כפי שנחשף אתמול לראשונה ב-ynet, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים סיכמו על העברתו של אוראל דגני תמורת 200 אלף דולר, סעיף השחרור המופיע בחוזהו של הבלם באדומים. אולם גם לאחר שסוכם על העברתו ישן הקפטן בבית המלון אותו שכרה הפועל ת"א במסגרת מחנה האימונים שלה.
דגני הבהיר כי מאחר שעדיין לא חתם בבית וגן, מהלך שאמור להתבצע היום (יחתום לשלוש שנים ויקבל 170,000 דולר לעונה), הוא ממשיך להתנהל כמקצוען ונשאר במסגרת מחנה האימונים של קבוצתו.
5 צפייה בגלריה
אוראל דגני
אוראל דגני
טרם קיבל את השכר עבור חודש יוני. אוראל דגני
(צילום: עוז מועלם)
הבלם הבהיר מראש לניר קלינגר כי הוא לא מתכוון לסכן את עצמו במשחק ההכנה מול הפועל ר"ג, בו הפסידה אתמול הפועל ת"א 2:0, בין היתר מאחר שלא קיבל עדיין את שכרו עבור חודש יוני. הבלם הגיע למשחק שהתקיים בוולפסון, ישב בצד ושמע קריאות נגד בית"ר של אוהדי הפועל שהגיעו למשחק.
אחרי שהפועל ת"א פרסמה לפני כשבועיים הודעה רשמית לפיה בית"ר מימשה את סעיף השחרור בחוזהו של דגני בן ה-32 תמורת 400 אלף דולר, התבררו פרטים חדשים בהסכם בין הקפטן לבין הנהלת האדומים בנוגע לשחרורו: סעיף השחרור עומד בסופו של דבר על 200 אלף דולר לקבוצה בארץ ו-100 אלף דולר לקבוצה בחו"ל.
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר על הקווים
ניר קלינגר על הקווים
קיווה להשאיר את דגני. קלינגר
(צילום: ראובן שוורץ)
גם סוכנו של דגני, אדם קידן, שספג ביקורת מהפועל ת"א על הטיפול בנושא, פירסם הודעה לפיה הכדורגלן מבחינתו הוא עדיין שחקן של האדומים, דבר שכמובן לא עמד במבחן המציאות.
דגני, מצידו, שלח באמצעות עו"ד רועי רוזן מכתב התראה להפועל ת"א על הלנת שכר בשל אי קבלת שכרו ונראה כי המתיחות בינו לבין האחים איציק ושרון ניסנוב נותרה גדולה מאוד. קלינגר ניהל עשרות שיחות עם דגני בתקופה האחרונה, מה שהוביל בין היתר לפגישה בחמישי האחרון בין הקפטן לשרון ניסנוב. במהלך הפגישה כבר נדמה היה השניים מסכימים על המתווה הבא: הפועל תוותר על תשלום של 100 אלף דולר אם ימצא קבוצה בחו"ל, דגני יקבל 150 אלף דולר בעונה הקרובה ו-170 אלף דולר בעונה שאחריה. "אני רוצה רק חו"ל", אמר דגני באותה פגישה. "בארץ, אם לא יהיו הבדלים גדולים, אשחק רק בהפועל. אתייעץ עם אשתי ואעדכן אתכם".
5 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב
האחים ניסנוב
עשו מאמץ להשאיר את דגני למרות מכתב ההתראה. האחים ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)
בפועל, בית"ר הגישה לדגני הצעה לחתום על חוזה בסך 170 אלף דולר לעונה, כלומר פער של 10,000 דולר בלבד לעונה בין המועדונים, אבל אז שלפה את האס מבחינתה - חוזה לעונה שלישית. כלומר, דגני ישחק בבית"ר עד גיל 35.
דגני עוד ניסה למצוא עד לרגע האחרון הצעה מחו"ל, אולם סוכנו קידן לא הצליח לעשות זאת. "עשינו הכל בשביל קלינגר כדי שדגני יישאר", אמרו בהפועל ת"א. "לא שחשבנו שהוא טוב לחדר ההלבשה, אבל ניסינו לעשות הכל וזה לא קרה". אחרי המשחק מול הפועל ר"ג שוחח קלינגר עם דגני ונראה מאוכזב מאוד, בין היתר מאחר שמדובר במנהיג בקבוצה ובשל החלופות הלא מספיק איכותיות העומדות לרשות המאמן.
מי שדחף מאחורי הקלעים לסגור את העסקה היה המנהל המקצועי של בית"ר יוסי בניון, שסימן את דגני מהרגע הראשון. הבלם יצטרף להגנה החדשה שנבנית בבית וגן יחד עם אורן ביטון, שהגיע מהפועל באר שבע.
5 צפייה בגלריה
עלי מוחמד יוסי בניון בית"ר ירושלים
עלי מוחמד יוסי בניון בית"ר ירושלים
בניון סימן את דגני מהרגע הראשון
(צילום: ראובן שוורץ)
בשעות הערב נערכה שיחה בין ניסנוב לחוגג שבה סיכמו השניים את התנאים לעסקה: העברה תמורת 200 אלף דולר, סכום שייגרע במקרה של העברת שחקן מבית"ר להפועל בהמשך. מדובר בהעברת שחקן מקבוצת הנוער של בית"ר שסומן על ידי עומר בוקסנבוים, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בוולפסון. קליגנר לא היה מעוניין בשחקנים מבית"ר, ובכל מקרה, בהפועל לא רצו להכביד על התקציב שלהם עם שכר של שחקנים חדשים.
היום אמורה להיחתם העסקה בין המועדונים, ולאחר מכן יגיע דגני לבית וגן על מנת לעבור בדיקות רפואיות ולחתום על החוזה.
נראה כי הפועל ת"א תנסה להחתים את עומרי בן הרוש, שסירב להצעתה הקודמת אחרי שניהל איתה מגעים בוולפסון. במקרה שלא יצטרף, יהווה טל כחילה אופציה. בשל היכולת החלשה של הקבוצה במשחקי ההכנה ייעשה ניסיון לצרף את רמזי ספורי, אם ישוחרר מהפועל באר שבע.
5 צפייה בגלריה
הפועל ת"א תנסה להחתים את בן הרוש
הפועל ת"א תנסה להחתים את בן הרוש
הפועל ת"א תנסה להחתים את בן הרוש
(צילום: רויטרס)
בקבוצה הביעו אכזבה מהיכולת בהפסדים בשלושת משחקי ההכנה. בקבוצה יש שביעות רצון מהזרים ארמנדו קופר וארנסט שטקוס, אולם סימני שאלה גדולים עלו בנוגע לעומר בראון. הבלם הדרום-אפריקאי סיאנדה קולו אמור לחתום במהלך השבוע, ואילו הגיאורגי לבאן קוטליה, שהיה בבידוד, ישולב בהדרגתיות.