרביה הייתה פייבוריטית מול ישראל בגלל איך שהדברים נראים ואיך שפשיץ' מנהל את הכול. לפחות ישראל תוכל להגיד שהיא שיחקה מול אלופת אירופה. המשחק היה תלוי רק בסרביה ואפשר היה לראות איך היא נותנת גז ורצה 0:14 בקלות. כשהיא נחה הפער צומק".
2 צפייה בגלריה
זופר אבדיה
זופר אבדיה
יש לו בטן מלאה על הנבחרת. אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
על בנו אמר זופר: "המצב לא קל בשבילו. הוא בן 21 וכל הנבחרת תלויה בו. ככה זה נראה בתקשורת וכך זה נראה במגרש. אין לו תמיכה מהמאמן שלו ומהחברים שלו בנבחרת. אולי אתם לא רואים את זה, אבל אני רואה את זה מהצד. בשבילו זה קל יותר כי הוא לוקח כדור וזורק. בשבילי ביציע זה קשה אז אני יוצא לעשן, אבל אין ברירה. תאהבו את זה או לא, אני אלווה אותו כל הקריירה".
שחקן העבר המשיך לדבר על בנו ואמר: "הוא חונך לכבד את המקצוע שלו, את האנשים שהוא עובד איתם, לכבד עיתונאים, לא את כולם כי תמיד יהיו אלה שיציקו לך. הוא הכוכב הכי גדול בישראל כמו יוקיץ'. לא בצורת המשחק, אבל כן מבחינת הכבוד שלו לעבודה, לשחקנים ולחברים בקבוצה. מחוץ למגרש יש לו פיוז קצר והוא יודע לקלל. מחוץ למגרש כשהוא מתעצבן, אפשר לראות שהוא מהבלקן, אופייני מאוד".
על הצורה בה דני גדל אמר זופר: "הוא גדל ככה כי הוא אכל אוכל סרבי. אמא שלי שלחה מתכונים לאשתי. מבחינת אוכל הוא גדל כאילו הוא בבלגרד".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל מול רולאנד סחפטנאר שחקן נבחרת הולנד
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל מול רולאנד סחפטנאר שחקן נבחרת הולנד
"בישראל יכולים להרים אותך לשמיים ברגע אחד ויום למחרת לזרוק אותך לרצפה". אבדיה
(צילום: רויטרס)
על הבחירה של בנו לשחק בנבחרת ישראל אמר זופר: "אם הוא היה שואל אותי, הייתי אומר לו ללכת לנבחרת סרביה. בנבחרת סרביה משחקים כדורסל, הוא יכול לזכות איתה בתארים, יכול לשחק במשחקים האולימפיים, שזה הדבר הכי גדול לכל ספורטאי. אבל הוא קיבל את ההחלטה שלו כשהוא היה בן 17, זו הייתה ההחלטה שלו, אני לא הייתי שם מההתחלה. אני זזתי הצידה ונתתי למאמנים שלו לאמן אותו. בישראל יכולים להרים אותך לשמיים ברגע אחד ויום למחרת לזרוק אותך לרצפה. הם לא מבינים שהוא רק ילד בן 21, שמו את כל הנבחרת על הכתפיים של ילד בן 21, שלא מקבל שום תמיכה משחקנים ותיקים. אתם יודעים איך זה עובד, הם חושבים 'מי אתה? לא קרעת עדיין זוג נעליים ואני בן 100'".