דירקטוריון מינהלת הליגות אישר בישיבתו היום (רביעי) את מועדי פתיחת עונת המשחקים 2021/22. משחק "מתמודדות אופ"א" יפתח למעשה את העונה וייערך כבר ב-15.07.2021. משחק אלוף האלופים יתקיים כעבור תשעה ימים (אלופת המדינה תארח את מחזיקת הגביע) ואילו גביע הטוטו יחל ב-31.7.
ליגת העל בכדורגל תצא לדרך חודש לאחר מכן, ב-28.8 ואילו הליגה הלאומית תיפתח יומיים לפני כן.
2 צפייה בגלריה
דור פרץ מול נטע לביא
דור פרץ מול נטע לביא
דור פרץ מול נטע לביא. העונה הבאה תיפתח באוגוסט 2021
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מערכת ה-VAR
מערכת ה-VAR
בעונה הבאה ישנה תוספת ל-VAR
(צילום: ראובן שוורץ)
בנוסף, הדירקטוריון אישר היום את השימוש בתוספת יישום קו נבדל בתלת מימד למערכות שיפוט הווידאו (VAR) החל מעונת המשחקים הבאה. המערכת עושה שימוש בטכנולוגיית עיבוד תמונה מהפכנית כדי להעלות קו נבדל וירטואלי הקשור למגרש, ללא חיישנים הנדרשים במצלמות. הקביעה של קו הנבדל נעשית באופן אוטומטי תוך מספר שניות.
יו"ר המינהלת, ארז כלפון, התייחס לנושא השופטים וכלי העזר בישיבה ואמר: "לקחנו על עצמנו להיות אחת מהליגות הראשונות בעולם שמכניסה את ה-VAR וכולנו ראינו את החשיבות של יכולת המערכת להתערב ביחס למשחקים שעדיין משוחקים במסגרות בינ"ל ללא מערכת שכזו. בהחלטה שלנו היום להשביח את מוצר ה-VAR, אנו לא רק מאפשרים יכולת מהירה וטובה יותר לקבלת החלטות של השופטים, אנחנו גם מוכיחים כי אנחנו ליגה שנמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית. יחד עם זאת, טעויות שיפוט היו ויהיו גם בהמשך ואין שום תירוץ או סיבה לתקיפה של שופטים".