גמר פלייאוף. דרבי. אף אחד לא חשב לרגע, כשהסדרה יצאה לדרך, שהכדורסל הישראלי ניצב מול עוד אירוע, אבל השבוע האחרון (כן, עבר שבוע) הוכיח עד כמה נפיצה החזית הזאת, שהפכה על הדרך לאחת הפארסות הגדולות שידע הענף.
כדי להבין איך הכול התחיל, צריך לחזור ליום שני שעבר, כזכור, במועדון הצהוב סירבו להעביר את 1,500 הכרטיסים להפועל ת"א, העניין נגרר במשך שלושה ימים ולבסוף הסתיים בבית הדין של איגוד הכדורסל. אבל גם אם הכל הסתיים בסופו של דבר עם הסכמה מסוימת, הדבר הזה רק הצית את האש שגם ככה לא שוככת בין הצדדים גם בימי שגרה.
5 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
כשאנשי הפועל ת"א הגיעו להיכל מנורה מבטחים ביום חמישי האחרון, נרשם פרק נוסף בסכסוך: קבלת הפנים לה זכו. מגנומטרים עמדו בכניסת השחקנים, כל הקבוצה נבדקה אחד אחר השני, תיקים נפתחו, ובמקום אפילו נפתחה מהומה קטנה אחרי שיו"ר המועדון, רמי כהן, נשאל אם יש לו תג מינהלת, וכשאמר שאין לו הוא עוכב למספר דקות, במה שהפך לעוד חומר בעירה.
ואם זה לא מספיק, אז אוהדי הפועל ת״א כאילו נתנו אישור או חיזוק לכל האזהרות של אנשי מכבי ת"א, כשפצחו בחגיגת אבוקות עם הג'אמפ הראשון של המשחק. "זה היה ידוע שזה מה שיקרה", אמרו אז במכבי. "זה לא משנה אם גם יהיו 4,000 שוטרים ומאבטחים, בסוף הם מצליחים להכניס אבוקות. התרענו בדיוק על זה, הדבר הזה מאוד מסוכן".

התגובה האדומה

אם מישהו חשב שבמשחק מספר 2 הפועל ת"א תעבור בשתיקה על ה"זובור" ביד אליהו, הוא קצת התבדה, בטח כשכבר התחילו ההערכות על כך שבמקרה שמכבי ת"א תזכה באליפות היא תקיים את טקס ההנפה בחדר ההלבשה או במקום אחר. עוד לפני המשחק אמרו במועדון האדום שהם מכינים לצהובים קבלת פנים חמה שכוללת תשאול שחקנים, פתיחת תיקים וגם התעקשות על כניסה אך ורק עם התג מנהלת, כשההתעקשות הראשית כוונה ליו״ר המועדון שמעון מזרחי.
5 צפייה בגלריה
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
מזרחי מעוכב בכניסה לדרייב אין
(צילום: יאיר שגיא)
בהפועל ת"א אומנם ויתרו על המגנומטרים אבל הציבו בכניסה את ראש מערך האבטחה, שהגיע עם גלאי ידני נייד. בראש השיירה הצהובה שעשתה את דרכה לכניסה עמד מזרחי, שנחסם בכניסה. "אדוני, יש לך תג מנהלת?", נשאל. מזרחי התחיל להבין את הבעיה כשעל פניו היה מבט מודאג ואמר: "לא, אבל יו"ר לא צריך תג לפי התקנון".
במקביל לדין ודברים, השחקנים התחילו להיכנס בזה אחר זה, כמובן עם בידוק קפדני. בזמן הזה במשטרה ניסו להתערב על מנת להכניס את מזרחי אבל במועדון האדום המשיכו להתעקש שאין כניסה ללא תג, ולבסוף הוא עבר יחד עם חתנו ונכדו דרך הכניסה של האוהדים, שם התבקש להשתמש בברקוד שעל גב הכרטיס שלו ואף עבר חיפוש גופני.
"צריך תג מנהלת בשביל אדם כמו שמעון, שמוכר כבר בכל מגרש ומגרש?", תהה גורם במכבי. "זה נשמע למישהו הגיוני היחס הזה? זה מביך ברמות הכי גבוהות שיש, וממש לא מביך אותנו, אלא רק אותם על כל ההתנהלות".
5 צפייה בגלריה
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
השחקנים שלו איבדו את זה. קטש
(צילום: יאיר שגיא)
בשל העיכובים בכניסה כבר היה ברור שפתיחת המשחק תתעכב בכמה דקות, זאת אחרי שמנהל הקבוצה עמי ביטון נשמע בכניסה אומר שעל כל דקה שהם מעוכבים הם יקבלו דחייה בשעת המשחק.
בשלב השני, נרשם הוויכוח על שולחן המים של מכבי ת"א, שאנשי הקבוצה מיקמו אותו בשולי הפרקט (בשל הפרעה מצד הקהל), אבל המשקיף והשופטים טענו שהדבר מסכן את השחקנים. פתיחת המשחק המשיכה להידחות.
ובדיוק בנקודה הזאת, כשכבר ממש קיוו שיהיה פה כדורסל, אוהדי הפועל ת״א שוב הדליקו את האבוקות, שמילאו את האולם בעשן סמיך. כבאים הוזנקו לפרקט כדי לנסות למצוא פיתרון, בזמן שהשחקנים של שתי הקבוצות ירדו בחזרה לחדר ההלבשה מחשש לשאיפת עשן.
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
בולדווין והעשן סביבו
(צילום: יאיר שגיא)
כל הפארסה הזאת גרמה לדחיית פתיחת המשחק ב-45 דקות, והוא יצא לדרך בשעה 22:00. ואם באמת היה חסר עוד משהו כדי לחמם את האווירה לקראת משחק מספר 3, ביד אליהו, חשבון האינסטגרם של מינהלת הליגה פרסם פוסט ובו נכתב "לילה טוב, נתראה בשלישי. ונקווה שהקהל שיישאר יהיה של מכבי", זאת אחרי שהאדומים חגגו את הניצחון אמש, דקות ארוכות לאחר סיום המשחק. במינהלת מיהרו להתנצל: "הסטורי עלה בטעות על ידי עובד חיצוני חדש, אשר שוחרר לאלתר מתפקידו. סטורי לא אובייקטיבי ולא ראוי".
"צריך להפריד בין האירועים", אמר יו"ר הפועל ת"א, רמי כהן על השתלשלות השבוע. "היה כדורסל וגם כדורסל טוב. זה שהערב התחיל ב-45 דקות איחור זאת פאשלה. אנחנו חייבים להתחיל לתעל את הרגשות שלנו למקומות הטובים של העידוד ולא לסחוב את כל העניין הזה של 54 שנה ויום הדין וכל הביטויים ששמעתי השבוע כי בסוף אין להם מקום. אנחנו רוצים להמשיך לגדול ולהתפתח כמועדון ואנחנו עושים את זה יפה בשנתיים האחרונות. גם הקהל צריך ללמוד לעשות את זה".
כהן המשיך: "לא יכול להיות שיום אחרי יום יחזרו דברים כאלה. המינהלת אמרה השבוע שהידיים שלה די כבולות - והיא צדקה. לצערי אני בעד לתת את הסמכות ליו״ר המינהלת, אני אולי בין היחידים שהיה בעד ליצור מחירון קנסות אחיד לכולם שידבר על כל הפרה, אם זה בפעם הראשונה או השנייה, כדי שאנשים יידעו את ההשלכות".

בולדווין נגד גינת

כמובן שגם השחקנים לא טמנו ידם בצלחת. בסוף המחצית הראשונה ווייד בולדווין דחף את תומר גינת, מה שכמובן הצית תגרה קטנה ליד הספסלים. בתגובה, אוהדים של שתי הקבוצות התחילו לזרוק חפצים, כוסות שתייה ובקבוקי מים, כל הפרקט התמלא בנוזלים בזמן שארוסתו של ג׳ון דיברתולומיאו נפגעה בראש, הרופא של הפועל ת״א נפגע גם הוא מבקבוק מים וג׳ייק כהן קיבל מכה בצלעות.
5 צפייה בגלריה
בולדווין וגינת
בולדווין וגינת
בולדווין מתעמת עם גינת
(צילום: יאיר שגיא)
העניינים אומנם מעט נרגעו במחצית השנייה, הפועל שייטה לניצחון ובצד השני מכבי נראתה כמו הצל של עצמה עם התפרקות מקצועית ומנטאלית ברורה. אבל מה שעניין את הכרוז זה רק דבר אחד כשלקח את המיקרופון בסיום ואמר "טקס הנפת הצלחת יתקיים ביום שלישי, לא פה, לא אצלנו".
בהפועל ת"א טוענים שכשביקשו את 1,500 הכרטיסים שמגיעים להם למשחק השלישי, הם שוב סורבו. היום מכבי ת"א הודיעה כי העבירה את הכרטיסים.