"משהו היה צריך לקרות, שינוי בעמדת המאמן או בסגל. זה לא משנה, לא יכולנו להמשיך מהנקודה הזאת כאילו כלום לא קרה. לפעמים כשעושים זעזוע, דברים מתחילים לזוז". כך הגיב שחקן בהפועל ירושלים על פיטוריו אתמול (חמישי) של המאמן אורן עמיאל, לאחר ההפסד השלישי ברציפות בליגת האלופות ושלושה חודשים בלבד מפתיחת העונה.
קשה להגיד שהכתובת לא הייתה על הקיר. כבר בטרום העונה היו אנשים בתוך המועדון שהאמינו שעמיאל לא יחזיק מעמד יותר מדי זמן בבירה. זה התחיל מהסירוב שלו להשאיר שחקנים מוכחים כמו ג'יימס פלדין או סולימאן בריימו, נמשך בבניית הסגל המאוחרת (מה שעורר הרבה מתח וביקורות בקבוצה), בנתק המוחלט בינו לבין המנכ"ל גיא הראל בנוגע להחלטות המקצועית, בסדרת החינוך התמוהה לשחקנים בזמן משחקים (שון קילפטריק מול מנרסה או אנתוני בנט שלשום נגד אוסטרוב), בכישלון בפתיחת העונה האירופית והדבר הבולט ביותר: קבוצה שנראית לא מאומנת, חסרת ביטחון עצמי ועם קבלת החלטות נוראית במאני-טיים.
5 צפייה בגלריה
אורן עמיאל
אורן עמיאל
שלושה חודשים הספיקו. עמיאל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
עמיאל מדריך את אדאמס ואובאסוהן
עמיאל מדריך את אדאמס ואובאסוהן
הכתובת הייתה על הקיר? עמיאל מדריך את אדאמס ואובאסוהן
(צילום: אורן אהרוני)
בדיוק כמו במקרה של דאיניוס אדומייטיס בעונה שעברה, בהנהלה שאלו את אורן עמיאל בשיחת ההבהרה האחרונה אם הוא רואה את עצמו מצליח להוציא את העגלה מהבוץ, וכשלא נמצאה התשובה הנכונה לכך, הפיטורים היו צעד מתבקש. יש לציין שאולי באמת עמיאל לא הצליח להאמין שהוא יכול להציל את המצב עם הסגל הקיים. זה לא סוד שהוא אינו ראה עין בעין את התפקיד של אנתוני בנט בקבוצה, ת'ון מייקר לא מספק את הסחורה ולירושלים עדיין חסר רכז נוסף לצד רטין אובסוהן.
מי שיעמוד על הקווים לפחות במשחק הקרוב מול הפועל חולון ביום ראשון בפיס ארנה הוא המנהל המקצועי, יותם הלפרין. ההחלטה לשים דווקא אותו על הקווים הייתה מתוך רצון לא לקבל החלטה אימפולסיבית בנוגע למאמן הבא. זאת מאחר ורק בעוד כשבועיים יערך המשחק הבא באירופה, מה שנותן קצת אוויר לנשימה בכל הנוגע לעמדת המאמן.
5 צפייה בגלריה
עמיאל לא ממש היה שלם עם תפקידו בקבוצה. בנט
עמיאל לא ממש היה שלם עם תפקידו בקבוצה. בנט
עמיאל לא ממש היה שלם עם תפקידו בקבוצה. בנט
(אורן בן חקון)
5 צפייה בגלריה
היה צריך להסתדר איתו כרכז בודד. אובאסוהן
היה צריך להסתדר איתו כרכז בודד. אובאסוהן
היה צריך להסתדר איתו כרכז בודד. אובאסוהן
(אורן בן חקון)
ההחלטה לגבי הלפרין התקבלה בעקבות העונה שעברה. אז יונתן אלון החליף את אדומייטיס והלפרין עבר לשבת ליד הספסל והיה מאוד דומיננטי בניהול המשחקים. יש לציין שעוזר המאמן, דונאלדאס קייריס, לא יכול לאמן בארץ מאחר והוא אינו עומד בקריטריונים שקבעו במינהלת לגבי מאמן זר בליגת העל.
בקבוצה ממש לא ממהרים למנות מחליף לעמיאל. עדיין לא ברור גם אם זה יהיה זר או ישראלי. השם הראשון שעלה כאופציה הוא כמובן זה של עודד קטש, שאימן בעבר את ירושלים ופנוי להצעות אחרי שלא המשיך לעונה נוספת עם פנאתינייקוס. יש לציין שהמצב עם קטש קצת בעייתי. בעונה שעברה הוא אמנם קיבל את ברכת הדרך מהנהלת המועדון לעזוב ליוון, אבל אפשר להגיד שמאחורי הקלעים לא אהבו את החלטתו. מה עוד שבזמן שהיו שמועות הקיץ שהוא לא ימשיך לעונה נוספת בפאו, בירושלים פסלו את חזרתו עם האמירה "זה מוקדם מדי, הכל טרי".
5 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
השם הראשון שעלה כאופציה להגיע. קטש
(צילום: EPA)
שם נוסף שעשוי לעלות הוא זה של ארז ביטמן, שבמהלך חודש יוני האחרון עזב את תפקידו כמאמן ראשי של נבחרת דנמרק אחרי ארבע שנים. אגב, יש הסבורים במועדון שההמתנה נובעת מתוך הרצון לראות מה קורה בגזרתו של גיא גודס, שפתח את העונה במכבי ראשל"צ בצורה לא טובה אחרי שלושה הפסדים צורמים במיוחד. כזכור, בקיץ הפועל ירושלים התעניינה בו כמאמן ראשי, אך בשל ההמתנה הרבה בקבלת ההחלטות - גודס העדיף להמשיך לעונה נוספת בראשל"צ.