שלושה ימים לפני משחקה הראשון ביורוליג - מול ז'לגיריס קובנה בהיכל - מכבי ת"א ערכה היום (שני) את מסיבת העיתונאים המסורתית שלה לפתיחת העונה בהשתתפות חברי ההנהלה, המאמן עודד קטש והשחקנים.
הצהובים לא הרשימו עד כה במשחקי ההכנה הקיץ, אבל רשמו בחמישי האחרון ניצחון 91:97 על הפועל חולון בחצי גמר גביע ווינר, שסידר להם מפגש מול הפועל ת"א בקרוב על התואר ב-23 באוקטובר.
5 צפייה בגלריה
קטש ומזרחי
קטש ומזרחי
פותחים עונה. קטש ומזרחי
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א בתמונה למזכרת
שחקני מכבי ת"א בתמונה למזכרת
שחקני מכבי ת"א בתמונה קבוצתית, רגע לפני פתיחת 2022/23
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
חברי הנהלת מכבי ת"א
חברי הנהלת מכבי ת"א
הקודקודים של מכבי ת"א מחויכים במסיבת העיתונאים
(צילום: שאול גולן)
"נבנתה כאן קבוצה עם הרבה מאוד יכולות, ובעיקר עם אופי מיוחד", סיפר קטש. "מאוד מתרגשים להיות כאן, אבל כל שנה היא מאתגרת. השנה נבנתה קבוצה חדשה ולכולם מספיק זמן כדי להבין את האחריות שיש עלינו. מודעים גם לגודל הציפיות".
קטש הוסיף: "מקווה שהקהל יוכל להיות גאה בנו. יש לנו 10 שחקנים חדשים וגם צוות חדש, יום-יום אנחנו מרגישים שזכינו בדיוויד בלאט שהוא חלק מהצוות הזה".
5 צפייה בגלריה
שי סידי מחמם את הגרון
שי סידי מחמם את הגרון
שי סידי מחמם את הגרון
(צילום: שאול גולן)
על העובדה שמדובר בסגל כמעט חדש לגמרי, אמר המאמן: "כל שחקן שיושב כאן נבחר בקפידה, צוות שלם נתן המון מחשבה ומאמץ כדי שזה ייצא לפועל. אני רוצה ליצור זהות מסוימת. דברים שקשורים לכדורסל רק ילכו וישתפרו, אך אין לנו ציפייה שבחודש אחד הכל יראה מושלם".
יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, ציין כי "כבר בחודש יולי היה רוב רובו של הסגל חתום במועדון", והחמיא לגיא פניני: "מלבד גביעים וצלחות אליפות, מדובר בשחקן שהוא כמו מאמן על המגרש. הערך המוסף שלו זה באישיות שלו, באופי שלו ובחוכמת המשחק שלו. אנחנו חשבנו, יחד איתו, שהשנה הוא צריך לחזור למועדון וכך עשינו".
5 צפייה בגלריה
מזרחי
מזרחי
"חשבנו שפניני צריך לחזור למועדון". מזרחי
(צילום: שאול גולן)
פניני עצמו אמר: "מאוד מרגש לראות את התמונות מהעבר. זה מה שהיה, אבל עכשיו מסתכלים קדימה. יש קבוצה חדשה עם אופי מדהים, ייקח זמן לחבר את החלקים, אבל יש לנו את הפוטנציאל לעשות דברים יפים ומקווה שנעשה את זה".
המנהל המקצועי, ניקולה וויצ’יץ': "חושב שהצלחנו לבנות קבוצה אטרקטיבית ואגרסיבית. אני מאמין שאם הקבוצה תישאר בריאה היא תשיג הרבה העונה".
אחרי קיץ עמוס ברכש (שמונה זרים חדשים) ומאמן חדש על הקווים, במכבי ת"א רוצים להחזיר אליהם את תואר האליפות העונה, אותו איבדה בעונה שעברה להפועל חולון. "מה המטרות? אני לא אפול לשאלה הזו", הבהיר קטש. "השאיפה היא לזכות בכל התארים, המציאות היא לפעמים אחרת. בסוף העונה תשאלו אותי מה המטרות של הקבוצה - ואגיד לכם אם היא הייתה שווה יותר או פחות".
פורסם לראשונה: 15:54, 03.10.22