בסוף השבוע הקרוב אוהדי הכדורגל חוזרים למגרשים לאחר שאושר המתווה שמתיר ל-1,500 אנשים להיכנס לכל משחק, זאת בתום שנה של אצטדיונים ריקים.
מנכ"לית מכבי תל אביב שרון תמם דיברה עם אולפן ynet על המתווה שסוכם והתייחסה לבעייתיות שלו, החשש מזיוף תו ירוק והאם נראה בקרוב כמות גדולה של אוהדים.
2 צפייה בגלריה
מנכ"לית מכבי ת"א, שרון תמם
מנכ"לית מכבי ת"א, שרון תמם
מנכ"לית מכבי ת"א, שרון תמם
(צילום מסך)
מה עמדת מכבי ת"א לגבי המתווה? "עמדת מכבי ת"א היא לברך על המתווה ולהתחיל להכניס את הקהל למגרשים, זה חשוב מאוד. אנחנו מאוד מתגעגעים לקהל וחשוב שהאוהדים יהיו איתנו. אין ספק שהיינו רוצים מתווה אחר, המתווה הזה לוקה בחסר וזה שהמינהלת הציעה למשרד הבריאות ולמשרד הספורט היה יותר נכון, התייחס לאחוזים מתוך יציעים או אצטדיון. זה נשמע לנו קצת חסר היגיון ש-1,500 אוהדים ייכנסו באצטדיון של 30 אלף ו-750 אוהדים ייכנסו באצטדיון של 6,000. למה כולנו התחסנו אם בסוף מגיעים למתווה כזה?".
יש מתווה חלופי שאת מעלה בדעתך? כמה אנשים היית רוצה ביציע? "כן, ללא ספק, המתווה שהמינהלת הציעה: להתחיל מ-30 אחוז תפוסה בכל יציע. אם למשרד הבריאות יש חשש מלהכניס 30 אחוז אפשר לדבר על אחוזים אחרים, כמו 20. אבל לדעתי לא על 1,500 איש באצטדיון של 30 אלף. זו כמות מזערית ולא ירגישו אותה באצטדיון, אפשר לשים בן אדם כל ארבעה כיסאות ולהכניס לפחות 5,000 אוהדים".
2 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
"אפשר לשים בן אדם כל ארבעה כיסאות ולהכניס לפחות 5,000 אוהדים". אצטדיון בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
במתווה הקיים, גם אוהדים של הקבוצה האורחת ייכנסו? "נתייחס לכל מקרה לגופו. יש לנו קהל כל כך גדול, אז בשלב הזה לא נכניס קהל חוץ. ההחלטה תהיה על הקבוצה המארחת וזה נועד יותר לאפשר לקבוצות קטנות שרוצות להכניס את קהלי הקבוצות הגדולות".
את חוששת מזיופי תו ירוק? "ברור שזה לא יהיה תהליך פשוט. אנחנו בודקים כל מיני אפשרויות, מטכנולוגיות בלבד לשילוב בין טכנולוגיות וסדרנים בכניסה, ולכן זה יהיה מאוד מאוד מאתגר. אני מקווה שנתמודד עם זה בצורה הטובה ביותר, אנו בשיא ההכנות ומתכוונים לבדוק את הדברים בצורה מעמיקה ויסודית על מנת שכל מי שייכנס יהיה בעל תו ירוק. אין ספק שאם הייתה תמונה על התו הירוק זה היה מקל מאוד".
קיבלתם הבטחה שכמות האוהדים תוכל לגדול בהמשך? "לא קיבלנו אף הבטחה, אני לא חושבת שאנחנו בסיטואציה שאפשר לקבל הבטחות, אבל ללא ספק אישרנו את המתווה עם שאיפה שזה סוג של פיילוט והכמות תגדל".