בצל המגעים לרכישת הפועל ת"א מול שני אנשי עסקים, שנחשפו ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, במועדון יצאו לפגרה של מספר ימים לקראת חידוש האימונים בזמן שאי ודאות גדול מרחף על הקבוצה.
"אם נפתח את העונה ללא קהל, לא יודע איך בכלל נוכל להעמיד תקציב", תיאר אחד מהבעלים את המצב הקשה של הפועל. "וגם אם נקבל עזרה, השאלה באיזה גודל היא תהיה, גם זה לא בטוח שיקרה".
3 צפייה בגלריה
הפועל חיפה מול מכבי חיפה
הפועל חיפה מול מכבי חיפה
חוזר לקדנציה נוספת באדום? ורמוט
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל רוצים שמשה סיני וניר קלינגר ימשיכו, אולם השניים עדיין לא הוחתמו, כשתקציב שכר השחקנים, גם אם תהיה עזרה ממשרד האוצר, יעמוד על כתשעה מיליון שקלים בלבד.
למעט עמנואל בואטנג, אף אחד מהזרים לא על הפרק, כולל מייקל אולהה, שמחזיק בחוזה ומאז הגעתו מציג יכולת חלשה במיוחד.
בסגל הישראלי יהיה ניסיון להשאיר עוגנים כמו אוראל דגני ועומרי אלטמן, אולם לא ברור אם השניים יסכימו לקיצוצים, כשהמגן הימני איאד אבו-עביד צפוי להמשיך. כל השחקנים יתבקשו לקצץ בשכרם, כשמאור בוזגלו פצוע וכלל לא בטוח האם יפתח את העונה, כשגם כך הוא לא ממש בתוכניות של קלינגר, בעוד שעבור עומר דמארי המחצית אתמול (שלישי) מול הפועל חיפה הייתה כנראה האחרונה שלו בקריירה במדים האדומים.
הפועל ת"א היא הקבוצה בה עשה את הקפיצה הגדולה שלו, סירב לעבור ממנה למכבי ת"א ואף התקדם דרכה לאירופה. "אני מאוד אוהב את המקום הזה, היו לי פה שנים מאוד יפות. תמיד אשאר אוהד של הפועל ת"א, גם אם אהיה פה וגם אם לא. זהו, ממשיכים הלאה - אלו החיים. הייתה לי עונה לא פשוטה, עברתי פציעה די קשה בשנה שעברה, ניסיתי לחזור כמו שצריך ולפעמים זה הצליח ולפעמים לא. יכולתי לעזור יותר, לא נתתי את מה שציפו ממני, אבל אני לא מרים ידיים".
3 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
"שילמנו מחיר בפלייאוף, אבל הרווחנו המון". קלינגר
(צילום: אורן אהרוני)
מעבר להצערת הסגל, כשאמש שיחקו תשעה שחקנים שגדלו במועדון בהרכב, וחלקם צפוי להמשיך גם בעונה הבאה, המטרה היא לחזק את הסגל גם בשחקנים ותיקים יותר. אחת האופציות היא של גילי ורמוט, שנתן אחרי המשחק רמז עבה מאוד לאחר שהפך לראשונה בקריירה לשחקן חופשי: "עברתי את אחת העונות הקשות בקריירה. יש לי עוד מה לתת ומה למכור ואני רעב לקראת העונה הבאה. אני אוטוטו בן 35 וזו הפעם הראשונה שאני שחקן חופשי. הדור שלי הוא זן הולך ונכחד. אני רואה את הדור החדש וחסר בו קצת כישרון. מחפשים עבודה קשה, לרוץ הרבה, אבל חסר קצת ברק. הדור של שחקנים כמו רפאלוב, מליקסון ואחרים. הפועל ת"א זה מועדון יקר לליבי. שברתי לאוהדים את הלב, לצערי ככה זה יצא, לא הכול היה בשליטתי, חבל שזה קרה. תמיד הייתה לי אהבה למועדון הזה".
קלינגר, אחד המועמדים לאימון הנבחרת, סיכם: "לקחנו את הפלייאוף כפלטפורמה לבדוק שחקנים צעירים ומי מתאים להפועל. שילמנו מחיר, אבל הרווחנו המון כי היום אנחנו יודעים מי יכול לשחק בקבוצה בעונה הבאה. יש שניים-שלושה צעירים שהרווחנו בפלייאוף והם יהיו איתנו במקום שנביא שחקנים מבחוץ".
המאמן הוסיף: "קשה לי להגיד מה יהיה בעונה הבאה. הפועל מועדון ענק, אבל לא מועדון עשיר. נצטרך להתנהל בתוך הסיפור הזה של הקורונה וההשפעה על התקציב. נעשה שינויים בהגנה, בקישור האחורי ובוודאי בחלק הקדמי".

הפועל חיפה: בן בסט מתנדנד

אחרי הניצחון הגדול של הפועל חיפה, בקבוצה ממשיכים בהכנות לעונה הבאה. המאמן חיים סילבס שיבח אתמול את שחקניו על הדרך וההופעה המכובדת בפליאוף העליון: ״הייתה לנו עונה טובה מאוד, היו גם תקלות אבל הצגנו יכולת טובה בהרבה משחקים וגם בפלייאוף".
השוער רן קדוש שעמד אתמול בשער הקבוצה צפוי להמשיך גם בעונה הבאה בכרמל. האחים לירן וירין סרדל וגם נס זמיר ואלמוג בוזגלו צפויים להאריך את חוזיהם. הוותיקים מהראן לאלה וגילי ורמוט צפויים לעזוב, ובחיפה מחכים להתפתחויות בעניין עדן בן בסט שלו חוזה לעונה הבאה. השארתו מותנית בהסכמת השחקן לקצץ בשכר.
3 צפייה בגלריה
עדן בן בסט
עדן בן בסט
עדן בן בסט
(צילום: אלעד גרשגורן)
בינתיים שחקן הקבוצה גיא משפתי סיכם על המשך דרכו בקבוצה לעונה שלישית לאחר שבחיפה מימשו עליו את האופציה.