ראשי ההתאחדות לכדורגל צפויים לזמן בימים הקרובים את מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, לשיחת הבהרה חריגה בכל הקשור להתנהלותו בשבוע הראשון בקמפיין מוקדמות המונדיאל, בו צברו השחקנים ארבע נקודות בשלושה משחקים.
עדיין לא ברור אם השיחה תתנהל בארבע עיניים בין היו"ר אורן חסון או שהאוסטרי יעשה זאת בפני חברי הוועדה המקצועית. בהתאחדות החליטו לנקוט עמדה ברורה מול המאמן הלאומי וליישר מולו קו.
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר על הקווים
וילי רוטנשטיינר על הקווים
בינתיים לא משכנע. וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
עדיין לא ברור אם השיחה תתנהל בארבע עיניים. רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
למרות שחסון נוהג לשוחח עם רוטנשטיינר לפחות פעמיים בחודש, השיחה הפעם תהיה חריגה בשל תוכן הדברים שיועלה בה. במהלך הנסיעה לקישינב, בה הביסה הנבחרת את מולדובה 1:4, חסון נפגש עם רוטשנטיינר, אולם על מנת שלא להפריע להכנות לקראת המשחק השניים לא שוחחו על התנהלותו של האוסטרי.
עיקר הביקורת כלפי המאמן הלאומי קשורה באי שביעות הרצון משיתוף הפעולה בינו לבין מרקו בלבול וחוסר הרוטציה בשבוע שכלל שלושה משחקים. מלבד זאת, בהתאחדות לא אהבו את הזימון של בירם כיאל (שגם קיבל קרדיט מול סקוטלנד) במקום של שחקן צעיר לסגל, הקיפאון במחצית השנייה מול הסקוטים ואת העובדה שרוטנשטיינר לא מתייעץ מספיק עם אנשי הצוות.
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
משוחח עם רוטנשטיינר לפחות פעמיים בחודש. אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
"אין פה עניינים מקצועיים, אלא יותר עניין של התנהלות", אמר גורם המעורה בנושא. "המאמן ואנחנו צריכים ליישר קו בשיחה איתו". בהתאחדות אישרו את הידיעה.
הנבחרת, ששבה אתמול ארצה, תחדש את פעילותה בשני משחקי ידידות ביוני מול מונטנגרו ופורטוגל ותשוב להשתתף במוקדמות המונדיאל בספטמבר במשחקי חוץ מול איי פארו ודנמרק ומשחק ביתי מול אוסטריה.
5 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר ובלבול
רוטנשטיינר ובלבול
חוסר שיתוף פעולה. רוטנשטיינר ובלבול
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
רוטנשטיינר ושחקניו היו טעונים בשל הביקורת של התקשורת כלפיהם. המאמן האוסטרי תקף ואמר: "אם אתה מנצח ואומרים שלא שיחקת טוב - אז אתם לא מבינים בכדורגל. אני לא קורא ולא מבין מה התקשורת בישראל כותבת, אבל אם זה משפיע על הנבחרת אז אני מאבד את הסבלנות שלי, כי זה מגיע למגרש ומשפיע עלינו. אנחנו עובדים מאוד קשה וזה לא הוגן. יכול להיות שאיבדתי קצת את הסבלנות, אבל זה רק כשאני מזהה שזה משפיע על הנבחרת".
ערן זהבי ששב ממולדובה להולנד, כתב פוסט בעמוד האינסטגרם שלו: "אני מרגיש שאנחנו חוצים גבולות וזה נהיה טרנד לדבר כמה שיותר מלוכלך וכמה שיותר רע, כי זה תופס כותרות. יש לנו נבחרת אחת שצריך לאהוב אותה בטוב וברע, ללא תנאים, זה אינטרס לאומי ותקשורתי. הציבור צמא למשהו אחר. מספיק עם כל הצביעות והרוע הזה".
5 צפייה בגלריה
אלי דסה ודור פרץ
אלי דסה ודור פרץ
התוצאות לא מספקות עד עכשיו
(צילום: עוז מועלם)
זהבי, שהפך לשני ברשימת הכובשים במדי הנבחרת עם 25 שערים, אמר: "כאשר שיחקנו מחצית מצוינת נגד סקוטלנד אמרו 'אההה זה רק מחצית, בסוף נגמר תיקו'. אתמול הייתה מחצית ראשונה חלשה, אני מסכים, אבל למה המשכתם להתעסק רק במחצית הזאת במקום בניצחון של הנבחרת? אז מספיק עם האינטרס, מספיק להאכיל את הציבור בדברים שהוא לא רוצה לאכול ואולי נצליח ביחד לשנות משהו ולייצר תרבות אחרת. תודה לקהל של הנבחרת שתמך בנו מהדקה הראשונה עד האחרונה, התגעגענו אליכם! שיהיה בהצלחה”.