צריך להודות באמת לגבי ההפסד של מכבי ת"א אתמול (שלישי) למונאקו במשחק מספר 3: הקבוצה שיש לה יותר שחקנים טובים היא זאת שניצחה. היתרון של האורחת לא הוטל בספק אפילו לרגע אחד. אין מה לעשות: השלישייה ג'יימס-אוקובו-לויד יותר טובה מהצמד בולדווין-בראון מעצם העובדה שאלה שלושה ואלה שניים. הכוכב הנוסף נותן לך רגליים יותר רעננות לקראת הסיום, יותר כוח אש ויותר סיכוי שמישהו מהם יתפוצץ, כמו שקרה לג'יימס אתמול וללויד במשחק הקודם. גם יותר קשה לשמור על שניים מאשר על שלושה, וראו את זה אתמול במאזן הנקודות: הצמד של הצהובים השיגו 28, אלה של מונאקו 48.
וזו הייתה הטקטיקה של הצרפתים: לשמור בקשיחות על שני הכוכבים, ולהניח ששחקני המשנה של מכבי ת"א לא יצליחו לנצח אותם. בהיבט הזה, המשחק הנוכחי היה יותר טוב מקודמו: קולסון היה טוב, להיליארד היו כמה דקות יפות, מרטין ודיברתולומאו קלעו יחד 16 נקודות – אבל זה פשוט לא הספיק מול סוללה צרפתית גבוהה יותר, אתלטית יותר, שששלטה לחלוטין בריבאונד ההתקפה, ומצאה תמיד את הדרך לעשות סל כשהמארחת התקרבה.
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
הוא ובולדווין לא הצליחו לעמוד מול השלישייה הקטלנית של מונאקו. לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)
אז מה למדנו עד עכשיו? ראשית, שהמשחק הראשון היה שכר הלימוד של הצרפתים. רעדו להם הרגליים, והאירוע הזה לא יחזור. שנית, שהמאמן שלהם כבר הבין איך ההגנה שלו צריכה לשחק מול הכוכבים של מכבי ת"א – שומר אגרסיבי על בראון, עזרה על החדירות של בולדווין, שיכריחו אותו למסור. ולכן, גורל הסדרה נתון בידיהם של שחקני המשנה.
לכאורה, זה מציב את קטש במצב בעייתי. אבל יש לו כלי אחד שבו הוא לא עשה עדיין שימוש נכון. משום מה, לאורך הסדרה הוא משתמש בניבו לאורך דקות מוגזמות, ומייבש את סורקין, שלאורך העונה היה נשק מרכזי של הקבוצה. במשחק הראשון זה עבד: ניבו רץ להתקפה מהר יותר ממוטיונאס והשיג כמה סלים קלים. אבל מהמשחק השני והלאה הנזק כבר עולה על התועלת. בכל פעם שמונאקו עושה פיק אנד רול עם האיש הגבוה שלה, ניבו לוקח גארד שמוציא אותו החוצה, ומתחת לסל נוצר בור שמאפשר לצרפתים לחגוג. לסורקין יש את הגוף הגדול לעצור את זה וגם הבנה הגנתית יותר טובה.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
קטש חייב להשתמש בו יותר. רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)
קטש גם חייב לנצל את המומנטום הקטן שאליו נכנס מרטין בדקות האחרונות של המשחק ולתת לו יותר הזדמנויות. שחקן מהסוג שלו חייב לקבל יותר מדקה פה ודקה שם. הוא צריך רציפות במגרש כדי לקבל ביטחון בקליעה, והסלים שלו יכולים להיות ההבדל בין הדחה בבית למשחק חמישי.
צריך לזכור גם שמדובר בסדרה, והמשחק הבא בפתח. השחקנים שנלחמו בשיניים אתמול יהיו גמורים פיזית במשחק הרביעי. מכבי ת"א חייבת לתת הזדמנות יותר משמעותית לשחקני הספסל שלה, או שייגמר לה האוויר. וחייבים להגיד: הם הרוויחו את הזכות הזאת במהלך העונה.
המומנטום כרגע בצד של מונאקו. אף אחד לא צריך להיות מופתע אם היא תגמור את הסיפור בת"א. וגם אם זה יקרה, זה לא נורא. הסגל של הצרפתים רץ יחד כבר כמה זמן ונמצא עכשיו בשיאו. מכבי ת"א החלה העונה תהליך של בנייה מחדש, וזה די ברור שהיא צריכה כמה רכיבים נוספים כדי להיכנס לליגה של הגדולות באמת. היא עשתה העונה מעל ומעבר, ומה שלא יקרה מחר – המשחק הזה צריך להסתיים עם הרבה מחיאות כפיים ותודות מהקהל.