"עם הניהול המקצועי שמנהיג היום משה חוגג בבית"ר ירושלים, גם מאות מיליוני שקלים מאיזה שייח מהאמירויות לא יעזרו. זו הייתה התצוגה הכי מביכה של המועדון מזה כמה שנים עם סגל שנבנה מהרגע הראשון בצורה עקומה ולא מקצועית. המזל הכי גדול שלנו שהאוהדים לא מגיעים, אחרת השחקנים והמאמן, בהכנה החלשה ביותר שנראתה פה בשנים האחרונות, היו ישנים בחדרי ההלבשה בסמי עופר". גורם בבית"ר ירושלים שיתף את התחושות במועדון, אחרי אחד המשחקים הכי חלשים של הקבוצה בשנים האחרונות, הפסד 2:0 למכבי חיפה בסמי עופר שעלול היה להיגמר בתבוסה גדולה.
טיסתו של חוגג לדובאי שתוכננה להיום (שלישי) נדחתה. השותפות עם השייח חמאד בין חליפה סוכמה עקרונית, וצפויה להיות מוצגת בהמשך במסיבת עיתונאים באמירויות, אך חלק מהאוהדים ממש לא מרוצים מהמהלך והבוקר התגלו כתובות נאצה סמוך לאצטדיון טדי עם כיתובים כמו "מוות לערבים". לצד זאת, המועדון שצבר רק שמונה נקודות בשבעת המשחקים עד כה (דראפיץ' עם 27 אחוזי הצלחה, יוסי מזרחי עמד על הקווים בניצחון מול הפועל חיפה), היה רווי בביקורות עצמיות אמש.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר מאוכזבים
שחקני בית"ר מאוכזבים
ביקורת קשה במועדון. שחקני בית"ר מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
מעבר להתערבות הברורה של חוגג בבניית הסגל הלא מוצלחת בקיץ האחרון, מי שספג ביקורת קשה היה דראפיץ', שהחליט לשנות את שיטת היהלום לשלושה בלמים, כשבעשרים הדקות הראשונות מכבי חיפה, אילולא איתמר ניצן, הייתה שווה 0:4 קליל.
"דראפיץ' לא משתלט על מה שקורה במועדון. בגלל לחץ ומבלי שהוא באמת מאמין בהחלפת השיטה, הוא החליט לעשות משהו שהיה מביך במיוחד, בנס לא ירדנו עם חמישייה", אמרו בבית"ר.
3 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ'
סלובודן דראפיץ'
"הוא החליט לעשות משהו מביך במיוחד". סלובודן דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
כרגע אין דיון על החלפתו של דראפיץ', שהגיע במקומו של רוני לוי שפוטר עוד לפני תחילת העונה, אולם קצב צבירת נקודות דומה, כשבית"ר עוד תשחק בשני נגד הפועל באר-שבע ועד לסיום הסיבוב עוד צפויים לה משחקים מול מכבי ת"א, בני סכנין ועירוני קריית שמונה בין היתר, עלולים להוביל להערכה מחודשת של המצב. כבר במשחק נגד באר שבע יחזור דראפיץ' למערך היהלום, כשמיכאל אוחנה ישוב להרכב.
למעט ניצן, שחלק מהאשמה בשער השני של חיפה נופלת עליו אך הציל את בית"ר מתבוסה גדולה, כל יתר השחקנים ספגו ביקורת. מהשחקנים הוותיקים כמו עידן ורד, אלירן עטר ואוראל דגני, שלא משתלב בשלב הזה, דרך הזרים עלי מוחמד ואנטואן קונט וכמובן ירדן שועה, שעדיין לא כבש אחרי שנרכש בכ-1.5 מיליון אירו מהירוקים.
"אם חוגג חושב שהוא יחזור עם מיליוני שקלים ויכבוש את אירופה כפי שהוא הצהיר, הוא טועה", אמרו במועדון. "צריך לדעת מה לעשות עם הכסף. בינתיים הוא השקיע למעלה מ-100 מיליון שקל ושום דבר לא קורה, רק הולכים לאחור". אחרי מפגן המחאה של אוהדי בית"ר בשישי האחרון, כולל זריקת דליים לעבר השחקנים, גם בשישי הקרוב צפויה מחאה, ואף גדולה יותר, בבית וגן.
3 צפייה בגלריה
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
"אם חוגג חושב שהוא יכבוש את אירופה, הוא טועה". חמאד בין חליפה ומשה חוגג
(צילום: עוז מועלם ופרטי)
מי שנראה מתוסכל במיוחד היה דראפיץ', שסיפר בצורה כנה: "זו הייתה המחצית הראשונה הכי גרועה שלי כמאמן, לא זוכר קבוצה שלי שמופיעה ככה. אין ספק שבית"ר לא קיבלה סטירה, אלא אגרוף ועכשיו צריך לדעת איך קמים אחרי יום כזה ולהיות הרבה יותר טובים בשני. המזל שלנו שהליגה לא ברחה, אבל אסור לנו להסתכל על הליגה, אל רק על עצמנו, איפה טעינו ולהיות הרבה יותר אגרסיביים ואולי להחזיר את ה-DNA שלנו. צריכים לחזור הרבה יותר התקפי כמו שאנחנו יודעים לעשות".
על ההתאוששות אחרי התבוסה: "ספורטאי אמיתי אחרי משחק כזה צריך לשאול את עצמו איפה הוא היה, לא רק מאמן והנהלה. כולנו צריכים להיות ביחד גם בימים טובים וגם אחרי השפלה כזו. אני מאוד אופטימי, מאמין בסגל, אין ספק שאחרי ניצחון אחד הכל יכול להתהפך. כנראה שהיינו צריכים לקבל את הסטירה הזו וקיבלנו אותה טוב מאוד. אם יש לנו כבוד, אנחנו צריכים להחזיר אותו לבית"ר".