לפני שריקת הפתיחה, יחסי הכוחות בין נבחרות העתודה של ספרד וישראל בשלב הנוקאאוט של אליפות אירופה היו ברורים. ספרד, אלופת אירופה המכהנת ואלופת העולם עד גיל 19, ניצחה את כל משחקיה בבית המוקדם בטורניר ביוון, ובהפרש ממוצע של 26.3 נקודות. הכחולים-לבנים, לעומת זאת, סיימו במקום האחרון והגיעו אחרי שתי תבוסות רצופות ב-16 הפרש.
על הפרקט היום בהרקליון, זה נראה אחרת לגמרי. החבורה של אלעד חסין היממה את הספרדים עם ניצחון סנסציוני - 52:59 - ששלח אותה לרבע הגמר, שם תפגוש מחר (חמישי, 13:30) את גרמניה (שהביסה את קרואטיה). הסנטר הישראלי, דניאל וולף, היה בלתי ניתן לעצירה עם 21 נקודות ו-13 ריבאונדים ונועם יעקב, שבזמן המשחק התבשר כי הוא הוקפץ לקבוצת הבוגרים של וילרבאן הצרפתית, עזר לו עם 16 נקודות ו-7 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
הישג יוצא דופן. שחקני נבחרת העתודה
(צילום: FIBA PHOTOS)
3 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
החגיגות בסיום המשחק
(צילום: FIBA PHOTOS)
"אנחנו מאוד שמחים על הניצחון הזה", אמר יעקב לאחר המשחק. "זה ניצחון היסטורי. באנו כאנדרדוג אבל הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח כל נבחרת. אנחנו מלאים באושר כרגע ונהנים מהרגע, אבל כבר הערב נתחיל להתכונן לרבע הגמר".
מלבד ההישג הנהדר, ישראל הבטיחה הופעה נוספת בדרג א' האירופי ושלחה את ספרד למשחקי הדירוג על מקומות 9-16, כשארבע האחרונות יירדו לדרג ב'. "במשפט אחד, לעולם אל תספידו את ישראל", חגג המאמן אלעד חסין, שהגיע לאליפות עם נבחרת ללא ציפיות מיוחדות - וכבר רשם ניצחון שכל אירופה (או לפחות חובבי הכדורסל) מדברת עליו.
"ההפתעה הגדולה ביותר של הקיץ"
מסתבר שלא תמיד ספרד מנצחת
נועם יעקב מתרגש
"עשינו את הבלתי ייאמן", הוסיף חסין. "ניצחנו את הפייבוריטית לזכייה, קבוצה שלא הפסידה בשנים האחרונות, ואני גאה בכולם, בכל הצוות - העוזרים שלי יואב שמיר ועמית שרף, מאמן הכושר מור הררי, עידן הפסיכולוג, גדי ריבובסקי (פיזיותרפיסט), חזי הוכמן (מנהל הנבחרת), כמובן פיני (גרשון, מנהל הנבחרות הצעירות), כל ההורים שבאו וליוו. זה ניצחון מיוחד".
תקשיבו טוב, הפעם האחרונה בה נבחרת ספרדית כלשהי, גברים או נשים, סיימה את אליפות אירופה ללא מקום על הפודיום - הייתה בקיץ 2019 (נבחרת העתודה לנשים). עוד לפני משבר הקורונה. בספרד, כמובן, התייחסו בהרחבה לסנסציה הגדולה. "שלום לחלומות על זכייה באליפות אירופה", נכתב ב"אס".
3 צפייה בגלריה
אדריה רודריגס הספרדי בהלם
אדריה רודריגס הספרדי בהלם
אדריה רודריגס הספרדי בהלם
(צילום: FIBA PHOTOS)
ב"מארקה" הוסיפו: "הקיץ של נבחרות ספרד הצעירות הוכתם בתום משחק נוראי. האלופה המכהנת בשכבת הגיל הזו נתקלה בהגנה ישראלית שמיררה את חייה לאורך כל המשחק".