בעוד שלושה חודשים תיפתח בארץ אליפות אירופה לנשים בכדורסל והערב (רביעי) נערכה, בטירת בראדו הסמוכה ללובליאנה, הגרלת שלב הבתים.
נבחרת הנשים של ישראל הוגרלה לבית 2, שכולל גם את בלגיה, איטליה וצ'כיה. כבר ביום המשחקים הראשון (15.6) תשחק החבורה של שרון דרוקר נגד בלגיה החזקה. למחרת תפגוש הנבחרת את איטליה וביום ראשון (18.6) את צ'כיה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
בית לא פשוט בכלל. נבחרת ישראל
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
3 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
תשחק ביורובאסקט הקרוב. סימס
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
הראשונה בבית תעלה לרבע הגמר והקבוצות ממקומות 2-3 ישחקו בהצלבה נגד הקבוצות מהבית המקביל שגם הוא יתקיים בארץ ויכלול את ספרד, יוון, מונטנגרו ולטביה.
מאמן הנבחרת, שרון דרוקר, הגיב להגרלה: "יהיה פה קיץ מעניין. נבחרות בלגיה, איטליה וצ'כיה עם הרבה מסורת. אין באליפות נבחרות פראייריות. לנו מצפה אתגר גדול. האולם שלנו יהיה מלא והאוהדים יתמכו בשחקניות. נעשה הכל כדי לעשות אליפות טובה".
קפטנית הנבחרת, עדן רוטברג, הוסיפה: "אני חושבת שקיבלנו בית מצוין עם קבוצות מעולות. בלגיה זו נבחרת שמדורגת מאוד גבוה וגם איטליה וצ’כיה טובות מאוד, אבל אנחנו צריכות להתרכז בעצמנו. זה אתגר, אבל לגמרי אפשרי".
3 צפייה בגלריה
שרון דרוקר
שרון דרוקר
"אין באליפות נבחרות פראייריות". דרוקר
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
לישראל וסלובניה המארחות ניתנה הזכות להזמין מראש מדינה שותפה, שתתארח אצלה וזאת לפני ההגרלה. איגוד הכדורסל חתם כבר שלשום על הסכם שותפות עם צ'כיה והיא, כאמור, תגיע ארצה ותהיה בבית אחד עם נבחרת ישראל. סלובניה בחרה את סרביה, אלופת אירופה, אבל החליטה שהיא תשחק בבית המקביל לזה שלה.

ההגרלה המלאה

בית 1
ספרד יוון מונטנגרו לטביה
בית 2
בלגיה ישראל איטליה צ'כיה
בית 3
צרפת סלובניה בריטניה גרמניה
בית 4
סרביה טורקיה סלובקיה הונגריה