שביעות רצון בהפועל ת"א, לאחר שהקבוצה של דני פרנקו פתחה אתמול (שלישי) את העונה ביורוקאפ עם ניצחון מהדהד 73:100 על צדוויטה אולימפיה לובליאנה.
בדרבי שהיה אמור להתקיים ביום חמישי האחרון ולבסוף בוטל אחרי שהנהלת הפועל ת"א החליטה לא לעלות לשחק בשל יחס המשטרה לאוהדיה, מי שהיה אמור להיעדר הוא אקסבייר מנפורד שסבל מפציעה בצלעות. הפעם הוא עמד לרשותו של דני פרנקו וגם היה בין המצטיינים עם 21 נקודות, 4 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. מצד שני האדומים נאלצו להמשיך להסתדר ללא ג׳ון הולנד, שעדיין סובל מפציעה ביד וגם ללא קייל אלכנסדר, שחש ברע ולא עלה לשחק.
3 צפייה בגלריה
גינת וזלמנסון
גינת וזלמנסון
פתיחה נהדרת לעונה האירופית. גינת וזלמנסון
(צילום: עוז מועלם)
"הבנו לפני המשחק שקייל בחוץ וידענו מראש שגם ג׳ון בחוץ", אמר מנפורד. "אני חושב שעשינו עבודה טובה בלחפות על החיסרון שלהם. הקהל שלנו מביא לנו הרבה אנרגיות, ואם הם לא באולם אנחנו פשוט לא משחקים. זה היה דבר גדול בשבילנו כמועדון לתמוך בקהל שלנו, אנחנו ביחד כאדם אחד".
הדבר שהכי בלט אצל האדומים זה העובדה שהסגל שעלה לשחק אתמול, מלבד בראיין אנגולה, כולו היה מורכב משחקנים שכבר שיחקו ביחד בעונה שעברה בהפועל ולכן הקבוצה נראתה מחוברת, בטח יחסית לקבוצות שנאלצו להחליף את מרבית הסגל בקיץ. אפשר היה לראות קבוצה מגובשת לחלוטין, את החיבור, ההבנה של כל אחד מה התפקיד שלו בתוך הרוטציה ובעיקר את שיתוף הפעולה.
מי שזכה להרבה מחמאות הוא ג'יילן הורד, שסיים עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים והציג כדורסל הרבה יותר טוב ממה שהציג בעונה שעברה. "מה שקורה עם ג'יילן קשור רק אליו", התייחס פרנקו לשינוי של הורד. "ברגע שתומר הצטרף לקבוצה זה היה מהלך גדול לכולנו. בסוף, המשולש של תומר, ג'יי. פי טוקוטו וג'יילן לא עשה טוב לטוקוטו, ולא לג'יילן. התחושה הייתה שיש בו הרבה יותר ממה שהוצאנו בשנה שעברה, אני שמח שהוא מראה את זה. יש לו דרך ארוכה להיות יותר יעיל, למנן את עצמו ולא לנסות להוכיח דברים כאלה ואחרים".
3 צפייה בגלריה
אקסבייר מנפורד
אקסבייר מנפורד
"כולנו יחד כאדם אחד". אקסבייר מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
"תמיד הייתי מנהיג". ג'ייקובן בראון
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוד היה אחד מהמצטיינים הוא ג׳ייקובן בראון, שפעם נוספת הוכיח שלמרות כל הפציעות החוזרות שהוא עובר במהלך כל עונה והעומס שיש עליו הוא לרוב מצליח להגיע בזמן הנכון. הפעם הוא סיים עם 15 נקודות ו-8 אסיסטים.
"בשבילי זה היה משחק נהדר. אני מתמודד עם הרבה דברים אישיים, אבל יכולתי לעזור לקבוצה שלי, הם עשו עבודה נהדרת, הם ידעו שאני לא מאה אחוז מנטלית פה, וקייל לא יכל לשחק, אז הבן אדם הבא הרים את עצמו", אמר בראון. "זה האופי של הקבוצה הזאת, אני מקווה שנוכל לבנות על זה לעתיד. תמיד יש לחץ עליי, מהיום הראשון שהגעתי לישראל. אני הייתי מנהיג, ואני בונה על זה".
אתמול אוהדי הפועל ת"א המשיכו במחאה נגד שר הספורט מיקי זוהר. האוהדים אף שרו שירי גנאי נגד השר, שהבוקר הגיב בעוקצנות בחשבון הטוויטר שלו: "כשחלמתי להיות שחקן כדורסל מצליח, ציפיתי גם לאירועים כאלו. בסוף זה הגיע כשר הספורט. תודה רבה, גם אני אוהב אתכם מאוד".