יורגוס דוניס כבר כאן בישראל, אחרי שנחת לפנות בוקר (בין ראשון לשני), ועכשיו נותר לו רק לסגור סופית את מינויו למאמן מכבי ת"א. היווני בן ה-50 הגיע לישראל יחד עם הצוות הקבוע שלו, והוא צפוי לחתום על חוזהו אצל הצהובים במהלך היום. דובר המועדון עופר רונן קיבל את פניו בנתב"ג. דוניס לא שוחח עם התקשורת, ורק הסכים להסיר את המסכה ולחייך למצלמה.
דוניס כבר סיכם את תנאיו בשורות האלופה לעונה אחת עם אופציה הדדית לעונה נוספת, וירוויח שכר דומה לזה שהרוויח ולדימיר איביץ' - בין 350 ל-400 אלף אירו.
5 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס נוחת בישראל
יורגוס דוניס נוחת בישראל
יורגוס דוניס נחת בישראל
(אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
(אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
(אורן אהרוני)
למרות שלפני כשבוע היה נראה שהמאמן היווני דווקא לא יגיע למכבי, חלה התפתחות במשא ומתן בין הצדדים ביום רביעי האחרון, זאת כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
לצד דוניס, יגיע כאמור גם הפק"ל הקבוע שלו, הצוות המקצועי שמלווה אותו ב-18 השנים האחרונות. ביחד הם נחשבים למכונה משומנת והצוות כולל שניים מאנשי המקצוע הבכירים ביותר ביוון. מדובר במאמן השוערים פנאיוטיס מליאריציס ומאמן הכושר גריגוריס גאורגיצאס. יחד איתם יגיע גם עוזרו הקבוע מאקיס אגלינאס, הסקאוט מיודראג מדאן והאנליסט יורגוס גאורגיאדיס. בתקשורת היוונית נטען כי עלות כל הצוות היווני יחד עם דוניס תהיה כמיליון אירו.
5 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
העלות הכוללת של הצוות כמיליון אירו. דוניס
(צילום: gettyimages)
המאמן החדש אמנם יוצג במהלך היום בפני השחקנים, אבל לא ברור אם ינהל את גומלין אלוף האלופים ביום חמישי נגד הפועל באר שבע ואחר כך בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות בשבוע הבא מול אלופת לטביה, ריגה. למרות זאת, מינהלת הליגה תאפשר לו להעביר את אימוני הקבוצה ולא להזדקק לבידוד של שבועיים. מבחינת חיזוק, מכבי ת"א תצרף ארבעה-חמישה שחקנים, מרביתם זרים, כשדן ביטון שמעוניין לעזוב את לודוגורץ גם על הפרק.
דוניס (50), שפוטר מפנאתינייקוס לפני כחודשיים, מקורב לאיש החזק בקריית שלום, ג'ק אנגלידיס. הוא שיחק כקשר ורשם 24 הופעות במדי הנבחרת. הוא אימן מגוון של קבוצות ביוון וקפריסין, עם גיחות לסעודיה ולאיחוד האמירויות. הפיטורים שלו מפאו הגיעו בסיום העונה לאחר שהקבוצה סיימה במקום הרביעי, כשעל פי דיווחים הסיבה העיקרית הייתה היחסים המתוחים עם בעלי המועדון.

"גולסה הוא שובר שוויון"

במכבי ת"א מרוצים מכך שאייל גולסה ימשיך בקבוצה, זאת לאחר שסיכם עקרונית לשנתיים נוספות בהן ירוויח 315 אלף דולר לעונה ולמעשה ישתדרג. "זה חיזוק משמעותי מבחינתנו, הוא שובר שוויון", אמרו במכבי שמבינים את חשיבות השחקן שהיה אחד ממצטייני העונה שעברה, והובטח לו כי שכרו ישודרג משמעותית עוד לפני פרוץ הקורונה.
מכבי תוכל לדעת כבר היום מי תהיה יריבתה בסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות במידה ותעבור את ריגה. היריבה הקשה ביותר היא אומוניה ניקוסיה שתשחק מול אררט מארמניה בסיבוב הראשון, היא יכולה גם לפגוש את המנצחת בין פלורה טאלין מאסטוניה לסודובה מליטא, שהדיחה את הצהובים מהליגה האירופית בעונה שעברה.
5 צפייה בגלריה
אייל גולסה
אייל גולסה
אייל גולסה
(צילום: אורן אהרוני)